Research Article
BibTex RIS Cite

Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümü Lisans Programındaki Derslerin Öğrencilerin ve Mezunların Bakış Açılarıyla İncelenmesi

Year 2021, , 21 - 30, 16.03.2021
https://doi.org/10.30720/ered.579050

Abstract

Amaç:
Çalışmamızın amacı, Hacettepe Üniversitesi Ergoterapi lisans programındaki
derslerin çalışma alanlarına katkılarını belirlemektir. Ayrıca
öğrenci\mezunların bakış açıları arasındaki farkları ortaya koymak çalışmamızın
bir diğer amacıdır.



Gereç
ve Yöntem:
Katılımcılara nicel ve nitel sorulardan
oluşan Ergoterapi lisans programı ders değerlendirme anketi uygulandı. Sorular
Google Form’da online olarak oluşturuldu. Sonuçlar: Çalışmamıza 45 mezun
(%50), 45 öğrenci (%50) toplam 90 kişi dahil edildi. Çalışmamızda, programda
verilen 96 dersin 73’ünde, derslerin çalışma alanlarında ortalama puanın
üzerinde yarar sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç Hacettepe Üniversitesi
Ergoterapi Lisans programının kalitesini yansıtmaktadır. Çalışma alanlarına en
çok yarar sağlayan ‘Motor Öğrenme’ dersi iken en az yarar sağlayan ise ‘Türk dili
2’ dersi olarak belirlendi. Katılımcıların çoğunluğuna göre; zorunlu dersten
seçmeli ders kategorisine alınması istenilen ‘Yönetim, Organizasyon ve Kayıt
Sistemleri’ dersi olurken, seçmeli dersten zorunlu ders kategorisine alınması
istenilen ‘Kanser ve Ergoterapi’ dersidir.



Tartışma:
Müfredat geliştirme ve kalite çalışmaları kapsamında; öğrenci ve mezunların,
Ergoterapi bölümü lisans programı hakkındaki görüşlerini sorgulamak, müfredatın
kalitesinin geliştirilmesi için önemlidir. Toplam kalite yönetimi felsefesinin
Ergoterapi eğitimi veren üniversitelerde benimsenmesi, öğrenci profilinin
kalitesinin artmasına ve Türkiye’de Ergoterapi mesleğinin gelişmesininde katkı
sağlayacaktır.

References

  • Demirtaş, Z. (2017). Eğitimde program değerlendirme yaklaşımlarına genel bir bakış. Sakarya University Journal of Education, 7(4), 756-768. https://doi.org/10.19126/suje.388616
  • Hacettepe Üniversitesi Ergoterapi Bölümü. (2018). Erişim tarihi 10 Haziran 2019, http://www.ergoterapi.hacettepe.edu.tr/
  • Sığırtmaç, İ. C., Alan, E. & Öksüz, Ç. (2017). Ergoterapi Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeyleri İle Lisans Eğitimi ve Stajların Yeterliliği Konusundaki Görüşlerinin Araştırılması. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 5(1), 11-20. https://dergipark.org.tr/download/article-file/472086
  • Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği. (2016). Erişim tarihi 30 Mayıs 2019, http://www.sabak.org.tr/index.php/9-blog/85-akredite-olan-programlarin-listesi
  • USC Chan Division of Occupational Science and Occupational Therapy. (2019). Erişim tarihi 29 Mayıs 2019, https://chan.usc.edu/academics/course-descriptions
  • WFOT Advice for the Establishment of a New Entry-level Programme for the Education of Occupational Therapists. (2017). Erişim tarihi 17 Haziran 2019, https://www.wfot.org/assets/resources/WFOT-Process-for-the-Approval-of-Education-Programmes.pdf
  • YÖK Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (2018). Erişim tarihi 29 Mayıs 2019, https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idari-birimler/egitim-ogretim-dairesi/ulusal-cekirdek-egitimi-programlari
Year 2021, , 21 - 30, 16.03.2021
https://doi.org/10.30720/ered.579050

Abstract

References

  • Demirtaş, Z. (2017). Eğitimde program değerlendirme yaklaşımlarına genel bir bakış. Sakarya University Journal of Education, 7(4), 756-768. https://doi.org/10.19126/suje.388616
  • Hacettepe Üniversitesi Ergoterapi Bölümü. (2018). Erişim tarihi 10 Haziran 2019, http://www.ergoterapi.hacettepe.edu.tr/
  • Sığırtmaç, İ. C., Alan, E. & Öksüz, Ç. (2017). Ergoterapi Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeyleri İle Lisans Eğitimi ve Stajların Yeterliliği Konusundaki Görüşlerinin Araştırılması. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 5(1), 11-20. https://dergipark.org.tr/download/article-file/472086
  • Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği. (2016). Erişim tarihi 30 Mayıs 2019, http://www.sabak.org.tr/index.php/9-blog/85-akredite-olan-programlarin-listesi
  • USC Chan Division of Occupational Science and Occupational Therapy. (2019). Erişim tarihi 29 Mayıs 2019, https://chan.usc.edu/academics/course-descriptions
  • WFOT Advice for the Establishment of a New Entry-level Programme for the Education of Occupational Therapists. (2017). Erişim tarihi 17 Haziran 2019, https://www.wfot.org/assets/resources/WFOT-Process-for-the-Approval-of-Education-Programmes.pdf
  • YÖK Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (2018). Erişim tarihi 29 Mayıs 2019, https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idari-birimler/egitim-ogretim-dairesi/ulusal-cekirdek-egitimi-programlari
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Research Article
Authors

Fatma Nur Uzun 0000-0002-6311-2873

Çiğdem Öksüz 0000-0002-3243-8897

Publication Date March 16, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Uzun, F. N., & Öksüz, Ç. (2021). Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümü Lisans Programındaki Derslerin Öğrencilerin ve Mezunların Bakış Açılarıyla İncelenmesi. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, 9(1), 21-30. https://doi.org/10.30720/ered.579050
AMA Uzun FN, Öksüz Ç. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümü Lisans Programındaki Derslerin Öğrencilerin ve Mezunların Bakış Açılarıyla İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. March 2021;9(1):21-30. doi:10.30720/ered.579050
Chicago Uzun, Fatma Nur, and Çiğdem Öksüz. “Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümü Lisans Programındaki Derslerin Öğrencilerin Ve Mezunların Bakış Açılarıyla İncelenmesi”. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi 9, no. 1 (March 2021): 21-30. https://doi.org/10.30720/ered.579050.
EndNote Uzun FN, Öksüz Ç (March 1, 2021) Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümü Lisans Programındaki Derslerin Öğrencilerin ve Mezunların Bakış Açılarıyla İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 9 1 21–30.
IEEE F. N. Uzun and Ç. Öksüz, “Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümü Lisans Programındaki Derslerin Öğrencilerin ve Mezunların Bakış Açılarıyla İncelenmesi”, Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, vol. 9, no. 1, pp. 21–30, 2021, doi: 10.30720/ered.579050.
ISNAD Uzun, Fatma Nur - Öksüz, Çiğdem. “Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümü Lisans Programındaki Derslerin Öğrencilerin Ve Mezunların Bakış Açılarıyla İncelenmesi”. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 9/1 (March 2021), 21-30. https://doi.org/10.30720/ered.579050.
JAMA Uzun FN, Öksüz Ç. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümü Lisans Programındaki Derslerin Öğrencilerin ve Mezunların Bakış Açılarıyla İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2021;9:21–30.
MLA Uzun, Fatma Nur and Çiğdem Öksüz. “Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümü Lisans Programındaki Derslerin Öğrencilerin Ve Mezunların Bakış Açılarıyla İncelenmesi”. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, vol. 9, no. 1, 2021, pp. 21-30, doi:10.30720/ered.579050.
Vancouver Uzun FN, Öksüz Ç. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümü Lisans Programındaki Derslerin Öğrencilerin ve Mezunların Bakış Açılarıyla İncelenmesi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2021;9(1):21-30.

Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 Internationalcc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1nc.svg?ref=chooser-v1