Annelik, doğuştan getirilen bir güdü değildir. Kadınların önceki kuşaklardan devraldığı bir roldür. Kadın ya da erkek olarak doğmak biyolojik bir olgu olduğu gibi, kişinin kadın ya da erkek olmayı toplumsallaşma süreci içinde öğrenmekte olduğu da kabul edilmektedir. Medya var olan toplumsal, kültürel statünün sürdürülmesinde koruyucu olarak yer almakla birlikte değişim ve dönüşüm için de kullanılabilecek bir gücü bulunmaktadır. Medyanın kadınların eve ve aileye ilişkin rollerinin önceliğini vurgulayan basmakalıp imgeler kullanmakta olduğunu bilinmektedir. Etkileşim yolu açılmış ya da araçlar çeşitlenmiş olsa da iletişim araçları ideolojinin bir parçası olarak işlevini sürdürmeye devam etmektedir. Anneliğin öğrenilme sürecinde de medyanın çok büyük önemi bulunmaktadır. Egemen ideoloji kitle iletişim araçları aracılığı ile kadınlar için biçilen rolü tekrarlamakta kadınlar da bu rolleri içselleştirmekte, sosyal yapılandırma olduğunun farkına varmaksızın kabullenebilmektedirler. Bu araştırma kapsamında akademisyen anneler ile görüşülerek, annelik rolünü öğrenme sürecinde medyanın, özellikle de internet, televizyon ve yazılı basının yeri saptanmaya çalışılmıştır. Nitel yöntem benimsenmiş, araştırma yöntemi olarak da derinlemesine görüşme tekniği kullanılmıştır. Kişisel deneyimleri belli bir sistematik içinde anlatmak, belirli kurallar, kuramlar çerçevesinde yorumlamanın da önemli olduğu düşünülerek çalışma gerçekleştirilmiştir
Motherhood is not an innate drive. It is a role that women take over from previous generations. It is accepted that being born as a woman or man is a biological phenomenon and people learn to become a woman or man in the process of socialization. Media takes place as a protector in the maintenance of social and cultural status. On the other hand, it has a side which can be used for change. It is known that media uses stereotypical images emphasizing the priority of women’s role concerning home and family. Even though the path for interaction is opened or tools are varied, communication tools continue to operate as a part of ideology. In the process of learning motherhood, media has a significant part. The dominant ideology repeats the role assigned to women via mass communication tools and women internalize these roles and accept them without noticing that they are social structuring. Within the scope of this research, interviews are made with mothers who are academicians and media’s especially internets, TV’s and press’s place is tried to be detected in the process of learning the role of motherhood. In this research qualitative interviews is used. The research is implemented by considering that telling personal experiences within a certain system and interpreting them within particular rules and theories is important.
Other ID | JA78JP38SZ |
---|---|
Journal Section | Makaleler / Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2013 |
Submission Date | June 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 1 Issue: 34 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.