BibTex RIS Cite

SECONDARY AND HIGH SCHOOL STUDENTS’ ATTITUDES IN TERMS OF SOCIAL MEDIA USAGE: ÜRGÜP SAMPLING

Year 2013, Volume: 1 Issue: 35, 1 - 14, 01.12.2013

Abstract

The present study is conducted to determine secondary and high school students’ attitudes in terms of social media usage, to find out whether there are differences or not and to reveal whether different variables are effective or not. In the present study descriptive survey model was used. The population of the study is formed with secondary and high school students studying in public schools of Ürgüp in Nevşehir during 2013-2014 education terms. The sample of the study is determined via simple random sampling, unequal cluster sample method. While deciding on the sample both schools secondary and high school were chosen randomly by lot. After determining the schools, Social Media Attitude Scale (Cronbach α=.85), which was developed by Argın (2013), was applied to 353 students who are studying in these schools. According to the findings of the present study, the following results are found; students’ attitudes towards social media are positive to a certain extent, considering the gender difference, boys have more positive attitudes towards social media than girls do and finally there were no meaningful differences in attitudes of students towards social media who are studying in secondary and high schools.

References

  • Aksüt, M., Ateş, S., Balaban, S., Çelikkanat, A.; “İlk ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Paylaşım Sitelerine İlişkin Tutumları (Facebook Örneği)”, 2012.
  • Argın, F.S, Ortaokul Ve Lise Öğrencilerinin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumlarının İncelenmesi, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul 2013.
  • Bat, M., Vural Z.B., “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma” Journal of Yasar University, 2010, 20(5) 3348‐3382.
  • Bostancı, Mustafa, Sosyal Medyanın Gelişimi Ve İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri 2010.
  • Büyükşener, E., “Türkiye’de Sosyal Ağların Yeri ve Sosyal Medyaya Bakış” 14. Türkiye’de İnternet Konferansı, 2009.
  • Dikme, G., Üniversite Öğrencilerinin İletişimde Ve Günlük Hayatta Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları: Kadir Has Üniversitesi Örneği, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, İstanbul 2013.
  • Ergenç, A., Web 2.0 ve Sanal Sosyalleşme: Facebook Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, İstanbul 2011.
  • Kahyaoğlu, M. ve Çelik, H.C., Ortaöğretim ve Yükseköğretim Öğrencilerinin İnternet Kullanımına Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi” 5th International Computer&Instructional Technologies Symposium, 22-24 September, Fırat University, Elazığ 2011.
  • Kaplan, Andreas M.; Michael Haenlein, "Users of the World, Unite! The challenges and Opportunities of Social Media", Business Horizons 2010, 53(1): 59–68.
  • Karasar, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2007.
  • ÖK, F., Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları Ve Motivasyonları, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ 2013.
  • Twitter, http://tr.wikipedia.org/wiki/Twitter (01.11.2013)
  • Wikipedia, http://tr.wikipedia.org/wiki/internet(05.11.2013)
  • Wikipedia, http://tr.wikipedia.org/wiki/Web_2.0 (04.11.2013)

Ortaokul Ve Lise De Öğrenim Gören Öğrencilerin Sosyal Medya Kullanımına İlişkin Tutumları: Ürgüp Örneği

Year 2013, Volume: 1 Issue: 35, 1 - 14, 01.12.2013

Abstract

Bu çalışma ortaokul ve lise de öğrenim görmekte olan öğrencilerin sosyal medya kullanımına ilişkin tutumlarını belirlemek, sosyal medyaya ilişkin tutumları arasında farklılık olup olmadığını araştırmak ve çeşitli değişkenlerin etkili olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Nevşehir ili Ürgüp ilçe merkezindeki devlet okullarında öğrenim görmekte olan ortaokul ve lise öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise basit tesadüfî, oransız küme örneklem yöntemi ile belirlenmiştir. Örneklem belirlenirken rastgele bir ortaokul ve lise kura ile seçilerek Argın (2013) tarafından geliştirilen sosyal medya tutum ölçeği (Cronbach α=.85 ) 172 ortaokul, 181 lise olmak üzere toplamda 353 öğrenciye uygulanmıştır. Çalışmanın bulgularına göre öğrencilerin sosyal medyaya yönelik tutumlarının kısmen olumlu olduğu, erkeklerin kızlara göre sosyal medyaya yönelik daha olumlu tutuma sahip oldukları, ortaokul ile lisede öğrenim gören öğrencilerin sosyal medyaya yönelik tutumları arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmektedir

References

  • Aksüt, M., Ateş, S., Balaban, S., Çelikkanat, A.; “İlk ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Paylaşım Sitelerine İlişkin Tutumları (Facebook Örneği)”, 2012.
  • Argın, F.S, Ortaokul Ve Lise Öğrencilerinin Sosyal Medyaya İlişkin Tutumlarının İncelenmesi, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul 2013.
  • Bat, M., Vural Z.B., “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma” Journal of Yasar University, 2010, 20(5) 3348‐3382.
  • Bostancı, Mustafa, Sosyal Medyanın Gelişimi Ve İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri 2010.
  • Büyükşener, E., “Türkiye’de Sosyal Ağların Yeri ve Sosyal Medyaya Bakış” 14. Türkiye’de İnternet Konferansı, 2009.
  • Dikme, G., Üniversite Öğrencilerinin İletişimde Ve Günlük Hayatta Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları: Kadir Has Üniversitesi Örneği, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Kadir Has Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, İstanbul 2013.
  • Ergenç, A., Web 2.0 ve Sanal Sosyalleşme: Facebook Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, İstanbul 2011.
  • Kahyaoğlu, M. ve Çelik, H.C., Ortaöğretim ve Yükseköğretim Öğrencilerinin İnternet Kullanımına Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi” 5th International Computer&Instructional Technologies Symposium, 22-24 September, Fırat University, Elazığ 2011.
  • Kaplan, Andreas M.; Michael Haenlein, "Users of the World, Unite! The challenges and Opportunities of Social Media", Business Horizons 2010, 53(1): 59–68.
  • Karasar, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2007.
  • ÖK, F., Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları Ve Motivasyonları, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ 2013.
  • Twitter, http://tr.wikipedia.org/wiki/Twitter (01.11.2013)
  • Wikipedia, http://tr.wikipedia.org/wiki/internet(05.11.2013)
  • Wikipedia, http://tr.wikipedia.org/wiki/Web_2.0 (04.11.2013)
There are 14 citations in total.

Details

Other ID JA78KH86AC
Journal Section Makaleler / Articles
Authors

Cafer Alican This is me

Aslıhan Saban

Publication Date December 1, 2013
Submission Date December 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 1 Issue: 35

Cite

APA Alican, C., & Saban, A. (2013). Ortaokul Ve Lise De Öğrenim Gören Öğrencilerin Sosyal Medya Kullanımına İlişkin Tutumları: Ürgüp Örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(35), 1-14.

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.