BibTex RIS Cite
Year 2016, , 481 - 495, 29.06.2016
https://doi.org/10.17556/jef.70528

Abstract

Dil ve Kültür Bağlamında Televizyon Reklamları

Year 2016, , 481 - 495, 29.06.2016
https://doi.org/10.17556/jef.70528

Abstract

Televizyon reklamlarının dil ve kültür açısından değerlendirilmesini amaçlayan bu çalışmada nitel araştırmalarda kullanılan doküman incelemesi tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma kapsamındaki reklamların incelenmesi amacıyla araştırmacılar tarafından “Reklam İnceleme Formu” oluşturulmuştur. En çok izlenen iki televizyon kanalı belirlenmiştir. Bu kanallar, 25 Nisan- 6 Mayıs 2016 tarihleri arasında 2 hafta süre ile izlenmiştir. Bu süre içinde yayınlanan reklamlar isimleriyle listelenmiştir. Daha sonra aynı reklamlar iki araştırmacı tarafından tek tek incelenerek “Reklam İnceleme Formu” aracılığıyla ayrı ayrı puanlanmıştır. Araştırma kapsamında toplam 227 reklam incelenmiştir. Veriler “betimsel analiz” aracılığı ile çözümlenmiş, reklamlara ait puanların ortalamaları alınarak tablolar hâlinde sunulmuştur. Sonuç olarak, araştırma kapsamında incelenen televizyon reklamlarına dil açısından bakıldığında, kullanılan dilin akıcı ve anlaşılır olduğu, anlatım bozukluğuna yer verilmediği, yabancı kelime ve deyim-atasözü kullanımının az olduğu görülmektedir.  Ayrıca, reklamlarda Türk kültürüne ve yabancı kültüre ait ögelere az yer verildiği tespit edilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Suat Ungan

Taha Yasir Cevher

Elif Kurt

Publication Date June 29, 2016
Published in Issue Year 2016

Cite

APA Ungan, S., Cevher, T. Y., & Kurt, E. (2016). Dil ve Kültür Bağlamında Televizyon Reklamları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 481-495. https://doi.org/10.17556/jef.70528