Amaç: Bu çalışmanın amacı diş hekimliği fakültesindeki öğrencilerin, Endodonti eğitimi hakkındaki görüşlerini analiz etmek, uzmanlaşmak istedikleri bölümler, tercih öncelikleri ve motivasyonları ve Endodonti anabilim dalında uzmanlaşma konusundaki görüşlerini belirlemektir.
Gereç ve Yöntem: Diş hekimliği lisans eğitimi görmekte olan öğrencilere uygulanmak üzere 16 soruluk bir anket hazırlandı. Bu anket 239 dönem 3, 266 dönem 4 ve 225 dönem 5 öğrencisi olmak üzere toplam 730 öğrenciye uygulandı. Ankete verilen yanıtlar sayı ve yüzde değerleri ile gösterildi. Verilerin analizinde Ki-Kare ve Fisher’s Exact testi kullanıldı.
Bulgular: Katılımcıların %69’u Endodonti bölümünü ilk olarak preklinik dönemde tanıdığını ve %23.4’ü ilk deneyimlerinin “çoğunlukla olumlu” olduğunu belirtti.
Katılımcıların %57.1’inin uzmanlık dalı seçiminde dikkat ettiği kriterin “uzmanlık dalına ilgi” olduğu saptandı. Katılımcıların Endodonti uzmanlığını tercih etmeme nedenleri sorgulandığında, %26.6’sı bölümü zor olması nedeniyle tercih etmediklerini belirttiler.
Sonuç: Çalışma sonuçları değerlendirildiğinde diş hekimliği öğrencilerinin büyük bir kısmının Endodonti ile ilgili ilk izlenimlerinin preklinik dönemde başladığı, ilk deneyimlerinin çoğunlukla olumlu olmasına rağmen zaman içerisinde klinik deneyim, maddi kaygılar ve bölüme duyulan ilginin uzmanlık dalı seçimlerine etki ettiği görülmüştür. Öğrencilerin eğitim döneminde özellikle klinik uygulamada eğiticilerle daha fazla iletişim kurması ve klinikte geçirdikleri sürenin uzatılmasıyla yaşadıkları zorlukların önüne geçilmesi Endodonti bölümüne olan ilgiyi artırabilir.
BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
D-KA22/30
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi Bölümü |
Yazarlar | |
Proje Numarası | D-KA22/30 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2 |