Bu çalışmanın amacı, uluslararası öğrencilerin Zonguldak'ta uluslararası bir öğrenci olarak eğitim görmeye ilişkin duygularını, düşüncelerini, yaşadıkları zorlukları ve görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada nitel yöntemlerden biri olan durum çalışması deseni kullanılmış ve çalışma 2021-2022 eğitim-öğretim yılında ZBEUN'da farklı bölümlerde öğrenim görmekte olan 15 uluslararası öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmeler önceden belirlenen bir yerde yüz yüze gerçekleştirilmiş ve toplanan nitel veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Uluslararası öğrencilerin görüşlerinden elde edilen bulguların duygular, beklentiler, faydalar, arkadaş çevresi, uyum, başvuru süreci, okul hayatı, gelecek planları ve zorluklar temaları altında toplandığı görülmüştür. Ayrıca bu temalar altında çeşitli alt temalar belirlenmiştir.
The aim of this study was to reveal students’ feelings, thoughts, challenges, and opinions about studying in Zonguldak as an international student. Case study design was employed in this qualitative study, and it was conducted with 15 international students studying in different disciplines in ZBEUN in the academic year of 2021-2022. The data were collected using a semi-structured interview form developed by the researchers. Semi-structured interviews were conducted face-to-face in a predetermined place, and the collected qualitative data were analyzed using content analysis method. It was found that the findings obtained from the opinions of the international students are covered under the themes of feelings, expectations, benefits, circle of friends, adaptation, application process, school life, plans for the future, and challenges. Also, various sub-themes were identified under these themes.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Curriculum Development in Education |
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Early Pub Date | December 6, 2023 |
Publication Date | December 25, 2023 |
Acceptance Date | November 19, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |