BibTex RIS Cite

-

Year 2014, , - , 25.02.2014
https://doi.org/10.17680/akademia.v3i3.5000006572

Abstract

As internet technology becomes widespread, a huge increase in the number of social media users is observed. Internet technologies, a little different from other mass media, exceeded the limit of time and space. Consequently, “life styles” that emerged in this new medium become widespread rapidly. While these life style tendencies become widespread, they may be out of cultural codes of the societies that they enter in. But also in this case, these tendencies, which are internalized by wide masses, are accepted by some of the individuals in the society and these individuals do not consider application of these tendencies harmful. Individuals sharing pictures of the food they’re eating or about to eat in any time of the day has become cross-border insanity as mentioned above. Although even mentioning what is eaten is considered to be a shame when looked from the perspective of local cultural codes, exhibiting the food that is about to be eaten creates a contradictious situation. The need of eating that is one of the basic needs of human beings is thought to become an indicator with reference to taken and shared photos. In the scope of the study, photos that take place in the social network web site, Foursquare, under the category of “food” and that is related to places that are best rated will be examined. While these photos are examined, answers to questions, how they are taken, what are their aspects, height of view, how framing is done and why this is preferred will tried to be searched.

References

  • Foursquare. (2013, 07 20). Foursquare: https://foursquare.com/about/
  • İstanbul Life. (2013, 07 12). İstanbul Life: (http://www.istanbullife.com.tr/food-porn/semtrehbebi/255.aspx
  • Promoqube. (2013, 07 20). Promoqube: http://blog.promoqube.com/2013/05/foursquaredeneler-oluyor/
  • Webrazzi. (2013, 07 20). Webrazzi: http://www.webrazzi.com/2012/10/09/turkiyede-kacfoursquare-kullanicisi-var-video/
  • Atasoy, F. (Haziran 2007). Kültürler Üzerinde Bilişim Devriminin Etkileri . Modern Türklük Araştırmaları Dergisi , 2, 163-178.
  • Baudrillard, J. (2010). Tüketim Toplumu. İstanbul : Ayrıntı Yayınları .
  • Bayar, A. (2012). Facebooktaki “Mış Gibi” Yaşam Biçimlerinin Yayınlanan Fotoğraflar Üzerinden Çözümlenmesi. E. Dağtaş (Ed.). Küreselleşme, Medya, Toplum (s. 319348). Ankara: BirGün Kitap Yayınları .
  • Boyd, D. M., ve Ellison, N. B. (2008). Social Network Sites: Definition, History and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 210-230.doi:10.1111/j.10836102007.00393.x
  • Dedeoğlu, A. Ö., ve Savaşçı, İ. (2013, 07 12). Tüketim Kültüründe Beden Güzelliği ve Yemek Yeme Arzuları: Kadınların Tüketim Pratiklerine Yansıması . Online Dergi: http://www. onlinedergi.com/MakaleDosyalari/51/PDF2005_1_9.pdf
  • Korkmaz, İ. (Ekim 2012). Facebook ve Mahremiyet: Görmek ve Gözetle(n)mek . Yalova Sosyal Bilimler Dergisi , 5, 107-122.
  • Kuşay, Y. (2010). Sosyal Medyanın Gücü ve Uygulama Örnekleri . F. Aydoğan, & A. Akyüz (Ed). İkinci Medya Çağında İnternet (s. 61-89). İstanbul : Alfa Yayınları .
  • Li, N., ve Chen, G. (2013, 07 09). IEEE Xplore Digital Library. IEEE Xplore Digital Library: http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=5578914
  • Mutlu, E. (2004). İletişim Sözlüğü. Ankara : Bilim ve Sanat Yayınları .
  • Odabaşı, Y. (2009). Tüketim Kültürü-Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Özcan, B. (2013, 07 15). Hedonizm ve Kimlik Temeline Dayalı Postmodern Tüketim Yaklaşımı.Sosyoloji Konferansları Dergisi. Sosyoloji Konferansları : http://www. journals.istanbul.edu.tr/tr/index.php/iktisatsosyoloji/article/view/6022/5546 Taylan, H. H., & Arklan, Ü. (Haziran 2008). Medya ve Kültür: Kültürün Medya Aracılığıyla Küreselleşmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 1, 85-9
  • Tutal, N. (2006). Küreselleşme İletişim Kültürlerarasılık. İstanbul: Kırmızı Yayınları. Yıldırım, O. (2012). Yeni Medya Aracılığıyla Sunulan Yaşam Biçimleri: “Twitter Üzeriden Hilal Cebeci Örneği”. E. Dağtaş (Ed.). Küreselleşme, Medya, Toplum (s. 291-317). Ankara: BirGün Kitap Yayınları.

SOSYAL MEDYADA GÜNÜN MENÜSÜ: SOSYAL MEDYADA “PAYLAŞILAN” YEMEK FOTOĞRAFLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Year 2014, , - , 25.02.2014
https://doi.org/10.17680/akademia.v3i3.5000006572

Abstract

İnternet teknolojisinin yaygınlaşmasıyla birlikte sosyal medya kullanıcı sayısında büyük bir artış gözlenmektedir. Diğer kitle iletişim araçlarından biraz daha farklı olarak internet teknolojileri zaman ve uzam sınırını aşmıştır. Dolayısıyla bu yeni mecrada ortaya çıkan “yaşam biçimleri” hızla yaygınlaşmaktadır. Bu yaşam biçimi eğilimleri yayılırken girmiş olduğu toplumun bazı kültürel kodlarının dışında olabilmektedir. Ancak bu durumda da geniş kitleler tarafından benimsenmekte olan eğilimler, toplumdaki bireylerin bir kısmı tarafından kabul edilmekte ve uygulanmasında da sakınca görülmemektedir.

Bireylerin günün herhangi bir zamanında yemekte oldukları ya da yiyecek oldukları yemeklerin fotoğraflarını sosyal medyada paylaşmaları, yukarıda sözü edildiği gibi, sınırları aşan bir çılgınlık haline dönüşmüştür. Yerel kültürel kodlar çerçevesinden bakıldığında ne yenildiğinin konuşulması dahi ayıp karşılanırken az sonra yenilecek olan yemeğin teşhir edilmesi çelişkili bir durum yaratmaktadır. İnsanın temel ihtiyaçlarından olan yemek yeme ihtiyacı çekilen ve paylaşılan fotoğraflardan hareketle bir göstergeye dönüştürüldüğü düşünülmektedir.

Çalışma kapsamında Foursquare isimli sosyal ağ sitesinde ‘yemek’ kategorisi altında yer alan ve en çok puan almış olan yerlere ilişkin fotoğraflar incelenecektir. Fotoğraflar incelenirken nasıl çekildikleri, bakış açıları, bakış yükseklikleri, çerçevelemenin nasıl yapıldığı ve neden bunun tercih edildiği sorularının yanıtları aranmaya çalışılacaktır. 

References

  • Foursquare. (2013, 07 20). Foursquare: https://foursquare.com/about/
  • İstanbul Life. (2013, 07 12). İstanbul Life: (http://www.istanbullife.com.tr/food-porn/semtrehbebi/255.aspx
  • Promoqube. (2013, 07 20). Promoqube: http://blog.promoqube.com/2013/05/foursquaredeneler-oluyor/
  • Webrazzi. (2013, 07 20). Webrazzi: http://www.webrazzi.com/2012/10/09/turkiyede-kacfoursquare-kullanicisi-var-video/
  • Atasoy, F. (Haziran 2007). Kültürler Üzerinde Bilişim Devriminin Etkileri . Modern Türklük Araştırmaları Dergisi , 2, 163-178.
  • Baudrillard, J. (2010). Tüketim Toplumu. İstanbul : Ayrıntı Yayınları .
  • Bayar, A. (2012). Facebooktaki “Mış Gibi” Yaşam Biçimlerinin Yayınlanan Fotoğraflar Üzerinden Çözümlenmesi. E. Dağtaş (Ed.). Küreselleşme, Medya, Toplum (s. 319348). Ankara: BirGün Kitap Yayınları .
  • Boyd, D. M., ve Ellison, N. B. (2008). Social Network Sites: Definition, History and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 210-230.doi:10.1111/j.10836102007.00393.x
  • Dedeoğlu, A. Ö., ve Savaşçı, İ. (2013, 07 12). Tüketim Kültüründe Beden Güzelliği ve Yemek Yeme Arzuları: Kadınların Tüketim Pratiklerine Yansıması . Online Dergi: http://www. onlinedergi.com/MakaleDosyalari/51/PDF2005_1_9.pdf
  • Korkmaz, İ. (Ekim 2012). Facebook ve Mahremiyet: Görmek ve Gözetle(n)mek . Yalova Sosyal Bilimler Dergisi , 5, 107-122.
  • Kuşay, Y. (2010). Sosyal Medyanın Gücü ve Uygulama Örnekleri . F. Aydoğan, & A. Akyüz (Ed). İkinci Medya Çağında İnternet (s. 61-89). İstanbul : Alfa Yayınları .
  • Li, N., ve Chen, G. (2013, 07 09). IEEE Xplore Digital Library. IEEE Xplore Digital Library: http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=5578914
  • Mutlu, E. (2004). İletişim Sözlüğü. Ankara : Bilim ve Sanat Yayınları .
  • Odabaşı, Y. (2009). Tüketim Kültürü-Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Özcan, B. (2013, 07 15). Hedonizm ve Kimlik Temeline Dayalı Postmodern Tüketim Yaklaşımı.Sosyoloji Konferansları Dergisi. Sosyoloji Konferansları : http://www. journals.istanbul.edu.tr/tr/index.php/iktisatsosyoloji/article/view/6022/5546 Taylan, H. H., & Arklan, Ü. (Haziran 2008). Medya ve Kültür: Kültürün Medya Aracılığıyla Küreselleşmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 1, 85-9
  • Tutal, N. (2006). Küreselleşme İletişim Kültürlerarasılık. İstanbul: Kırmızı Yayınları. Yıldırım, O. (2012). Yeni Medya Aracılığıyla Sunulan Yaşam Biçimleri: “Twitter Üzeriden Hilal Cebeci Örneği”. E. Dağtaş (Ed.). Küreselleşme, Medya, Toplum (s. 291-317). Ankara: BirGün Kitap Yayınları.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Türkçe Araştırma Makaleleri
Authors

Nihal Şener

Publication Date February 25, 2014
Submission Date February 25, 2014
Published in Issue Year 2014

Cite

APA Şener, N. (2014). SOSYAL MEDYADA GÜNÜN MENÜSÜ: SOSYAL MEDYADA “PAYLAŞILAN” YEMEK FOTOĞRAFLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Erciyes İletişim Dergisi, 3(3). https://doi.org/10.17680/akademia.v3i3.5000006572