İkna, bir takım iletişim taktikleri yoluyla insanları zor kullanmadan belirli davranışlara
yönlendirme sanatı olarak tanımlanmaktadır. İknaya ilişkin yapılan çalışmalar hem akla hem
duygulara hitap eden mesajların, alıcıda istenilen davranışın ortaya çıkmasında, daha etkili
olduğunu ortaya koymaktadır. Bu bağlamda, tüketicilerde satın alma davranışı oluşturmayı
amaçlayan reklam mesajlarının duygulara hitap etme yoluyla anlamını güçlendirmek
ve etkinliğini artırabilmek için çoğunlukla müzikten yararlandığı görülmektedir. Müzik,
duyguları harekete geçirdiği için reklamcılık sektöründe önemli bir yer tutmaktadır.
İnsanlarda duyguları yoğunlaştıran reklam müzikleri bir yandan reklamın beğenilmesini
sağlarken öte taraftan markanın akılda kalıcılığına da katkıda bulunmaktadır. Akılda kalıcı
olmayı başaran reklam müziklerinin hedef kitle tarafından yıllar sonra bile hatırlandığı
bilinmektedir.
Bu çalışmanın amacı; Türkiye’nin marka değeri en yüksek bankalarının televizyon reklam
film müziklerinin ikna edici iletişim açısından bir analizini ortaya koymak ve reklamlarda
müziğin kullanımına ilişkin stratejilerin ikna stratejileriyle örtüşüp örtüşmediğini
belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda bağımsız marka değerleme ve strateji danışmanlık
Şirketi Brand Finance’ın, “Dünyanın En Değerli 500 Banka Markası - 2017” araştırmasının
sonuçlarına göre listeye giren 9 Türk bankası araştırmanın örneklemi olarak belirlenmiştir.
Araştırma yöntemi olarak ise; 30 Ocak 2018 tarihi itibarıyla bu bankaların yayında olan son
televizyon reklam filmleri belirlenmiş ve içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir.
Persuasion is defined as the art of leading people to certain behaviors without difficulty
through some communication tactics. The studies related to persuasion reveal that
messages that appeal to both mind and emotions are more effective in for the desired
behavior of the receiver. In this context, it has been seen that advertising messages, for the
aiming to create purchasing behavior of the consumers, mostly use music to enhance the
meaning and the efficiency of appealing to emotions. Music takes an important place in the
advertising industry because it affects emotions. Advertising music, which stimulates the
emotions of the human, helps to make the advertisement admirable while it also contributes
to the remembrance of the brand. It is known that the advertising musics have succeeded in
keeping in mind are remembered by the target audience even after many years.
The purpose of this study is to analyze the musics of the television advertising of the highest
brand valued banks in Turkey for the persuasive communication and to determine whether
the strategies relative to using musics in advertising match to persuasion strategies. For this
purpose, 9 Turkish banks that entered the list according to the results of the independent
brand valuation and strategy consultancy Company Brand Finance ‘s “The Most Valuable 500
Bank Markets of the World - 2017” survey were determined as the sample of the research.
As a research method; as of January 30th, 2018, the latest television advertising of these
banks have been identified and analyzed by the content analysis.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 21, 2019 |
Submission Date | June 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |