Sergiler, bir ticari ürünün veya sanat eserinin teşhir edildiği ve hedef kitleleri bir şekilde kendilerine çeken etkinlerdir. Kültür ve sanat temalı sergilere bakıldığında bir toplumun kültürel mirasını koruma ve geleceğe taşıma noktasında önemli katkılar sundukları görülür. Dünyanın diğer ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde de bu bilince sahip birçok resmi ve sivil kuruluşun bu konuda gösterdikleri çaba kayda değerdir. Ancak kültürel mirasın korunması ve yarınlara taşınma işi sadece belirli kuruluşlara ve bireysel çabalara bırakılmayacak kadar büyük bir sorumluluktur. Bu sorumluluğu herkesin bir şekilde taşıması ve kendine düşen görevi de yerine getirmesi gerekmektedir. Bu çerçevede, her yıl Üniversitelerimizde ve Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki olgunlaşma enstitülerinde, okullarımızda, halk eğitim kurslarının verildiği yerlerde kültür ve sanat temalı birçok etkinlik düzenlenmektedir. Bu çalışma ile 2019 yılında Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi’nde okutulan “Dil ve Kültür” adlı ders kapsamında düzenlenen “eser odaklı ve kültür temalı” etkinlik ele alınmıştır. Teşhir edilen eserlerle bağlantılı bilginin genel olarak iliştirildiği görülmüştür. Bu çerçevede öğrencilerin bir bilimsel araştırma konusunda ortaya koydukları çalışmanın seviyesini de görebilme fırsatı da ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada üniversitelerde ve başka kuruluşlar bünyesinde sergi etkinliklerinin düzenlemesinde dikkat edilecek hususlar konusunda katkı sunulması hedeflenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Art History |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 19, 2024 |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | May 22, 2024 |
Acceptance Date | June 20, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 3 Issue: 5 |