Günümüzün rekabet dünyasında tüketicilerin zihinlerinde marka algısı oluşturmak isteyen her işletmenin, marka ile tüketici arasında güçlü bağ oluşturacak stratejiler geliştirmesi oldukça önemlidir. Markaların birbirini taklit ettiği, abartılı reklamların oldukça bol olduğu, verilmek istenen mesajdan çok tüketicileri eğlendirmeye yönelik reklamların çoğaldığı ve tüketici alışkanlıklarının değiştiği günümüz dünyasında doğru mesajı vermek çok önemlidir. Bu nedenlerle tüketiciler üzerinde duygusal bir etki bırakmak, geçmiş zevk alışkanlıklarından bazılarını hatırlatmak ve bunları markayla harmanlamak ve medya araçlarıyla sunmak, işletmeler için retro pazarlama kavramlarının önemini artırmıştır. Bu bağlamda işletmeler, tüketicilerin subliminal algılarında duygusal yoğunluğa sebebiyet veren mesaj içeriklerine yönelmişler ve retro pazarlamaya ağırlık veren stratejiler geliştirmişlerdir.
Bu araştırma retro pazarlama kavramını betimlemeyi, markaların retro pazarlama uygulamasını kullanarak oluşturduğu reklam filmlerinde tüketicilerine ne gibi mesajlar vermek istediklerini ve retro pazarlama kavramının tüketicilerin zihninde neleri hatırlattığını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaçla yapılan çalışmada, Tadım kuruyemiş markasının dünyada ve Türkiye'de popülaritesi her geçen gün artan Youtube üzerinden yayınlanan ‘Türkiye'nin En Büyük Sosyal Ağı’ adlı reklam filmi göstergebilimsel yöntemle analiz edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Public Relations |
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2021 |
Submission Date | March 23, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 2 |