BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, , 481 - 495, 29.06.2016
https://doi.org/10.17556/jef.70528

Öz

Dil ve Kültür Bağlamında Televizyon Reklamları

Yıl 2016, , 481 - 495, 29.06.2016
https://doi.org/10.17556/jef.70528

Öz

Televizyon reklamlarının dil ve kültür açısından değerlendirilmesini amaçlayan bu çalışmada nitel araştırmalarda kullanılan doküman incelemesi tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma kapsamındaki reklamların incelenmesi amacıyla araştırmacılar tarafından “Reklam İnceleme Formu” oluşturulmuştur. En çok izlenen iki televizyon kanalı belirlenmiştir. Bu kanallar, 25 Nisan- 6 Mayıs 2016 tarihleri arasında 2 hafta süre ile izlenmiştir. Bu süre içinde yayınlanan reklamlar isimleriyle listelenmiştir. Daha sonra aynı reklamlar iki araştırmacı tarafından tek tek incelenerek “Reklam İnceleme Formu” aracılığıyla ayrı ayrı puanlanmıştır. Araştırma kapsamında toplam 227 reklam incelenmiştir. Veriler “betimsel analiz” aracılığı ile çözümlenmiş, reklamlara ait puanların ortalamaları alınarak tablolar hâlinde sunulmuştur. Sonuç olarak, araştırma kapsamında incelenen televizyon reklamlarına dil açısından bakıldığında, kullanılan dilin akıcı ve anlaşılır olduğu, anlatım bozukluğuna yer verilmediği, yabancı kelime ve deyim-atasözü kullanımının az olduğu görülmektedir.  Ayrıca, reklamlarda Türk kültürüne ve yabancı kültüre ait ögelere az yer verildiği tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Suat Ungan

Taha Yasir Cevher

Elif Kurt

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Ungan, S., Cevher, T. Y., & Kurt, E. (2016). Dil ve Kültür Bağlamında Televizyon Reklamları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 481-495. https://doi.org/10.17556/jef.70528