1990'ların ortalarından itibaren bilgi, öğrenme ve yenilik faktörleri büyüme ve
kalkınma çalışmalarında ön plana çıkmıştır. Bu unsurlar, günümüzde de önemini korumaktadır. Çalışmanın temel amacı; yenilikler, öğrenme ve bölgesel kalkınma arasındaki ilişkileri
araştırmaktır. Öğrenen ekonomi olgusundan doğmuş olan öğrenen bölgeler yaklaşımı
konunun değerlendirilmesinde önemli bir çerçeve sunar. Çalışma, Avrupa'daki örnek bazı
öğrenen bölgeler üzerinde odaklanmaktad r. Çal madan ç kar labilecek ana bulgu; Avrupa
öğrenen bölgelerinin yaratılmas ve geliştirilmesinde hayat boyu öğrenme, kolektif ve etkileşimli öğrenme, ağ oluşturma, yeni öğrenme kültürü, sosyal katılım ve işbirliğinin oldukça
önemli olduğudur. Bu nedenle, gerek AB gerekse ulusal hükümetler bu alanlarda, özellikle
de hayat boyu öğrenme konusunda ciddi destekler sunmaktadır.
Knowledge, learning and innovation factors have been seen in the studies of economic growth and development by the middle of 1990 s. These factors are still very important nowadays. The main purpose of this study is to research the relationship between innovations, learning and regional development. The approach of learning regions arousing from the learning economy builds the main structure of the study. The study focuses on some learning regions in European Countries. We concluded that longlife learning, collective and interactive learning, networking, new learning culture, social inclusion and cooperation arevery important in the creating and developing of learning regions. So, both European Union and national goverments support these topics, especially longlife learning
Other ID | JA77YG46KG |
---|---|
Journal Section | Makaleler / Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Submission Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 1 Issue: 24 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.