GENEL BİLGİLER
Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi süreli yayını olan “ERÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi” yılda iki defa (Haziran, Aralık) olmak üzere altı ayda bir açık erişimli olarak yayınlanır. Sağlık alanının çeşitli dallarındaki klinik ve deneysel araştırma makaleleri, olgu sunumları ve literatür derlemeleri daha önce herhangi bir yerde yayınlanmamış ve yayın için başka bir dergiye gönderilmemiş olmak koşuluyla değerlendirmeye kabul edilir. Yazarlar, makalelerin bilimsel ve etik kurallara uygunluğundan sorumludur.
YAZIM DİLİ YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRME
Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizce’ dir. Türkçe çalışmalarda Türk Dil Kurumu’nun Türkçe sözlüğü veya “https://sozluk.gov.tr” adresinde yer alan çevrimiçi sözlük esas alınmalıdır. Varsa ilgili branş derneklerinin kendi terim sözlükleri de kullanılabilir. İngilizce çalışmalar ve İngilizce özetler, dergiye gönderilmeden önce İngilizce dil uzmanı ve/veya ana dili İngilizce olan (native speaker) bir kişi tarafından değerlendirilmelidir. Çalışmayı, İngilizce yönünden değerlendiren kiși yazarlardan biri değil ise bu kişinin ismi makalenin sonunda bulunan “Teşekkür (Acknowledgement)” bölümünde belirtilmelidir. Dergimize yayımlanmak üzere gönderilen ve değerlendirme sonucunda yayıma kabul edilen çalışmalar Türkçe/İngilizce dili bakımından editöryal kurulda yer alan uzmanlar tarafından kontrol edilir. Dil hatalarının yazaralar tarafından düzeltilmesi beklenir ve gerek görüldüğü takdirde, çalışmanın bilimsel içeriğine dokunmadan, editöryal kurul tarafından ayrıca düzeltilebilir. Yazarlar bu düzeltmeleri kabul etmiş sayılırlar.
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
ERÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi’ne gönderilen çalışmalardan yayımlanabilir olduğu düşünülen makaleler çift kör hakem sürecinden geçirilmektedir. Dergiye yayımlanması dileğiyle gönderilen her çalışma, yazım kurallarına uygunluk açısından bir ön incelemeye tabi tutulmaktadır. Ön incelemeden geçen çalışmalara konusuna uygun olarak bir alan editörü belirlenir ve çalışma bu editöre yönlendirilir.
İlgili Alan editörü çalışmaya iki alan hakemi (editör kurulda yer almayan) ve bir istatistik hakemi olmak üzere toplam üç hakem atayarak çalışmanın bilimsel değerlendirme sürecini başlatır. Hakem seçimi çalışmanın konusuna göre yapılır.
Yazarların kimlikleri, çalıştıkları kurumlar ve çalışmanın yapıldığı kurum/kurumlar hakemlerden gizli tutulmaktadır. Hakemler, dolduracakları “makale değerlendirme formu” ile alan editörlerine, çalışmanın bilimsel değeri, metodolojisi, istatistiksel değerlendirmelerin yerindeliği, verilerin tartışılmasının yeterliliği ve varılan sonuçların verilerle uyumlu olup olmadığı gibi konularda kendi bilimsel görüşlerini iletirler. İlgili Alan editörü hakem değerlendirme formlarını da kapsayan genel bir değerlendirme ile kanaatini Dergi Editörler Kurulu’na sunar.
Hakem yorumları, değerlendirmeleri, eleştiri ve öneriler elektronik olarak çalışmanın sorumlu yazarına iletilir. Çalışmaların hakeme gönderilmesinde olduğu gibi bu süreçte de hakem kimlikleri yazara iletilmez ve gizli tutulur. Hakemler tarafından istenen düzeltmelerin yapılması için yazarlara geri gönderilen çalışmalarda Derginin daha önceden ilan ettiği süre içinde gerekli düzeltmelerin yapılarak, yeniden değerlendirmeye sunulması beklenir. Tüm makaleler ingilizce dil kontrolünden geçer ve varsa hatalar düzeltilmesi için yazara gönderilir.
İstenen düzeltmelerin yapılması için yazara gönderilen çalışmaların takip sorumluluğu yazarlara aittir. Hakem önerileri doğrultusunda yazar derginin belirlediği süre içinde makaleyi sisteme yüklemelidir. Makalenin yüklenmediği durumda yazara ek süre verilir. Verilen ikinci ek süre sonunda sisteme yüklenmeyen çalışmalar reddedilir.
YAYIN PLATFORMU
ERÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, elektronik ortamda Tübitak-Dergipark çevrimiçi bilimsel dergi yayıncılık platformu üzerinden yayımlanmaktadır. Derginin web adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/erusaglik. Dergiye çalışma gönderimi ve süreç takibi Dergipark sistemi üzerinden yürütülmektedir. Çalışma gönderebilmek için öncelikle Dergipark platformuna tüm yazarların üye olması gerekir. Derginin yazım kurallarına https://dergipark.org.tr/tr/pub/erusaglik/writing-rules adresinden elektronik olarak ulaşılabilir.
Çalışmanın Dergipark’ a yüklenmesini takiben, Derginin e-posta adresine de makalenin Dergipark ID numarası ve başlığını da içeren bir bilgilendirme e-postası gönderilmesi gerekmektedir. İletişim için: https://dergipark.org.tr/tr/pub/erusaglik/contacts
YAZIM KURALLARI
Yazım kurallarına uygun olmayan çalışmalar değerlendirmeye alınmayacaktır. Gönderilen yazıların dergi kurallarına göre düzenlenmiş olması gerekir. Yazıların yayınlanmasındaki gecikmenin en önemli nedeni makalelerin yazım kurallarına göre hazırlanmamasıdır. Yayın kurulu yazım kurallarına uymayan yazıları yayınlamamak, düzeltmek üzere yazara iade etmek ya da şekil açısından yeniden düzenlemek yetkisindedir. Yazılarda savunulan fikirlerin sorumluluğu yazara aittir. Yayınlanan yazıların telif hakkı dergiye ait olup derginin izni olmadan kısmen de olsa aktarılamaz.
Dergiye gönderilen yazılar A4 kağıdı boyutunda Times New Roman yazı formatında 12 punto, 1,5 satır aralığında ve kenarlarda 2,5 cm boşluk bırakılarak yazılmalıdır. Araştırma makaleleri ve derlemeler için metin uzunluğu (şekil, tablo, kaynaklar hariç) 11 sayfa ve olgu sunumları için 5 sayfayı (şekil, tablo, kaynaklar hariç) geçmemelidir.
Tablo, şekil ve resim yazıları 10 punto ve tek aralıkla yazılmalıdır. Kullanılan kısaltmalar yazı içerisindeki ilk geçtikleri yerde, parantez içinde, açık olarak yazılmalı, özel kısaltmalar yapılmamalıdır. Yazı içindeki 1-10 arası rakamsal veriler yazıyla, 10 ve üstü rakamlarla belirtilmelidir. Ancak, cümle başındaki sayılar yazıyla yazılmalıdır. Şekil ve resimler metin içinde geçiş sırasına göre numaralandırılmalıdır. Ayrıca, makale, derleme ve olgu sunumu için kaynak sayısı 45’i geçmemelidir. Gönderilen yazılar; Etik Kurul Belgesi, iThenticate raporu, Başlık Sayfası, Tam Metin, tüm yazarların imzaladığı Telif Hakkı Devir Formu (https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/32960 ) ve ICMJE formu (Sorumlu Yazar tüm yazarlar adına tek bir dosya olarak yüklemelidir) (https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/32961 ) ile birlikte DergiPark sistemine yüklenmelidir.
BAŞLIK SAYFASI
Başlık sayfası ayrı bir dosya olarak hazırlanmalı ve sisteme yüklenmelidir. Makalenin tam Türkçe ve İngilizce başlığını, (başlık uzunluğu 10-12 kelime olmalı ve başlıkta kısaltma kullanılmamalıdır) kısaltılmış Türkçe ve İngilizce kısa başlığını (boşluksuz 60 karakter ve ilk harfleri büyük diğerleri küçük olacak şekilde) içermelidir. Ayrıca yazarların adı-soyadı, görevleri (akademik unvanlarını), kurum ve e-mail adresleri, telefon numaraları, ORCID numaraları varsa çalışmayı destekleyen kurumun adı belirtilmelidir. Yazı herhangi bir kongrede tebliğ edilmişse yeri ve tarihi belirtilmelidir. Ayrıca bu sayfada sorumlu yazarın adı, soyadı, iş adresi ve telefon numarası açıkça yazılmalıdır. Örnek Başlık Sayfası'na linkten ulaşabilirsiniz; Türkçe (https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/32958 ).
TAM METİN TÜRLERİ
ARAŞTIRMA MAKALELERİ; Öz, Anahtar Kelimeler, Abstract, Keywords, Giriş, Gereç ve Yöntem, Bulgular, Tartışma, Sonuç, Çıkar Çatışması, Teşekkür (Varsa), Kaynaklar bölümlerinden oluşmalıdır. Araştırma makaleleri yazım kurallarına uygun olarak (şekil, tablo, kaynaklar hariç) 11 sayfa ve 5000 kelimeyi geçmemelidir.
DERLEME MAKALELER; Öz, Anahtar Kelimeler, Abstract, Keywords, Giriş, Temel ve Alt Bölümler Sonuç ve Kaynaklar bölümlerinden oluşmalıdır. Derleme makaleler yazım kurallarına uygun olarak (şekil, tablo, kaynaklar hariç) 11 sayfa ve 5000 kelimeyi geçmemelidir. Konu ile ilgili en az iki makalesi yayınlanan araştırmacıların derleme makaleleri değerlendirmeye kabul edilmektedir. Yazarın konu ile ilgili yayınlanan makalelerini editöre not şeklinde belirtmesi gerekmektedir.
SİSTEMATİK DERLEME; Çalışma başlığında makalenin sistematik derleme olduğu belirtilmelidir. Sistematik derlemenin gerekçesi/amacı, literatür doğrultusunda açıklanmalı ve PICOS (katılımcılar, müdahaleler, karşılaştırmalar, sonuçlar ve çalışma tasarımı) çerçevesini kullanarak çalışmanın hedefi/araştırma sorusu belirtilmelidir.
Sistematik derlemede yöntem bölümünde; sistematik derleme olduğu belirtilmeli, dahil olacak çalışmaların uygunluk ölçütleri, çalışmaların problemi, müdahaleler ve karşılaştırmaları açıklanmalıdır. Bulgular kısmında; her çalışma için çıkarılan verilerin özellikleri (örneklem büyüklüğü, PICOS, izlem süresi) belirtilmelidir. Sistematik derlemede yer alan her bir çalışma için tüm bulgular belirtilmelidir. Şekil, tablo, kaynaklar hariç 11 sayfa ve 5000 kelimeyi geçmemelidir.
OLGU SUNUMLARI; Öz, Anahtar Kelimeler, Abstract, Keywords, Giriş, Olgu(Ların) Sunumu, Tartışma ve Kaynaklar bölümlerinden oluşmalıdır. Şekil, tablo, fotoğraf/şema (izin alınmış olmalıdır) ve kaynaklar hariç 5 sayfa ve 2500 kelimeyi geçmemelidir. Çalışmanın amacı/odağı ve “olgu sunumu” başlıkta yer almalıdır. Olgu sunumlarında, hastadan/bireyden bilgilendirilmiş yazılı onam alma zorunluluğu vardır.
Öz
Türkçe ve İngilizce olarak ayrı hazırlanmalı, yapılandırılmadan yazılmalı ve 250 kelimeyi aşmamalıdır. Özet makaleyi yansıtacak nitelikte olmalı, önemli sonuçlar verilmeli ve bunların yorumu yapılmalıdır. Özette kısaltma kullanılmamalı, kaynak gösterilmemelidir. Özet sayfası yazar adlarını ve adreslerini içermemelidir.
Anahtar kelimeler
Özetten hemen sonra aynı dilde olmak üzere makale ile ilgili en az üç, en fazla beş anahtar kelime verilmelidir. Türkçe makalelerde; Anahtar kelimeler, Türkçe alfabetik sıralamaya göre olmalıdır. İngilizce anahtar kelimeler Türkçe anahtar kelime sıralamasına uygun olarak yazılmalıdır. İngilizce makalelerde; Anahtar kelimeler, İngilizce alfabetik sıralamaya göre olmalıdır. Türkçe anahtar kelimeler İngilizce anahtar kelime sıralamasına uygun olarak yazılmalıdır. Alfabetik sıraya göre küçük harflerle ve virgülle ayrılarak yazılmalıdır. İngilizce anahtar kelimeler Türkçe anahtar kelimelerinin Türkiye Bilim Terimleri’nden (TBT)’den; İngilizce anahtar kelimelerin Medical Subject Headings (MeSH)’den, seçilmesi gerekmektedir (bkz: http://www.bilimterimleri.com, http://www.nlm.nih.gov/mesh/MBrowser.html).
Tablolar
Tablolar makalede geçiş sırasına göre numaralandırılıp (Örn; Tablo 1), her birine ayrı bir başlık verilmelidir, başlıklar tabloların üstüne yazılmalıdır. Tablolar metin içinde olması gerektiği yerde verilmelidir. Metin içinde her tabloya atıf yapıldığından emin olunmalıdır. Tablolar Times New Roman, 10 punto ve tek aralıkla yazılmalıdır. Başlık satırı ve tablo alt üst satırları dışında tablonun içinde başka dikey ve yatay çizgiler kullanılmamalıdır. Her sütuna bir başlık verilmelidir. Yazarlar açıklamaları başlıkta değil, dipnotlarda yapmalıdır. Dipnotlarda standart olmayan tüm kısaltmalar açıklanmalıdır. Dipnotlar için sırasıyla aşağıdaki semboller kullanılmalıdır: (Örn; *, **). Eğer önceden yayınlanmış bir tablo kullanılacaksa, yayın hakkını elinde bulunduran bireyden izin alınmalıdır. Toplum alanındaki belgeler hariç yazarlığa ve yayıncıya bakılmadan bu izin gereklidir. Tablo/şekil/grafik sayısı toplamda 6’yı geçmemeli ve her bir Tablo/şekil/grafik bir sayfayı geçmeyecek şekilde düzenlenmelidir.
Şekiller ve Resimler
Makalede geçiş sırasına göre numaralandırılıp (Örn; Şekil 1),, her birine ayrı bir başlık verilmelidir, başlıklar şekil veya resimlerin altına yazılmalıdır. Mikroskobik resimlerde büyütme oranı ve kullanılan boyama tekniği belirtilmelidir. Şekil ve resimlerin metin içindeki yerleri belirtilmelidir.
Şekiller ya profesyonel olarak çizilmeli ve fotoğraflanmalı ya da fotoğraf kalitesinde dijital olarak gönderilmelidir. Şekillerin basıma uygun versiyonlarının yanı sıra JPEG, GIF, TIFF gibi elektronik versiyonlarda yüksek çözünürlükte görüntü oluşturacak biçimlerde elektronik dosyaları gönderilmeli ve yazarlar göndermeden önce bu dosyaların görüntü kalitelerini bilgisayar ekranında kontrol etmelidir.
Röntgen, CT, MRI filmleri ve diğer tanısal görüntülemeler yüksek kalitede basılmış olarak gönderilmelidir. Bu nedenle şekillerin üzerindeki harfler, sayılar ve semboller açık ve tüm makalede eşit ve yayın için küçültüldüklerinde bile okunabilecek boyutlarda olmalıdır. Şekiller mümkün olduğunca tek başlarına anlaşılabilir olmalıdır. Fotomikrografik patoloji preparatları iç ölçekler içermelidir. Semboller, oklar ya da harfler fonla kontrast oluşturmalıdır. Eğer insan fotoğrafı kullanılacaksa, ya bu kişiler fotoğraftan tanınmamalıdır ya da yazılı izin alınmalıdır.
Eğer önceden yayınlanmış bir şekil kullanılacaksa, yayın hakkını elinde bulunduran bireyden izin alınmalıdır. Toplum alanındaki belgeler hariç yazarlığa ve yayıncıya bakılmadan bu izin gereklidir. Tablo/şekil/grafik sayısı toplamda 6’yı geçmemeli ve her bir Tablo/şekil/grafik bir sayfayı geçmeyecek şekilde düzenlenmelidir.
Ölçüm Birimleri
Uzunluk, ağırlık ve hacim birimleri metrik sistemde (metre, kilogram, litre) ve bunların onlu katları şeklinde rapor edilmelidir. Sıcaklıklar Celsius derecesi (oC), kan basıncı milimetre civa (mmHg) cinsinden olmalıdır. Ölçü birimlerinde hem lokal hem de Uluslararası Birim Sistemleri (International System of Units, SI) kullanılmalıdır. İlaç konsantrasyonları ya SI ya da kütle birimi olarak verilir, alternatif olarak parantez içinde de verilebilir.
Dört ve üzeri haneli sayılarda binlik basamaklar arasında boşluk bırakılmalıdır (Örnek: 1 000 000). Çift haneli sayılar, yazı içinde rakamla, tek haneli sayılar ise yazıyla verilmelidir. Ancak değerleri belirten ifadelerde tek haneler rakamla verilmelidir (Örnek: 1 cm). Yazı içinde ve tablolarda yüzdelik değerler noktadan sonra iki basamak (Örnek:%70.10, İngilizce örnek 70.10%), p değerleri noktadan sonra üç basamak olarak verilmelidir (Örnek: 0.001). Yazı, tablo ve şekillerde yer alan ondalık sayılar nokta ile ayrılmalıdır.
Çıkar Çatışması
Yazının sonunda kaynaklardan önce yer verilir. Çıkar çatışması olup olmadığı, çalışmaya herhangi bir maddi destek/proje desteği ayrıntıları yazılmalıdır.
Teşekkür (Varsa)
Makale bitiminde çıkar çatışmasından sonra, kaynaklardan önce yer verilir. Bu bölümde kişisel, teknik, materyal yardımı ve laboratuvar kullanımı gibi nedenlerle yapılacak teşekkür ifadeleri yer alır. Araştırma desteği (Üniversite Bilimsel Araştırma projeleri, TÜBİTAK projeleri ve benzeri kurumlardan) alınmışsa, proje numarası belirtilmelidir
Kaynaklar
ERÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi'nde kaynakça, APA'nın 7. Edisyonuna göre düzenlenmelidir (https://apastyle.apa.org/). Metin içi alıntılamalar için lütfen https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/citations bağlantısını ziyaret ediniz.
Tek yazarlı çalışmalar: Tarih bir kez verildiği zaman aynı paragrafta ikinci kez tarih yazılmamalıdır.
• Anne baba tutumlarının araştırıldığı araştırmada (Doğan, 2014),…
• Doğan (2014) anne baba tutumları ile ilgili yaptığı çalışmasında... Doğan’ın çalışması…
İki yazarlı çalışmalar: İki yazarlı bir çalışmayı kaynak gösterirken her zaman her iki yazarın da ismi verilir. İngilizce makalelerde “&” sembolü kullanılmalıdır. Makale yazım dili Türkçe ise “ve” bağlacı kullanılmalıdır.
• Akel ve Öksüz’ün (2013) öne sürdüğü... (Türkçe)
• Akel and Öksüz (2013)… (English)
• Yaşam kalitesi ile ilgili güncel bulgular…. (Akel ve Öksüz, 2013) (Türkçe)
• (Akel & Öksüz, 2013) (English)
Üç veya daha fazla yazarlı çalışmalar: Bu tür çalışmalara metin içinde atıflarda her zaman ilk yazarın soyadı ve sonuna “ve diğerleri”, parantez içinde kullanımda “vd.” yazılmalıdır. İngilizce makalelerde veya İngilizce özette ise “ve diğerleri” yerine “et al.” yazılır.
• Abaoğlu ve diğerleri (2015) araştırmalarında…. (Türkçe)
• Abaoğlu et al. (2015) … (English)
• Araştırma sonuçlarına göre….( Abaoğlu vd., 2015) (Türkçe)
• According to results (Abaoğlu et al., 2015)… (English)
Aynı ad-soyadlı yazarların çalışmaları: Eğer birbirine karışabilecek şekilde aynı soyad sırasıyla ile başlayan ve aynı tarihli iki çalışma varsa, birbirinden ayırt edilmesi için yazarların soyadı da verildikten sonra sonuna “ve diğerleri” ya da parantez içinde kullanımda “vd.” eklenir.
Kısacık, Abaoğlu, Yürük, Çınar, Bülbün ve Akyol (2015) ve Kısacık, Abaoğlu, Yürük, Kızıl, Türkyılmaz ve Aydınlı (2015)’nın çalışmaları gibi, aynı yazarla başlayan yazar gruplarının çalışmaları aynı metinde kaynak gösterilecekse:
• Kısacık, Abaoğlu, Yürük, Çınar ve arkadaşları (2015) ve Kısacık, Abaoğlu, Yürük, Kızıl ve arkadaşları (2015)… (Türkçe)
• Kısacık, Abaoğlu, Yürük, Çınar et al. (2015) and Kısacık, Abaoğlu, Yürük, Çınar et al. (2015)…. (English)
Aynı soyadlı iki yazarın çalışmaları: Bu durumda yazarların adlarının baş harfleri soyadları ile birlikte verilir.
• S. Kaya ve diğerleri (2014) ve Ö. Kaya ve diğerleri (2014) araştırmalarında… (Türkçe)
• S. Kaya et al., (2014) and Ö. Kaya et al., (2014)… (English)
Aynı yazarın aynı tarihli birden fazla çalışması: Aynı yazarın aynı tarihli birden fazla çalışması var ise tarihin sonuna küçük harflerle sıralama yapılır. Sıralamada yazarın çalışmasının alfabetik sıralamasına göre harfler verilir.
• Genç (2001a), Genç (2001b)
Bir kurum ya da enstitü, yazarı belli olmayan bir kitap: Metin içinde ilk kez kaynak gösterildiğinde kısaltmalar doğrudan kullanılmaz, açılımı ile birlikte verilir.
• (National Institute of Mental Health [NIMH], 1999)
İkinci kez aynı metin içinde kaynak gösterildiğinde kısaltması verilebilir. Eğer kaynak bir kitapsa ve kitabın yazarı belli değilse sadece adı ve basım yılı kaynak olarak verilir.
• (NIMH, 1999) :
Metin içerisinde ikinci bir kaynaktan alıntı: Kaynakçada gösterirken ise yalnızca aktaran kaynakça listesinde verilir.
• Besler’in (1992) (akt. Bayhan, 1996) çalışmasında...
• Bayhan, P. (1996). Sosyal beceri.....
Kaynakça
Kaynakça yeni bir sayfada başlatılarak sunulmalıdır. Kaynakçadaki referanslar, 10 punto ile, asılı düzende (1,25), 1 satır aralığı kullanılarak belirtilmelidir. “Paragraftan sonraki boşluğu kaldır” seçeneği tüm kaynakça için uygulanmalıdır.
Kaynakçada, kaynaklar alfabetik sırayla verilir. Yazarları olan kaynaklarda, soyadları aynı ise isimlerin baş harfleri dikkate alınır. Aynı yazar tarafından yazılmış kaynaklar da ise tarih olarak erken yayınlanmış olan önce verilir.
Makale yazım dili İngilizce ise yazarlar arasında “&” sembolü kullanılmalıdır. Makale yazım dili Türkçe ise “&” işareti yerine “ve” bağlacı kullanılır. Aşağıda sunulan örnekler makale yazım dili Türkçe olan bir makaleye göre sunulmuştur.
Süreli Yayınlar
Süreli yayınlar kaynakçada şu şekilde belirtilir: Yazarın soyadı, Yazarın adının baş harfi. (Yıl). Makalenin adı. Süreli Yayının Adı, cilt (süreli yayının sayısı), sayfa aralığı. http://doi.org/... / derginin ana sayfasının adresi
• Buckley, P. F. ve Miller, B. J. (2009). Psychiatric comorbidities and schizophrenia. Schizophrenia Bulletin, 35(2), 383-402. http://doi.org/...
• Turgut-Turan, S., Erdoğan-Bakar, E., Erden, G., & Karakaş, S. (2016). Özgül öğrenme bozukluğunun ayırıcı tanısında nöro-psikometrik ölçümlerin kullanımı [Using neuropsychometric measurements in the
differential diagnosis of specific learning disability?]. Nöropsikiyatri Arşivi, 53(2), 144-151.https://www.noropsikiyatriarsivi.com/sayilar/434/buyuk/144-151.pdf
Kaynak Türkçe ise, köşeli parantez içerisinde İngilizce başlığa da yer verilmelidir.
• Aksoy, V. ve Şafak, P. (2020). 573 sayılı KHK’dan günümüze özel eğitimde eğitsel tanılama ve değerlendirme: Neredeyiz, nereye gitmeliyiz? [Educational diagnosis and assessment in special education since Decree Law no. 573: Where are we? Where should we go?]. Turkish Journal of Special Education Research and Practice, 2(1), 47-67. http://doi.org/10.37233/TRSPED.2020.0108
Eğer bir makalede üç ile yirmi arasında yazar varsa;
• Vancampfort, D., De Hert, M., Knapen, J., Maurissen, K., Raepsaet, J. ve Deckx, S. (2011). Effects of progressive muscle relaxation on state anxiety and subjective well-being in people with schizophrenia: a randomized controlled trial. Clinical Rehabilitation, 25(6), 567-575. http://doi.org/...
Çevrimiçi yayımlanmış bir makalelerde makaleler için bir Digital Object Identifier (DOI) numarası atanmışsa DOI numarası http:// uzantılı olarak sonuna eklenir:
• Kernis, M.H., Cornell, D.P., Sun, C.R., Berry, A, &Harlow, T. (1993). There’s more to self-esteem than whether it is high or low: The Importance of stability of selfesteem. Journal of Personality and Social Psychology, 65(2), 1190-1204. http://doi.org/10.1080/12312321212
Makale bir veri tabanından da elde edilmiş ancak DOI numarası yok ise derginin ana sayfasının adresi bulunarak dergi adresi verilir, veri tabanının adının verilmesine gerek yoktur.
Kitap
Kaynakçada kitapların yazımı aşağıda sunulmuştur.
Basılı kitap: Yazarın soyadı, Yazarın adının baş harfi. (Yıl). Kitabın adı. (Baskı sayısı). Yayınevi.
• Strunk, W., Jr. ve White, E. B. (1979). The guide to everything and then some more stuff. Macmillan.
• Gregory, G. ve Parry, T. (2006). Designing brain-compatible learning (3. Baskı). Corwin.
Basılı editörlü kitap: Editörün Soyadı, Editörün adının baş harfi. (Ed.). (Yıl). Kitabın adı. (Baskı sayısı). Yayınevi.
• Gibbs, J. T. ve Huang, L. N. (Ed.). (1991). Children of color: Psychological interventions with minority youth. Jossey-Bass.
Editörlü kitaptan bir bölüm: Bölüm yazarının soyadı, Editörün adının baş harfi. (Yıl). Bölüm adı. Editörün adının baş harfi, Editörün soyadı (Ed.), Kitabın adı içinde (ss. Bölüm sayfa aralığı). Yayınevi.
• İzoğlu-Tok, A. (2018). Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve genel özellikler. S. Şahin (Ed.), Öğrenme güçlükleri [Learning difficulties] içinde (ss. 59-87). Hedef CS Basın Yayın.
• Bergquist, J. M. (1992). German Americans. In J. D. Buenker & L. A. Ratner (Eds.), Multiculturalism in the United States: A comparative guide to acculturation and ethnicity (pp. 53-76). Greenwood. (English Article)
Çeviri Kitap: Yazarın soyadı, Yazarın adının baş harfi. (Yıl). Kitabın adı. (Baskı sayısı). (Çeviren adının baş harfi. Çeviren soyadı, Çev.). Yayınevi.
• Damasio, A. R. (1999). Descartes’in yanılgısı (2. Baskı). (B. Atlamaz, Çev.). Varlık Yayınları. (Orijinal eserin basım tarihi 1994).
Editörlü Bir Kitabın Çevirisi: Yazarın soyadı, Yazarın adının baş harfi. (Yıl). Kitabın adı (Baskı sayısı). Yayınevi.
• Spitzer, M., ve Maher, B. A. (1998). Felsefe ve psikopatoloji. Gendaş Yayıncılık.
Kitap Türkçe ise, köşeli parantez içerisinde İngilizce adı da yer verilmelidir.
• Karabekiroğlu, K. (2012). Aman dikkat: Dikkat ve öğrenme sorunları [Beware: Attention and learning problems]. Say Yayınları.
Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
Yayımlanmamış yüksek lisans ve doktora tezi: Yazarın soyadı, Yazarın adının baş harfi. (Yıl). Başlık. [Yayımlanmamış yüksek lisans/doktora tezi]. Üniversitenin adı.
• Almeida, D.M. (1990). Father’s participation ın family work. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. University of Victoria.
Bir Veri Tabanı Aracılığıyla Elde Edilmiş Yüksek Lisans/Doktora Tezleri: Yazarın soyadı, Yazarın adının baş harfi. (Yıl). Başlık. (Tez Numarası: xxx) [Yüksek lisans/Doktora tezi, Üniversite Adı]. Veri Tabanı Adı.
• Kuzgun, Z. (2019). Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin tanılama sürecinde karşılaşılan güçlüklerle ilgili rehberlik araştırma merkezi (RAM) personelinin görüşlerinin incelenmesi [Examination of the opinions of the guidance research center staff on the difficulties encountered in the diagnostic process of individuals with special learning difficulties] (Tez Numarası: 563386) [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
İnternet üzerinden elde edilmiş yüksek lisans ve doktora tezi: Yazarın soyadı, Yazarın adının baş harfi. (Yıl). Başlık [Yüksek lisans/Doktora tezi, Üniversite Adı]. İnternet adresi.
• Hickenbotham, V. (2016). “We can do better”: Parents’ experiences of the diagnostic process of their child’s intellectual and developmental disability [Master’s thesis, St. Cloud State University]. http://repository.stcloudstate.edu/cfs_etds/11/.
Sözel veya Poster Bildiriler: Yazarın soyadı, Yazarın adının baş harfi. (Yıl, Gün, Ay). Sözel veya poster bildirinin başlığı [Poster ya da Sözel Sunum]. Bilimsel Toplantının Adı, Toplantının gerçekleştiği şehir, Ülke.
• Muellbauer, J. (2007, Ekim, 16-17). Housing, credit, and consumer expenditure. [Sözel sunum]. XI. Uluslararası Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye.
Resmi bir kurum tarafından yayınlanmış belgeler: Resmi Yayını Basan Kurumun Adı. (Yıl). Raporun adı (Yayın no.).Yayınevi/İnternet adresi.
• Milli Eğitim Bakanlığı (2011). Örnek grup rehberliği etkinlikleri [Sample group mentoring activities] (Yayın no. 4581). http://www.meb.gov.tr/orn.pdf
• Milli Eğitim Bakanlığı [Ministry of National Education]. (2020). Rehberlik ve Araştırma Merkezi Yönergesi [Guidance and Research Center Directive].
http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_08/31230315_RAM_YONERGESY.pdf
İnternetten alınan bilgiler: Yazarın Soyadı, Yazarın adının baş harfi veya grup adı. (Yıl, Ay). Çalışmanın başlığı. İnternet adresi. URL http://www.xxxx adresinden ………tarihinde alınmıştır.
• World Health Organization. (2018, May 24). The top 10 causes of death. https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/the-top-10-causes-of-death
• World Health Organization. (2019). International classification of diseases. https://icd.who.int/browse10/2019/en
Kararname ve Yönetmelikler: Yönetmelik/Kararname Adı. (Yıl). T.C. Resmi Gazete, (sayı), Gün (Sayı) Ay(Yazı) Yıl (Sayı), Sayfa Aralığı..
• Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname [Decree Law on Special Education]. (1997). T.C. Resmi Gazete, (23011), 5 Mayıs 1997, 857-866.
• Çocuklar için Özel Gereksinim Değerlendirmesi Hakkında Yönetmelik [Regulation on Special Needs Assessment for Children]. (2019). T.C. Resmi Gazete, (30692), 20 Şubat 2019, 1-285.
Örnek makale; Türkçe (https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/32959 )