Research Article
BibTex RIS Cite

Child in Digital Environment: Contextual Analysis of a Child Youtuber Channel

Year 2021, , 643 - 664, 30.07.2021
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.889793

Abstract

Today, children take part in many different digital platforms; they enjoy watching videos and are even motivated to create their own. One of the most widely used digital media platforms worldwide and in Turkey, YouTube can be an entertaining environment for children to watch videos. Here, we aimed to analyze the content of the videos on a child’s YouTube channel selected according to certain criteria. This was a qualitative research based on content analysis. Purposeful sampling was used and the data was interpreted using descriptive statistics. Based on the findings, we concluded that shorter videos were watched more frequently, the videos were mostly shot at home, the content mostly consisted of video games, older videos included educational content, while the newer and more popular ones had a completely entertaining theme, branded products were used less in older videos and more in newer ones, there were too many branded products in the most popular videos, there were risky content regarding age and development, and all the most popular videos had moving music and sound effects instead of verbal communication.

References

  • Açıkgöz, F., & Yalman, A. (2018). Dijital oyunların çocukların kişilik ve davranışları üzerindeki etkisi: GTS 5 oyunu örneği. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 1(29), 173-186.
  • Aksoy, A., & Dere, H. (2014). Erken çocukluk döneminde oyun. Ankara: Pegem.
  • Aktaş, H., Özüpek, M., & Altunbaş, H. (2011). Çocukların marka tercihleri ve medya tüketim alışkanlıkları. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6(4), 115-125.
  • Alişarlı, Ö., & Eken, İ. (2018). Yeni medyada ürün yerleştirme: YouTube’da paylaşım yapan fenomenler üzerinden kampanya süreci. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı "Eğlence ve Ürün Yerleştirme", (s. 156-165). İstanbul.
  • Araújo, C., Magno, G., Meira, W., Almeida, V., Hartung, P., & Doneda, D. (2017). Characterizing videos, audience and advertising in Youtube channels for kids. International Conference On Social Informatics (s. 341-359). New York: Springer.
  • Atalay, G. (2019). “Babishko Family Fun TV” isimli Youtube kanalının eleştirel bir. Erciyes İletişim Dergisi, 1(1), 179-202.
  • Ayan, S., & Memiş, U. (2012). Erken çocukluk döneminde oyun. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(2), 143-149.
  • Aydoğan, F. K. (2012). Alternatif Medya Olarak Yeni Medya. Akdeniz İletişim Dergisi, 18(1), 58-69.
  • Başlar, G. (2013). Yeni Medyanın Gelişimi ve Dijitalleşen Kapitalizm. Akademik Bilişim, 1(1), 823-831.
  • Bayrakçı, M. (2007). Sosyal Öğrenme Kuramı ve Eğitimde Uygulanması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(14), 198-2010.
  • Bilgiç, H., Duman, D., & Seferoğlu, S. (2011). Dijital Yerlilerin Özellikleri ve ÇEvrimiçi Ortamların Tasarlanmasındaki Etkileri. Akademik Bilişim, 2(4), 1-7.
  • Binark, M., & Karataş, Ş. (2016). Yeni medyada yaratıcı kültür: Troller ve ürünleri'caps' ler. TRT Akademi, 1(2), 428-448.
  • Budak, İ., & Budak, A. (2014). Nicel, Nitel ve Karma Araştırmalarda Örnekleme. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Bulunmaz, B. (2014). Yeni medya eski medyaya karşı: Savaşı kim kazandı ya da kazanacak? Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 22-29.
  • Burruoughs, B. (2017). YouTube kids: The app economy and mobile parenting. Social Media + Society, 3(2), 1-8.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz , Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Cambridge İngilizce Sözlük. (2020, Ağustos 31). Cambridge. https://dictionary.cambridge.org/tr/s%C3%B6zl%C3%BCk/ingilizce/youtuber%2031.08.2020 adresinden alınmıştır
  • Chassiakos, Y., Radesky, J., Christakis, D., Moreno, M., & Cross, C. (2016, Eylül 5). Children and adolescents and digital media. https://pediatrics.aappublications.org/content/138/5/e20162593 adresinden alınmıştır
  • Çakmak, V. (2016). Çocuk ve dijital oyun etkileşimine etiksel bir bakış. ICHACS,, 1(1), 444-174.
  • Çubukçu, A., & Bayzan, Ş. (2013). Türkiye’de dijital vatandaşlık algısı ve bu algıyı internetin bilinçli, güvenli ve etkin kullanımı ile arttırma yöntemleri. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5(1), 148-174.
  • Demircioğlu, Z., & Yılmaz, A. (2017). Sağlık iletişiminde dijital medya kullanımının çocuk sağlığı üzerine etkileri: Sosyal medya ve çevrim içi oyunlar üzerine bir inceleme. Atatürk İletişim Dergisi(14), 173-186.
  • Duygulu, S. (2018). Yeni medya teknolojilerinin k-kuşağının ebeveynleri ile olan iletişimine etkisi. TRT, 3(6), 632-52.
  • Gelebek, E. (2020). Gündelik kültür oluşturmada yeni medya araçlarının rolü: youtube örneği. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul : Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Heidegger, M. (2017). Teknoloji ve İnsanın Geleceği. İstanbul: Say Yayınları.
  • Işıkman, N. (2016). Genç lumiere’lerin yeni mecrası Youtube. Atatürk İletişim Dergisi, 1(10), 5-18.
  • Karabulut, B. (2015). Bilgi toplumu çağında dijital yerliler, göçmenler ve melezler. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(21), 11-13.
  • Kavuran, T., & Yeşil, A. (2019). İnteraktif medyada youtuber’ların iletişim dili: Enes Batur oyun videoları örneği. International Journal of Social Science, 2(3), 45-62.
  • Kırık, A. (2013). Kişisel Bir Dünya Modeli: İnteraktif Televizyon Yayıncılığı. Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, 2(3), 66-75.
  • Kırık, A., & Altun, E. (2019). Yeni medya ve z kuşağı ilişkisi bağlamında youtube kids. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal, 7(6), 111-119.
  • Livingstone, S., Ólafsson, K., & Staksrud, E. (2011). Social networking, age and privacy. London: EU Kids Online.
  • McCornick, R. (2017). Humans watch a billion hours of YouTube every single day. London: Universty of Toronto Press.
  • Mert, Y. (2018). Dijital pazarlama ekseninde influencer marketing uygulamaları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 1299-1328.
  • Mustafaoğlu, R., & Yasacı, Z. (2018). Dijital oyun oynamanın çocukların ruhsal ve fiziksel sağlığı üzerine olumsuz etkileri. Bağımlılık Dergisi, 19(3), 51-58.
  • Mutlu, B., & Bazarcı, S. (2017). Marka işbirlikleri için yeni bir alan: Youtube içerik üreticileri ve kanal toplulukları üzerine netnografik bir araştırma. Akdeniz İletişim Dergisi, 1(27), 29-45.
  • Nansen, B., & Jayemanne, D. (2016). Infants, interfaces, and intermediation: Digital parenting and the production of "iPad Baby" videos on Youtube. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 60(4), 587-603.
  • Neumann, M., & Herodotou, C. (2020). Young Children and YouTube: A global phenomenon. Childhood Education, 96(4), 72-77.
  • O'Keeffe, G., & Clarke-Pearson , K. (2011). The impact of social media on children, adolescents, and family. Pediatrics, 127(4), 800-804.
  • Papadamou, K., Papasavva, A., Zannettou, S., Blacburn, J., Kourtellis, N., Leontiadis, I., et al. (2019, Ağustos 29). Disturbed YouTube for Kids: Characterizing and Detecting. Disturbed YouTube for Kids: Characterizing and Detecting: https://encase.socialcomputing.eu/wp-content/uploads/2019/01/DisturbedYouTubeforKids.pdf adresinden alınmıştır
  • Parlakyıldız, I. (2019). 5-6 Yaş Çocukların İzledikleri Çizgi Filmlerin Gerçeklik Durumlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants. On the Horizon, 9(5), 1-6.
  • Salkaya, A. (2020). Yeni medyada çocuk içerik üreticileri: yaşam biçimi sunumu ve toplumsal cinsiyet rolleri üzerinden youtube çocuk kanalları. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sanlav, S. (2014). Sosyal Medya Savaşları. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Selweyn, N. (2019). Dijital Yaşamda Çocuk. Ankara: Pegem.
  • Singer, D., & Singer, J. (2011). Handbook of children and the media. Los Angeles: Sage Publications.
  • Social Blade. (2020, Eylül 4). Social Blade. https://socialblade.com/youtube/channel/UCvkfXP-_39iztzRnGBOV6uw adresinden alınmıştır
  • Şad, S., & Durmuş, V. (2017). Öğretmenlik mesleği bağlamında dijital yerlilik, dijital göçmenlik ve dijital melezlik. Electronic Journal of Education Sciences, 6(11), 11-21.
  • Toyama, K. (2015). Geek Heresy: Rescuing Social Change From The Cult Of Technology . New York: Persesus.
  • Tuğrul, B. (2002). Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi ve öğretimi kolaylaştıran özellikler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(22), 142-147.
  • Twenge, J., Campell, S., Hoffman, B., & Lance, C. (2010). Generational differences in work value: Leisure and extrinsic value ıncreasing, social and ıntrinsic value decreasing. Journal of Management, 36(5), 1117-1142.
  • Uğur, D., & Gökler, M. (2019). Tanınmış bir youtuber’ın çocuk ve gençler üzerindeki olası etkisinin incelenmesi. In 3. International 21. National Public Health Congress. https://2019.uhsk.org/ocs236/index.php/UHSK21/UHSK/paper/view/245.
  • Ünalan, A. (2019). Geleneksel medyada çocuk ve iletişim. İstanbul: Çizgi.
  • Wang, Q., Myers, M., & Sundaram, D. (2013). Digital natives and digital immigrants. Business & Information Systems Engineering, 5(6), 409-419.
  • We Are Social. (2020, Eylül 4). We Are Social. https://datareportal.com/reports/digital-2020-turkey adresinden alınmıştır
  • Yavuzer, H. (2019). Çocuğu tanımak ve anlamak. Ankara: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım , A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, A. (2012). Dijital yerliler gerçekten yerli mi yoksa dijital melez mi? International Journal of Social Science, 5(7), 819-833.
  • Zur, O., & Zur, O. (2015). On digital immigrants and digital natives: How the digital divide affects families, educational institutions, and the workplace. 5. Zur Institute–Online Publication. Retrieved on February. Eylül 8, 2020 tarihinde http://bb.plsweb.com/ENG_2012/m1/OnDigitalImmigrantsandDigitalNatives.pdf adresinden alındı

Dijital Ortamda Çocuk: Bir Çocuk Youtuber Kanalının İçeriksel Analizi

Year 2021, , 643 - 664, 30.07.2021
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.889793

Abstract

Çocuklar birçok farklı dijital platformda yer almakta, video izlemekten hoşlanmakta, hatta kendi videolarını oluşturmak için güdülenmektedir. Bu noktada dünyada ve Türkiye’de en yaygın kullanıma sahip olan dijital medya platformlarından biri olan Youtube, çocuklar için eğlenceli videolar izleme konusunda eğlenceli bir ortam haline gelebilmektedir. Bu çalışmada bir çocuk youtuber sayfasında yer alan ve belli kriterlere göre seçilen videoların içeriksel olarak analiz edilerek mevcut durumun ortaya konması hedeflenmiştir. Çalışma içerik analizine dayandırılarak gerçekleştirilmiş nitel bir araştırmadır. Örneklem seçiminde amaçlı örneklem seçimi uygulanmıştır. Elde edilen veriler betimsel istatistikler kullanılarak tablolar halinde yorumlanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda; kısa süreli videoların daha fazla izlendiği, videoların daha çok evde çekildiği, video içeriklerinde çoğunlukla oyun oynama temasının yer aldığı, en eski videolarda eğitsel içeriklere de yer verilirken en yeni ve en popüler videolarda tamamen eğlence temalı içeriklerin yer aldığı, en eski videolarda markalı ürün kullanımı daha az iken; en yeni videolarda markalı ürün kullanımının arttığı ve en popüler videolarda çok fazla markalı ürün kullanımın bulunduğu, videolarda yaş ve gelişim düzeyi açısından riskli durumların bulunduğu, en popüler videoların tamamında iletişim diyalogları yerine çoğunlukla hareketli müzik ve ses efekti kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Açıkgöz, F., & Yalman, A. (2018). Dijital oyunların çocukların kişilik ve davranışları üzerindeki etkisi: GTS 5 oyunu örneği. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 1(29), 173-186.
  • Aksoy, A., & Dere, H. (2014). Erken çocukluk döneminde oyun. Ankara: Pegem.
  • Aktaş, H., Özüpek, M., & Altunbaş, H. (2011). Çocukların marka tercihleri ve medya tüketim alışkanlıkları. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6(4), 115-125.
  • Alişarlı, Ö., & Eken, İ. (2018). Yeni medyada ürün yerleştirme: YouTube’da paylaşım yapan fenomenler üzerinden kampanya süreci. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı "Eğlence ve Ürün Yerleştirme", (s. 156-165). İstanbul.
  • Araújo, C., Magno, G., Meira, W., Almeida, V., Hartung, P., & Doneda, D. (2017). Characterizing videos, audience and advertising in Youtube channels for kids. International Conference On Social Informatics (s. 341-359). New York: Springer.
  • Atalay, G. (2019). “Babishko Family Fun TV” isimli Youtube kanalının eleştirel bir. Erciyes İletişim Dergisi, 1(1), 179-202.
  • Ayan, S., & Memiş, U. (2012). Erken çocukluk döneminde oyun. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(2), 143-149.
  • Aydoğan, F. K. (2012). Alternatif Medya Olarak Yeni Medya. Akdeniz İletişim Dergisi, 18(1), 58-69.
  • Başlar, G. (2013). Yeni Medyanın Gelişimi ve Dijitalleşen Kapitalizm. Akademik Bilişim, 1(1), 823-831.
  • Bayrakçı, M. (2007). Sosyal Öğrenme Kuramı ve Eğitimde Uygulanması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(14), 198-2010.
  • Bilgiç, H., Duman, D., & Seferoğlu, S. (2011). Dijital Yerlilerin Özellikleri ve ÇEvrimiçi Ortamların Tasarlanmasındaki Etkileri. Akademik Bilişim, 2(4), 1-7.
  • Binark, M., & Karataş, Ş. (2016). Yeni medyada yaratıcı kültür: Troller ve ürünleri'caps' ler. TRT Akademi, 1(2), 428-448.
  • Budak, İ., & Budak, A. (2014). Nicel, Nitel ve Karma Araştırmalarda Örnekleme. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Bulunmaz, B. (2014). Yeni medya eski medyaya karşı: Savaşı kim kazandı ya da kazanacak? Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 22-29.
  • Burruoughs, B. (2017). YouTube kids: The app economy and mobile parenting. Social Media + Society, 3(2), 1-8.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz , Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Cambridge İngilizce Sözlük. (2020, Ağustos 31). Cambridge. https://dictionary.cambridge.org/tr/s%C3%B6zl%C3%BCk/ingilizce/youtuber%2031.08.2020 adresinden alınmıştır
  • Chassiakos, Y., Radesky, J., Christakis, D., Moreno, M., & Cross, C. (2016, Eylül 5). Children and adolescents and digital media. https://pediatrics.aappublications.org/content/138/5/e20162593 adresinden alınmıştır
  • Çakmak, V. (2016). Çocuk ve dijital oyun etkileşimine etiksel bir bakış. ICHACS,, 1(1), 444-174.
  • Çubukçu, A., & Bayzan, Ş. (2013). Türkiye’de dijital vatandaşlık algısı ve bu algıyı internetin bilinçli, güvenli ve etkin kullanımı ile arttırma yöntemleri. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5(1), 148-174.
  • Demircioğlu, Z., & Yılmaz, A. (2017). Sağlık iletişiminde dijital medya kullanımının çocuk sağlığı üzerine etkileri: Sosyal medya ve çevrim içi oyunlar üzerine bir inceleme. Atatürk İletişim Dergisi(14), 173-186.
  • Duygulu, S. (2018). Yeni medya teknolojilerinin k-kuşağının ebeveynleri ile olan iletişimine etkisi. TRT, 3(6), 632-52.
  • Gelebek, E. (2020). Gündelik kültür oluşturmada yeni medya araçlarının rolü: youtube örneği. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul : Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Heidegger, M. (2017). Teknoloji ve İnsanın Geleceği. İstanbul: Say Yayınları.
  • Işıkman, N. (2016). Genç lumiere’lerin yeni mecrası Youtube. Atatürk İletişim Dergisi, 1(10), 5-18.
  • Karabulut, B. (2015). Bilgi toplumu çağında dijital yerliler, göçmenler ve melezler. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(21), 11-13.
  • Kavuran, T., & Yeşil, A. (2019). İnteraktif medyada youtuber’ların iletişim dili: Enes Batur oyun videoları örneği. International Journal of Social Science, 2(3), 45-62.
  • Kırık, A. (2013). Kişisel Bir Dünya Modeli: İnteraktif Televizyon Yayıncılığı. Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, 2(3), 66-75.
  • Kırık, A., & Altun, E. (2019). Yeni medya ve z kuşağı ilişkisi bağlamında youtube kids. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal, 7(6), 111-119.
  • Livingstone, S., Ólafsson, K., & Staksrud, E. (2011). Social networking, age and privacy. London: EU Kids Online.
  • McCornick, R. (2017). Humans watch a billion hours of YouTube every single day. London: Universty of Toronto Press.
  • Mert, Y. (2018). Dijital pazarlama ekseninde influencer marketing uygulamaları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 1299-1328.
  • Mustafaoğlu, R., & Yasacı, Z. (2018). Dijital oyun oynamanın çocukların ruhsal ve fiziksel sağlığı üzerine olumsuz etkileri. Bağımlılık Dergisi, 19(3), 51-58.
  • Mutlu, B., & Bazarcı, S. (2017). Marka işbirlikleri için yeni bir alan: Youtube içerik üreticileri ve kanal toplulukları üzerine netnografik bir araştırma. Akdeniz İletişim Dergisi, 1(27), 29-45.
  • Nansen, B., & Jayemanne, D. (2016). Infants, interfaces, and intermediation: Digital parenting and the production of "iPad Baby" videos on Youtube. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 60(4), 587-603.
  • Neumann, M., & Herodotou, C. (2020). Young Children and YouTube: A global phenomenon. Childhood Education, 96(4), 72-77.
  • O'Keeffe, G., & Clarke-Pearson , K. (2011). The impact of social media on children, adolescents, and family. Pediatrics, 127(4), 800-804.
  • Papadamou, K., Papasavva, A., Zannettou, S., Blacburn, J., Kourtellis, N., Leontiadis, I., et al. (2019, Ağustos 29). Disturbed YouTube for Kids: Characterizing and Detecting. Disturbed YouTube for Kids: Characterizing and Detecting: https://encase.socialcomputing.eu/wp-content/uploads/2019/01/DisturbedYouTubeforKids.pdf adresinden alınmıştır
  • Parlakyıldız, I. (2019). 5-6 Yaş Çocukların İzledikleri Çizgi Filmlerin Gerçeklik Durumlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants. On the Horizon, 9(5), 1-6.
  • Salkaya, A. (2020). Yeni medyada çocuk içerik üreticileri: yaşam biçimi sunumu ve toplumsal cinsiyet rolleri üzerinden youtube çocuk kanalları. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sanlav, S. (2014). Sosyal Medya Savaşları. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Selweyn, N. (2019). Dijital Yaşamda Çocuk. Ankara: Pegem.
  • Singer, D., & Singer, J. (2011). Handbook of children and the media. Los Angeles: Sage Publications.
  • Social Blade. (2020, Eylül 4). Social Blade. https://socialblade.com/youtube/channel/UCvkfXP-_39iztzRnGBOV6uw adresinden alınmıştır
  • Şad, S., & Durmuş, V. (2017). Öğretmenlik mesleği bağlamında dijital yerlilik, dijital göçmenlik ve dijital melezlik. Electronic Journal of Education Sciences, 6(11), 11-21.
  • Toyama, K. (2015). Geek Heresy: Rescuing Social Change From The Cult Of Technology . New York: Persesus.
  • Tuğrul, B. (2002). Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi ve öğretimi kolaylaştıran özellikler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(22), 142-147.
  • Twenge, J., Campell, S., Hoffman, B., & Lance, C. (2010). Generational differences in work value: Leisure and extrinsic value ıncreasing, social and ıntrinsic value decreasing. Journal of Management, 36(5), 1117-1142.
  • Uğur, D., & Gökler, M. (2019). Tanınmış bir youtuber’ın çocuk ve gençler üzerindeki olası etkisinin incelenmesi. In 3. International 21. National Public Health Congress. https://2019.uhsk.org/ocs236/index.php/UHSK21/UHSK/paper/view/245.
  • Ünalan, A. (2019). Geleneksel medyada çocuk ve iletişim. İstanbul: Çizgi.
  • Wang, Q., Myers, M., & Sundaram, D. (2013). Digital natives and digital immigrants. Business & Information Systems Engineering, 5(6), 409-419.
  • We Are Social. (2020, Eylül 4). We Are Social. https://datareportal.com/reports/digital-2020-turkey adresinden alınmıştır
  • Yavuzer, H. (2019). Çocuğu tanımak ve anlamak. Ankara: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım , A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, A. (2012). Dijital yerliler gerçekten yerli mi yoksa dijital melez mi? International Journal of Social Science, 5(7), 819-833.
  • Zur, O., & Zur, O. (2015). On digital immigrants and digital natives: How the digital divide affects families, educational institutions, and the workplace. 5. Zur Institute–Online Publication. Retrieved on February. Eylül 8, 2020 tarihinde http://bb.plsweb.com/ENG_2012/m1/OnDigitalImmigrantsandDigitalNatives.pdf adresinden alındı
There are 57 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Türkçe Araştırma Makaleleri
Authors

Ebru Boğa 0000-0001-9487-6123

Mehmet Sağlam 0000-0003-1784-4472

Publication Date July 30, 2021
Submission Date March 2, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Boğa, E., & Sağlam, M. (2021). Dijital Ortamda Çocuk: Bir Çocuk Youtuber Kanalının İçeriksel Analizi. Erciyes İletişim Dergisi, 8(2), 643-664. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.889793