Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin meslek öncesi
eğitiminde önemli bir yere sahip olan mikro-öğretim uygulamalarının
gerçekleştirilmesi süreci, mikro-öğretim uygulamalarının işlevselliği ve
öğretmen adaylarının pedagojik yeterliklerine katkısını incelemektir. Çalışmaya
Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği bölümünde 2015-2016
eğitim yılı güz dönemi Özel Öğretim Yöntemleri I dersini alan 35 Türkçe
öğretmeni adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarının her birisi 15-20 dakika süren
mikro-öğretim uygulaması gerçekleştirmiştir. Her adayın uygulaması sonunda
danışmanın uygulamaya dönük dönütlerini içeren değerlendirmesi ile adayların öz
ve akran değerlendirmeleri alınmıştır. Dönem sonunda adaylarla 90 dakikalık bir
ders saatinde mikro-öğretim uygulamalarının değerlendirildiği sohbet tarzı odak
grup görüşmesi yapılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi
tekniği ile incelenmiştir. Verilerin incelenmesiyle ulaşılan bulgulardan
çıkarılan sonuçlara göre, Türkçe öğretmeni adayları 3. sınıfa geldiklerini ve
hep mesleği nasıl yapacaklarına dair endişe yaşadıklarını ancak mikro-öğretim
uygulamalarını yaptıktan sonra mesleklerini nasıl yapacakları konusunda
kendilerini hazır hissettiklerini ifade etmişlerdir. Özellikle mikro-öğretim
uygulamaları sonrası danışmanın uygulamalara verdiği dönütlerle her adayın
güçlü ve zayıf yanlarını açıkladığı geri bildirimlerin onlara yol gösterdiği ve
her geçen etkinlikle ideal öğretmen profiline uygun rol sergilediklerini
belirtmişlerdir. Elde edile verilerden ulaşılan sonuçların en önemlisi,
öğretmen adaylarının hem meslek öncesi gerçek okul ortamlarındaki öğretmenlik
uygulaması açısından hem de atandıktan sonra mesleği öz güven duygusu
içerisinde yürütme açısından gerçekleştirdikleri mikro-öğretim uygulamaları ile
mesleğe yönelik önemli deneyimler kazandıklarını ifade etmeleridir. Bu veriler,
meslek öncesi eğitimde öğretmen adaylarının öğretmenliğe gerekli pedagojik alt
yapı oluşturmalarında mikro-öğretim deneyimine daha fazla önem verilmesi
gereğini göstermektedir.
Journal Section | Makaleler / Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 1, 2016 |
Submission Date | April 18, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 30 Issue: 40 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.