Research Article
BibTex RIS Cite

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Öğrencilerin Metin Oluşturma Becerilerinin ve Sorunlarının Belirlenmesi

Year 2017, , 21 - 32, 17.04.2017
https://doi.org/10.17556/erziefd.300077

Abstract

Türkçe
öğretim merkezinde B2 düzeyinde olan yabancı uyruklu öğrencilerin metin
oluşturma becerilerini ve metin oluşturmadaki sorunlarını tespit etmeyi
amaçlayan bu araştırma “betimleyici tarama modeli”nden oluşmaktadır. Araştırma
B2 düzeyinde olan yabancı uyruklu 21 öğrenci ile yapılmıştır. Veriler,
araştırmacı tarafından geliştirilen “Yazma
formu
” ve “Metin oluşturma becerisini
dereceli puanlama anahtarı
” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel
ve T-testi istatistikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, öğrencilerin
kelime düzeyinde yazma başarıları (
=8.81), cümle
düzeyinde yazma başarılarına (
=6.50) ve
paragraf düzeyinde yazma başarılarına (
=3.90) göre daha
yüksektir. Metin oluşturma aşamalarına göre sonuçlar incelendiğinde başarı
düzeyleri kelime düzeyinde orta (%66.6), cümle düzeyinde zayıf (%85.7) ve
paragraf düzeyinde öğrencilerin tamamı (%100) zayıf düzeydedir. 

References

  • Açık, F. (2008). Türkiye’de yabancılara Türkçe öğretilirken karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, (Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü “Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu” 2008 tarihinde sunulmuştur.)
  • Bağcı, H. (2010). Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım yeterlilik düzeyleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (2), 45–68.
  • Barın, E. (2003). Yabancılara Türkçe öğretiminde temel söz varlığının önemi. Türklük Bilimi Araştırmaları. 13, 311-317.
  • Barın, E. (2009) Yurt dışındaki Türk çocuklarına Türkçe öğretiminde dikte ve yazılı anlatımın önemi, TDAY Belleten 2006/1, Haziran, Ankara: TDK Yayınları s. 21-32
  • Bölükbaş, F. (2011). Arap öğrencilerin Türkçe yazılı anlatım becerilerinin değerlendirilmesi. Turkish Studies. 6/3, s.1357- 1367.
  • Büyükikiz, K. K. & Hasırcı, S. (2013). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin yazılı anlatımlarının yanlış çözümleme yaklaşımına göre değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(4), 51-62.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe öğretimi ve zihinsel yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın.
Year 2017, , 21 - 32, 17.04.2017
https://doi.org/10.17556/erziefd.300077

Abstract

References

  • Açık, F. (2008). Türkiye’de yabancılara Türkçe öğretilirken karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, (Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü “Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu” 2008 tarihinde sunulmuştur.)
  • Bağcı, H. (2010). Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım yeterlilik düzeyleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (2), 45–68.
  • Barın, E. (2003). Yabancılara Türkçe öğretiminde temel söz varlığının önemi. Türklük Bilimi Araştırmaları. 13, 311-317.
  • Barın, E. (2009) Yurt dışındaki Türk çocuklarına Türkçe öğretiminde dikte ve yazılı anlatımın önemi, TDAY Belleten 2006/1, Haziran, Ankara: TDK Yayınları s. 21-32
  • Bölükbaş, F. (2011). Arap öğrencilerin Türkçe yazılı anlatım becerilerinin değerlendirilmesi. Turkish Studies. 6/3, s.1357- 1367.
  • Büyükikiz, K. K. & Hasırcı, S. (2013). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin yazılı anlatımlarının yanlış çözümleme yaklaşımına göre değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(4), 51-62.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe öğretimi ve zihinsel yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın.
There are 7 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Esra Nur Tiryaki

Publication Date April 17, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Tiryaki, E. N. (2017). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Öğrencilerin Metin Oluşturma Becerilerinin ve Sorunlarının Belirlenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 21-32. https://doi.org/10.17556/erziefd.300077