Bu çalışmada, Türkiye’deki tarih yazımıve bunun tarih öğretimine etkileri incelenmektedir. Çalışmada konu, Kemalist ideoloji ve resmî tarih tezi bağlamında analiz edilmiştir. Örnek olarak Kemal Kara’nın yazdığı“İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük” ders kitabıalınmıştır. Türkiye’de tarih, Erken Cumhuriyet Dönemi’nde oluşturulmuşve sonrasında da ön planda tutulmuşolan resmî
tarih tezi yardımıyla yazılmaktadır. Bu tarih yazım metoduyla bir “biz” ve “öteki” ayrımıyaratılmaktadır. Tarih sadece Türkiye ve Türklere odaklanılarak, savaşlar ve destanlar üzerinden anlatılmaktadır. Bu çalışmada da, tarih öğretiminin ve yazımının demokratikleşebilmesi ya da tarafsızlaşabilmesi için resmî tarih tezi kadar ötekileştirilen grupların bakışaçılarının, düşünce sistemlerinin ve algılarının da anlatılmasıgerektiği görüşü vurgulanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 16, 2015 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 37 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.