Rekabetçi politikaların
oldukça önemli olduğu günümüzde küreselleşme süreci içinde bilginin kendisi bir
endüstri haline gelmiş ve gelişmeler girişimci bireyleri ve kurumları daha
aktif ve yenilikçi olmaya zorlamıştır. Bilgiyi oluşturma, bilgiyle toplumların
gelişmesini yönlendirme, bölgesel kalkınma ve kentlerin yaşam kalitesine
katkıda bulunma konularında önemli roller üstlenen üniversitelerde de
yenilikçilik, girişimcilik, risk alma, rekabet gibi kavramların sıklıkla
tartışılır olduğu ve üniversitelerin anlamlarının yeniden sorgulandığı
görülmektedir. Girişimciliğin ve yenilikçiliğin yükseköğretim alanına
entegrasyonu ile üniversiteler arası akademik rekabet küresel akademik rekabete
dönüşmekte ve bu dönüşüm günümüz üniversitelerinin değişimini tetiklemektedir.
Bu çalışmada üniversitelerin özellikle 1980 sonrası uygulanan politikalar ile
farklılaşan yapısı sorgulanmakta, üniversiteler ile girişimcilik ve
yenilikçilik kavramlarının iç içe geçişi irdelenmektedir. Üniversitelerin
giderek daha girişimci hale gelmesinin ve üniversiteler arasında artan
rekabetin akademisyenler, öğrenciler ve toplumun diğer kesimleri için anlamı ve
içeriği incelenmektedir. İnterdisipliner ve transdisipliner yaklaşımlar,
akademik özgürlük, Bologna süreci ve yaşam boyu öğrenim konuları da
üniversitelerin değişim süreci ile bağlantılı olarak çalışmada yer almaktadır.
Knowledge has become an industrial component itself in the process of globalization and the recent competitive developments have forced entrepreneurial individuals and organizations to be more active and innovative. Entrepreneurship, innovativeness, competition and risk-taking concepts are often discussed, in its changing context, at the universities which have important roles on creating knowledge, directing the community with the knowledge, regional development and contributing to quality of life in the cities. The academic competition between universities has become a global academic competition with the integration of entrepreneurship and innovation to higher education and this transition has triggered the change of universities today. The differentiating structure of universities especially with the policies implemented after 1980 is questioned in this study. The meaning and content of increased competition between universities are examined with regard to the academics, students and other segments of the society. Interdisciplinary and transdisciplinary approaches, academic freedom, Bologna process and lifelong learning issues are also included in the article in relation to the changing process of universities.
Journal Section | Makaleler / Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 1, 2016 |
Submission Date | October 26, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 30 Issue: 40 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.