With the introduction of the mass media to human life, its meaning, expression and
how you interact behavior it has undergone a change. Especially the visual content
of the mass media has influenced the audience directly or indirectly. Thus it emerged
a new narrative forms of media and attracted the attention of a wider audience.
Even though some changes in the new media formally associated with technological
development, continuing the visual impact of the power of traditional media it
reveals. In this context, the study aims to compare the photo-novels, a product of mass
culture that emerged during periods when the traditional media were influential,
and the caps (a.k.a memes) of the mass media product of the new media in a general
framework in the context of form and content by historical comparison method.
Kitle iletişim araçlarının insanoğlunun hayatına girmesiyle birlikte, onun anlam, ifade
etme ve etkileşim kurma davranışları da değişime uğramıştır. Özellikle kitle iletişim
araçlarının görsel içerikleri okucuyu/izleyiciyi doğrudan ya da dolaylı olarak etkisi
altına almıştır. Böylelikle yeni anlatı biçimleri medya içinde ortaya çıkmış ve geniş
kitlelerin ilgisini çekmiştir. Teknolojik gelişme ile ortaya çıkan yeni medya ortamında
da biçimsel olarak bazı değişiklikler olsa bile, geleneksel medyanın ortaya çıkarttığı
bu görsel güç etkisini sürdürmektedir. Bu bağlamda çalışma, geleneksel medyanın
etkili olduğu dönemlerde ortaya çıkan bir kitle kültürü ürünü olan fotoromanlarla,
yeni medyanın kitle kültürü ürünü olan caps’lerin tarihsel karşılaştırma yöntemiyle
biçim ve içerik bağlamında genel bir çerçevede karşılaştırılmasını amaçlamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2018 |
Submission Date | May 7, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |