Research Article
BibTex RIS Cite

Eğitim Kurumlarında Düzenlenen El Sanatları Sergileri Üzerine Bir Değerlendirme: “Dil ve Kültür” Dersi Kapsamında Yapılan Bir Sergi Örneği

Year 2024, Volume: 3 Issue: 5, 26 - 50, 31.12.2024

Abstract

Sergiler, bir ticari ürünün veya sanat eserinin teşhir edildiği ve hedef kitleleri bir şekilde kendilerine çeken etkinlerdir. Kültür ve sanat temalı sergilere bakıldığında bir toplumun kültürel mirasını koruma ve geleceğe taşıma noktasında önemli katkılar sundukları görülür. Dünyanın diğer ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde de bu bilince sahip birçok resmi ve sivil kuruluşun bu konuda gösterdikleri çaba kayda değerdir. Ancak kültürel mirasın korunması ve yarınlara taşınma işi sadece belirli kuruluşlara ve bireysel çabalara bırakılmayacak kadar büyük bir sorumluluktur. Bu sorumluluğu herkesin bir şekilde taşıması ve kendine düşen görevi de yerine getirmesi gerekmektedir. Bu çerçevede, her yıl Üniversitelerimizde ve Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki olgunlaşma enstitülerinde, okullarımızda, halk eğitim kurslarının verildiği yerlerde kültür ve sanat temalı birçok etkinlik düzenlenmektedir. Bu çalışma ile 2019 yılında Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi’nde okutulan “Dil ve Kültür” adlı ders kapsamında düzenlenen “eser odaklı ve kültür temalı” etkinlik ele alınmıştır. Teşhir edilen eserlerle bağlantılı bilginin genel olarak iliştirildiği görülmüştür. Bu çerçevede öğrencilerin bir bilimsel araştırma konusunda ortaya koydukları çalışmanın seviyesini de görebilme fırsatı da ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada üniversitelerde ve başka kuruluşlar bünyesinde sergi etkinliklerinin düzenlemesinde dikkat edilecek hususlar konusunda katkı sunulması hedeflenmiştir.

References

  • Atlıhan, Şerife (1999). Batı Anadolu’da Yaşayan Yörüklerin Heybe ve Torba Dokumaları, Erdem, Sayı 28, 35-52.
  • Akan, Meral (2016). Anadolu Yörük Yaşamında Dokuma Geleneği, Kalemisi, 2016, Cilt 4, Sayı 7, 39-58.
  • Ergen, A., Burcu (2013). Sanat Yapıtı Sergileme ve Sunum Çeşitlerine Örnekler Eşliğinde Bir Bakış, Akdeniz Sanat Dergisi, Cilt 6, Sayı 11, 130-143.
  • Öztürk, İlker; Genç, Mustafa ve Öztürk, Gülşen (2019). Hakkâri Parzun Dokumaları, International Social Sciences Studies Journal, Vol 5, Issue 33, 2298-2308.
  • Şahin, Nurullah (2013). Türkiye’de Fuarcılığın İlk Adımlarından 1909 Bursa Sergisi, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, Sayı: 2/3, 191-205
Year 2024, Volume: 3 Issue: 5, 26 - 50, 31.12.2024

Abstract

References

  • Atlıhan, Şerife (1999). Batı Anadolu’da Yaşayan Yörüklerin Heybe ve Torba Dokumaları, Erdem, Sayı 28, 35-52.
  • Akan, Meral (2016). Anadolu Yörük Yaşamında Dokuma Geleneği, Kalemisi, 2016, Cilt 4, Sayı 7, 39-58.
  • Ergen, A., Burcu (2013). Sanat Yapıtı Sergileme ve Sunum Çeşitlerine Örnekler Eşliğinde Bir Bakış, Akdeniz Sanat Dergisi, Cilt 6, Sayı 11, 130-143.
  • Öztürk, İlker; Genç, Mustafa ve Öztürk, Gülşen (2019). Hakkâri Parzun Dokumaları, International Social Sciences Studies Journal, Vol 5, Issue 33, 2298-2308.
  • Şahin, Nurullah (2013). Türkiye’de Fuarcılığın İlk Adımlarından 1909 Bursa Sergisi, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, Sayı: 2/3, 191-205
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Art History
Journal Section Research Articles
Authors

Hasan Buğrul 0000-0003-1135-9628

Early Pub Date December 19, 2024
Publication Date December 31, 2024
Submission Date May 22, 2024
Acceptance Date June 20, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 3 Issue: 5

Cite

APA Buğrul, H. (2024). Eğitim Kurumlarında Düzenlenen El Sanatları Sergileri Üzerine Bir Değerlendirme: “Dil ve Kültür” Dersi Kapsamında Yapılan Bir Sergi Örneği. EREN, 3(5), 26-50.