İnsanların
çoğu anlık bilgi sahibi olmak, çevresinde meydana gelen olaylara anlam vermek,
her hangi bir konuda grup ya da gruplarla etkileşime geçmek veya diğer
toplumsal ve psikolojik gereksinimleri karşılamak istemesinden dolayı yaşadığımız
çağda sosyal medyaya olan bağımlılık artmaktadır. Bu bağımlılığın sonucunda
insanlar özellikle haberleri ve günlük bilgilerin çoğunu sosyal medyadan almak
istemektedirler. Bu çalışma, bireylerin sosyal medyaya olan bağımlılığının
sosyal ağlar üzerinden haber takip etme motivasyonlarına yönelik etkilerini
ortaya koymaktadır. Bu amaçla İstanbul Aydın Üniversitesi’nde, basit tesadüfi
örneklem yöntemiyle, 349 öğrenciyle yüz yüze anket tekniği uygulanmıştır. Bu
ankette sorular sosyal medya üzerinden haber takip etmeye yönelik
motivasyonları belirten ifadeler ile haber okuma ve paylaşma sıklığı, takip
edilen haber kaynakları ve haber konuları, kullanılan sosyal medya kanalları,
demografik faktörler gibi sıklık belirten sorular olmak üzere iki bölümde toplanmış
ve bu sorular üzerinden analiz edilmiştir. Elde edilen verilere göre,
tüketicilerin sosyal medya üzerinden haber takip etme motivasyon faktörlerinin
başında bilgi edinmenin geldiği, bunu sırasıyla eğlenme, sosyalleşme ve statü
edinme faktörünün takip ettiği ortaya çıkmıştır.
The addiction to social media have inevitably increased
due to the fact that people want to seek information instantly, make some sense
out of events in their own environment, to interact with other social groups
for any issue or meet their own social and psychological needs. Depending on
this addiction to social media, individuals tend to use social networks in
order to get news and much of the daily information. The main of the study is
to identify the effects on news monitoring motivations through social networks
of people’s addiction to social media. While dealing the problematic of this
research, the survey has been applied to 349 students, on the scale of Istanbul
Aydin University, with the simple random sampling method through the
face-to-face questionnaire. The data of the survey have been analyzed in terms
of motivation statements about news monitoring on social media and also
frequency tables such as social media using habits, social networks used,
frequency of news monitoring and sharing, news sources and news issues and
demographics. With regard to the result of the study, it is proved that
“information seeking” firstly comes as the basic factor among the motivation
factors and other factors are respectively arranged as entertaining,
socializing and status seeking.
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 29, 2018 |
Submission Date | November 8, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |