BibTex RIS Kaynak Göster

İÇSEL PAZARLAMA VE HİZMET KALİTESİ ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNDE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK VE İŞ TATMİNİNİN ARACILIK ETKİSİ

Yıl 2009, Sayı: 34, 241 - 263, 18.05.2015
https://doi.org/10.18070/euiibfd.89236

Öz

Bu çalışma, içsel pazarlama ile algılanan hizmet kalitesi arasındaki ilişki üzerinde örgütsel bağlılığın ve iş tatmininin aracılık etkilerini incelemektedir. Özel öğretim kurumlarında çalışan 125 öğretmen üzerinde gerçekleştirilen çalışma, öğretmenlerin içsel pazarlama algılamaları ile hizmet kalitesi algılamaları arasında doğrudan ve pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca, iki değişken arasındaki ilişkide, örgütsel bağlılığın aracılık etkisi yokken, iş tatmininin tam bir aracılık etkisi vardır. Bu sonuçlara göre, özel öğretim kurumlarının, hizmet kalitesini geliştirebilmeleri için öğretmenlerin içsel pazarlama algılamalarını ve iş tatminini yükseltecek uygulamalara ağırlık vermeleri gerekir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Resul Usta Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Usta, R. (2015). İÇSEL PAZARLAMA VE HİZMET KALİTESİ ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNDE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK VE İŞ TATMİNİNİN ARACILIK ETKİSİ. Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(34), 241-263. https://doi.org/10.18070/euiibfd.89236

TRDizinlogo_live-e1586763957746.pnggoogle-scholar.jpgopen-access-logo-1024x416.pngdownload.jpgqMV-nsBH.pngDRJI-500x190.jpgsobiad_2_0.pnglogo.pnglogo.png  arastirmax_logo.gif17442EBSCOhost_Flat.png?itok=f5l7Nsj83734-logo-erih-plus.jpgproquest-300x114.jpg

ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr

Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

 88x31.png