Kültürel diplomasi hükümet ve hükümet dışı aktörlerin ülkelerin tanıtımında öne çıkmasıyla beraber popülerlik kazanan bir yaklaşımdır. Kültürel diplomasi aktörleri arasında yer alan ve “entelektüel çalışanlar” olarak ifade edebilecek olduğumuz dijital göçebeler, seyahat ettikleri ülkeler hakkındaki kültürel, siyasal, ekonomik vb. yapıyı takipçileriyle paylaşabilmektedirler. Bu çalışmanın iki ana amacının olduğunu söylemek mümkündür. Birinci amaç son dönemde Türkiye’de öne çıkmaya başlayan dijital göçebe alanyazınına farklı bir bakış açısı kazandırmaktır. Çalışmanın ikinci amacı ise Türkiye deneyimlerini takipçileriyle paylaşan ve benzeşik örneklemeyle belirlenen seyahat vloggerların paylaşımlarını kültürel diplomasi bağlamında değerlendirmektir. Dijital göçebenin bakış açısıyla Türkiye ile ilgili gönderi içerikleri (cazibe ögeleri, olumsuz yönler vb.), öne çıkan takipçi yorumları, Lambert ve Dana Atchey’in ortaya koyduğu dijital hikâye anlatımına göre içeriklerinin genel bir değerlendirilmesi betimsel analiz kullanılarak yapılmıştır. Çalışma dijital göçebelerin bakış açısıyla Türkiye izlenimlerini ortaya çıkarması ve kültürel diplomasi alanyazına katkı sunması açısından önem taşımaktadır. Araştırma bulgularına göre tarihsel, dinsel ögeler ve gastronomi dijital göçebelerde hayranlık uyandıran önemli cazibe araçları olarak ön plana çıkmıştır. Bunun yanında dijital göçebelerin bazı takipçilerin Türkiye hakkındaki ön yargılı yorumlarına karşı bilgilendirici açıklamalar yaptıkları ve turistik destinasyonların tanıtılması amacıyla “kültür elçisi” gibi önerilerde bulundukları da belirlenmiştir.
Cultural diplomacy is an approach that gained popularity with the prominence of govermental and non-govermental actors in promotion of countries. Digital nomads, who are among the actors of cultural diplomacy and who we can express as “intellectual workers” can also share their cultural cultural, political, economic, etc. structure about the countries they travel to with their followers. It is possible to say that this study has two main aims. The first aim is to bring a different perspective to the digital nomad literature that has started to come to the fore in Türkiye in the last few years. The second aim of the study is to evaluate the posts of travel vloggers, who share their experiences in Türkiye with their followers and who were identified through affinity sampling, in the context of cultural diplomacy. From the perspective of the digital nomad, a general evaluation of the content of Türkiye posts (attraction elements, negative aspects, etc.), prominent follower comments, and a general evaluation of their content according to digital storytelling approach proposed Lambert and Dana Atchey's was conducted out using the descriptive method. The study is important in terms of revealing the impressions of Türkiye from the perspective of digital nomads and contributing to the cultural diplomacy literature. According to the research findings, historical and religious elements and gastronomy have come to the fore as important means of attraction that arouse admiration in digital nomads. In addition, it was also determined that digital nomads made informative statements against the prejudiced comments of some followers about Türkiye and made suggestions such as "cultural ambassador" in order to promote touristic destinations.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social Media Studies |
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | July 29, 2024 |
Publication Date | July 30, 2024 |
Submission Date | February 15, 2024 |
Acceptance Date | June 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 2 |