Conference Paper
BibTex RIS Cite

Evaluation of Metropolitan Municipalities' Websites in terms of Dialogic Communication during the Covid-19 Pandemic

Year 2021, , 147 - 164, 28.10.2021
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.976261

Abstract

Today, municipal-citizen communication reached a digital level through corporate websites. The websites offer a dialogic environment in which citizens can communicate their problems, demands, expectations, preferences and opinions to the municipality. In the crisis environment caused by the Covid-19 pandemic, which was declared a global epidemic on March 11, 2020, web-sites are one of the fastest and easiest ways to reach municipalities for citizens. In this study, the web sites of 30 metropolitan municipalities in Turkey were examined between March 1-31 2021, in the context of Kent and Taylor's dialogic communication theory in terms of whether they were means of dialogic communication during the Covid-19 pandemic. The study also reviewed the metropolitan municipalities' websites content related to the Covid-19 pandemic. The results of the study showed that metropolitan municipalities' websites were rather used for publicity purposes, and their dialogic communication features were insufficient. The study also revealed that the websites' content related to the Covid-19 pandemic was consisting of news about the municipality's activities during the pandemic, and no dialogic content about the ongoing pandemic process was given.

References

  • Akdağ, M., & Taşdemir, E. (2006). Krizden Çıkmanın Yolları: Etkin Bir Kriz İletişimi. Selçuk İletişim, 4(2), 141-157.
  • Akyıldız, F. (2012). Belediye Hizmetleri ve Vatandaş Memnuniyeti: Uşak Belediyesi Örneği. Journal of Yasar University, 26(7), 4415-4436.
  • Arslan, A. (2016). Belediyelerde Kurum İmajı. Bursa: Ekin Yayıncılık.
  • Aslan, A. (2017). Web Sitelerinin Birer Diyalojik İletişim Aracı Olarak Kullanımı Üzerine Bir Değerlendirme: Türkiye’deki Büyükşehir Belediyeleri Örneği. Süleyman Demirel İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 22(Kayfor15 Özel Sayısı), 2425-2436.
  • Bayrak, H. (2021). Hootsuite ve We Are Social 2021 Dijital Türkiye Raporu. 09 08, 2021 tarihinde https://dijilopedi.com/turkiye-internet-sosyal-medya-ve-mobil-kullanim-istatistikleri-2021/ adresinden alındı
  • Bayraktar, U. (2020). Pandemide ve Sonrasında Yerel Yönetimler İçin Politika Önerileri. İstanpol: https://www.istanpol.org/post/pandemide-ve-sonras%C4%B1nda-yerel-y%C3%B6netimler-i%CC%87%C3%A7in-politika-%C3%B6nerileri adresinden alınmıştır
  • Bilgiç, A. K. (2020). COVID-19 ile Mücadele Sürecind eYerel Yönetimlerin Genel Görünümü. Kent Araştırmaları Dergisi, 11(31), 2084-2112.
  • Boztepe, H. (2013). Halkla İlişkilerin Kurum ile Hedef Kitle Arasında İlişki Oluşturma Amacı ve Kurumsal Web Sayfalarının Diyalojik Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kullanımı. Akdeniz İletişim Dergisi(20), 86-104.
  • Camilleri, M. A. (2021). Strategic dialogic communication through digital media during COVID-19 crisis. M. A. Camilleri içinde, Strategic Corporate Communication in the Digital Age (s. 1-19). Bingley, UK.: Emerald.
  • Cavalic, A. (2017). Crısıs Communıcatıon And The Internet. 4th International Scientific Conference “Economy of Integration". Tuzla: University of Tuzla Faculty of Economics.
  • Çarıkçı, O. (2010). Türkiye'de E-Devlet Uygulamaları Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(12), 95-122.
  • Dunleavy, P., Margetts, H., John, S., & McCarthy, D. (1999). Government on the Web. London: The Stationery Office.
  • Engin, E., & Akgöz, B. E. (2016). Belediyelerin Web Sitelerinin Diyalojik İletişim Açısından Analizi. Atatürk İletişim Dergisi, 10(Ocak), 91-110.
  • Fogli, D., & Guida, G. (2015). A practical approach to the assessment of quality in use ofcorporate web sites. The Journal of Systems and Software(99), 52-65.
  • Grier, C. F., & Moreland, K. d. (2003). United Airlines’ and American Airlines’ online crisis communication following the September 11 terrorist attacks. Public Relations Review, 29(4), 427-441.
  • Güçdemir, Y. (2010). Sanal Ortamda iletişim bir Halkla İlişkiler Perspektifi. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Güngör, F. S. (2019). Diyalojik İletişim ve Sivil Toplum Örgütlerinin Web Siteleri: Cumhuriyetin İlk Sivil Toplum Kuruluşu “Türkiye Yardım Sevenler Derneği” Web Sitesi Değerlendirmesi. Başkent Üniversitesi Ticari Bilimler Dergisi, 3(2), 25-43.
  • Karataş, E., & Tarhan, A. (2021). Yerel Yönetimlerde E-Belediye Uygulamaları: Büyükşehir. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 317-335.
  • Kent, M. L., & Taylor, M. (1998). Building a dialogic relationship through the World Wide. Public Relations Review(24), 321-334.
  • Kent, M. L., & Taylor, M. (2002). Toward a dialogic theory of public relations. Public Relations Review, 21-37.
  • Kent, M. L., Taylor, M., & White, W. J. (2003). The relationship between Web site design and. Public Relations Review(29), 63-77.
  • Kılıçer, K. (2018). Web Teknolojisinin Doğuşu ve Gelişimi. Y. L. Şahin içinde, Web Tabanlı Kodlama. Eskişehir: TC Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Mecek, M. (2017). E-Devlet ve E-Belediye: Kavramsal Çerçeve ve Türkiye'de Belediye Web Sitelerine Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22( Kayfor15 Özel Sayısı), 1815-1851.
  • Mengü, S. Ç. (2016). Kurumsal İletişim ve Profesyonel Markalar. İstanbul: Der Yayınları.
  • Öner, Ş. (2020). Küresel Pandemi (COVID-19) ve Kent Yönetimlerinin Tepkisi:Londra Belediyesi Örneği. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 9(4), 75-94.
  • Özdemir, B., & Yamanoğlu, M. A. (2010). Türkiye'deki Sivil Toplum Kuruluşları Web Sitelerinin Diyalojik İletişim Kapasitelerine Göre Bir İnceleme. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 3-36.
  • Peltekoğlu, F. B. (2007). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Pollach, I. (2005). Corporate self-presentation on the WWW. Corporate Communications: An International Journal, 1(4), 285-301.
  • Pollach, I. (2011). The Readershıp Of Corporate Websıtes. Journal of Business Communication,, 48(1), 27-53.
  • Tarhan, A. (2011). Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler ve E-Devlet. Konya: Palet Yayınları.
  • Total number of Websites. (2021). internet live stats: https://www.internetlivestats.com/ adresinden alınmıştır
  • Türk, S., & Akçay, H. (2010). Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Kurum İmajına Etkisi Üzerine Bir Çalışma: Trabzon Belediyesi. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi(31), 141-180.
  • Türkiye Belediyeler Birliği. (2021). Genel İstatistikler. Türkiye Belediyeler Birliği: https://www.tbb.gov.tr/belediyelerimiz/istatistikler/genel-istatistikler/ adresinden alınmıştır
  • Urhan, G., & Arslankoç, S. (2021). COVID-19 Pandemi Sürecinde Sosyal Politika ve Yerel Yönetimler: İstanbul İlçe Belediyeleri Örneği. Çalışma ve Toplum,(2), 945-980.
  • Yağmurlu, A. (2013). Diyalojik İletişim Çerçevesinden Ankara Büyükşehir Belediyesi. Selçuk İletişim, 8(1), 95-115.
  • Yaşar, İ. H., & Altıncık, H. (2018). Türkiye Cumhuriyeti Bakanlıklarının web sitelerinin halkla ilişkiler bağlamında değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(55), 224-236.

Büyükşehir Belediyeleri Web Sitelerinin Covid-19 Salgın Sürecinde Diyalojik İletişim Açısından Değerlendirilmesi

Year 2021, , 147 - 164, 28.10.2021
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.976261

Abstract

Günümüzde belediye-vatandaş iletişimi kurumsal web siteleri üzerinden dijital bir boyuta taşınmıştır. Belediyeler hedef kitleleri ile; internet ve web siteleri üzerinden daha hızlı, kolay ve etkili iletişim kurabilmektedirler. Web siteleri aynı zamanda vatandaşların sorun, talep, beklenti, tercih ve görüşlerini belediyeye iletebilecekleri diyalojik bir ortam da sunar. 11 Mart 2020 tarihinde küresel bir salgın olarak ilan edilen Covid-19 pandemisinin neden olduğu kriz ortamında evinden çıkamayan vatandaş için belediye ile iletişim kurmanın en hızlı ve en kolay yollarından biri web siteleri olmuştur. Bu çalışmada Türkiye’deki 30 büyükşehir belediyesinin web siteleri, 01-31 Mart 2021 tarihleri arasında, Covid-19 salgın sürecinde, diyalojik iletişim aracı olma özelliklerini taşıyıp taşımadıkları açısından Kent ve Taylor’un diyalojik iletişim teorisi bağlamında incelenmiştir. Çalışmada ayrıca büyükşehir belediyeleri web sitelerinin Covid-19 salgınına ait içeriklerine de bakılmıştır. Çalışmanın sonucunda elde edilen bulgular büyükşehir belediyeleri web sitelerinin daha çok tanıtma amaçlı kullanıldığını, diyalojik iletişim özelliklerinin ise yetersiz olduğunu göstermiştir. Ayrıca web sitelerinin Covid-19 salgını hakkındaki içeriklerine bakıldığında, çoğunlukla belediyelerin salgın sürecindeki faaliyetlerine ait haberlerin yer aldığı, devam eden salgın sürecine ilişkin diyalojik bir içeriğin sunulmadığı da saptanmıştır.

References

  • Akdağ, M., & Taşdemir, E. (2006). Krizden Çıkmanın Yolları: Etkin Bir Kriz İletişimi. Selçuk İletişim, 4(2), 141-157.
  • Akyıldız, F. (2012). Belediye Hizmetleri ve Vatandaş Memnuniyeti: Uşak Belediyesi Örneği. Journal of Yasar University, 26(7), 4415-4436.
  • Arslan, A. (2016). Belediyelerde Kurum İmajı. Bursa: Ekin Yayıncılık.
  • Aslan, A. (2017). Web Sitelerinin Birer Diyalojik İletişim Aracı Olarak Kullanımı Üzerine Bir Değerlendirme: Türkiye’deki Büyükşehir Belediyeleri Örneği. Süleyman Demirel İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 22(Kayfor15 Özel Sayısı), 2425-2436.
  • Bayrak, H. (2021). Hootsuite ve We Are Social 2021 Dijital Türkiye Raporu. 09 08, 2021 tarihinde https://dijilopedi.com/turkiye-internet-sosyal-medya-ve-mobil-kullanim-istatistikleri-2021/ adresinden alındı
  • Bayraktar, U. (2020). Pandemide ve Sonrasında Yerel Yönetimler İçin Politika Önerileri. İstanpol: https://www.istanpol.org/post/pandemide-ve-sonras%C4%B1nda-yerel-y%C3%B6netimler-i%CC%87%C3%A7in-politika-%C3%B6nerileri adresinden alınmıştır
  • Bilgiç, A. K. (2020). COVID-19 ile Mücadele Sürecind eYerel Yönetimlerin Genel Görünümü. Kent Araştırmaları Dergisi, 11(31), 2084-2112.
  • Boztepe, H. (2013). Halkla İlişkilerin Kurum ile Hedef Kitle Arasında İlişki Oluşturma Amacı ve Kurumsal Web Sayfalarının Diyalojik Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kullanımı. Akdeniz İletişim Dergisi(20), 86-104.
  • Camilleri, M. A. (2021). Strategic dialogic communication through digital media during COVID-19 crisis. M. A. Camilleri içinde, Strategic Corporate Communication in the Digital Age (s. 1-19). Bingley, UK.: Emerald.
  • Cavalic, A. (2017). Crısıs Communıcatıon And The Internet. 4th International Scientific Conference “Economy of Integration". Tuzla: University of Tuzla Faculty of Economics.
  • Çarıkçı, O. (2010). Türkiye'de E-Devlet Uygulamaları Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(12), 95-122.
  • Dunleavy, P., Margetts, H., John, S., & McCarthy, D. (1999). Government on the Web. London: The Stationery Office.
  • Engin, E., & Akgöz, B. E. (2016). Belediyelerin Web Sitelerinin Diyalojik İletişim Açısından Analizi. Atatürk İletişim Dergisi, 10(Ocak), 91-110.
  • Fogli, D., & Guida, G. (2015). A practical approach to the assessment of quality in use ofcorporate web sites. The Journal of Systems and Software(99), 52-65.
  • Grier, C. F., & Moreland, K. d. (2003). United Airlines’ and American Airlines’ online crisis communication following the September 11 terrorist attacks. Public Relations Review, 29(4), 427-441.
  • Güçdemir, Y. (2010). Sanal Ortamda iletişim bir Halkla İlişkiler Perspektifi. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Güngör, F. S. (2019). Diyalojik İletişim ve Sivil Toplum Örgütlerinin Web Siteleri: Cumhuriyetin İlk Sivil Toplum Kuruluşu “Türkiye Yardım Sevenler Derneği” Web Sitesi Değerlendirmesi. Başkent Üniversitesi Ticari Bilimler Dergisi, 3(2), 25-43.
  • Karataş, E., & Tarhan, A. (2021). Yerel Yönetimlerde E-Belediye Uygulamaları: Büyükşehir. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 317-335.
  • Kent, M. L., & Taylor, M. (1998). Building a dialogic relationship through the World Wide. Public Relations Review(24), 321-334.
  • Kent, M. L., & Taylor, M. (2002). Toward a dialogic theory of public relations. Public Relations Review, 21-37.
  • Kent, M. L., Taylor, M., & White, W. J. (2003). The relationship between Web site design and. Public Relations Review(29), 63-77.
  • Kılıçer, K. (2018). Web Teknolojisinin Doğuşu ve Gelişimi. Y. L. Şahin içinde, Web Tabanlı Kodlama. Eskişehir: TC Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Mecek, M. (2017). E-Devlet ve E-Belediye: Kavramsal Çerçeve ve Türkiye'de Belediye Web Sitelerine Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22( Kayfor15 Özel Sayısı), 1815-1851.
  • Mengü, S. Ç. (2016). Kurumsal İletişim ve Profesyonel Markalar. İstanbul: Der Yayınları.
  • Öner, Ş. (2020). Küresel Pandemi (COVID-19) ve Kent Yönetimlerinin Tepkisi:Londra Belediyesi Örneği. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 9(4), 75-94.
  • Özdemir, B., & Yamanoğlu, M. A. (2010). Türkiye'deki Sivil Toplum Kuruluşları Web Sitelerinin Diyalojik İletişim Kapasitelerine Göre Bir İnceleme. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 3-36.
  • Peltekoğlu, F. B. (2007). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Pollach, I. (2005). Corporate self-presentation on the WWW. Corporate Communications: An International Journal, 1(4), 285-301.
  • Pollach, I. (2011). The Readershıp Of Corporate Websıtes. Journal of Business Communication,, 48(1), 27-53.
  • Tarhan, A. (2011). Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler ve E-Devlet. Konya: Palet Yayınları.
  • Total number of Websites. (2021). internet live stats: https://www.internetlivestats.com/ adresinden alınmıştır
  • Türk, S., & Akçay, H. (2010). Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Kurum İmajına Etkisi Üzerine Bir Çalışma: Trabzon Belediyesi. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi(31), 141-180.
  • Türkiye Belediyeler Birliği. (2021). Genel İstatistikler. Türkiye Belediyeler Birliği: https://www.tbb.gov.tr/belediyelerimiz/istatistikler/genel-istatistikler/ adresinden alınmıştır
  • Urhan, G., & Arslankoç, S. (2021). COVID-19 Pandemi Sürecinde Sosyal Politika ve Yerel Yönetimler: İstanbul İlçe Belediyeleri Örneği. Çalışma ve Toplum,(2), 945-980.
  • Yağmurlu, A. (2013). Diyalojik İletişim Çerçevesinden Ankara Büyükşehir Belediyesi. Selçuk İletişim, 8(1), 95-115.
  • Yaşar, İ. H., & Altıncık, H. (2018). Türkiye Cumhuriyeti Bakanlıklarının web sitelerinin halkla ilişkiler bağlamında değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(55), 224-236.
There are 36 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Public Relations
Journal Section Sunulmuş Bildiriler
Authors

Aynur Arslan 0000-0002-3654-2157

Publication Date October 28, 2021
Submission Date July 29, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Arslan, A. (2021). Büyükşehir Belediyeleri Web Sitelerinin Covid-19 Salgın Sürecinde Diyalojik İletişim Açısından Değerlendirilmesi. Erciyes İletişim Dergisi(2), 147-164. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.976261