Bu araştırma, matematik
öğretmen adaylarının “nokta, doğru, düzlem, doğru parçası, açı” ve “ışın” kavramlarına ilişkin “Öğretim İçin Matematik
Bilgisi (ÖMB)” modeli bağlamında, genel alan bilgilerinin incelenmesi amacıyla
yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tek durum
çalışması deseniyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2017–2018
eğitim-öğretim yılında, İç Anadolu Bölgesi’nde bir üniversitenin ilköğretim
matematik öğretmenliği lisans programında öğrenime devam eden 53 öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplama amacıyla, araştırmacı tarafından
geliştirilen, açık uçlu soru formatında hazırlanmış “Temel Geometri Kavramları”
görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel
analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi yapılırken
kavramların tanımlarında MEB’nin 2017-2018 ders kitapları referans olarak
alınmıştır. Araştırma bulguları, öğretmen adaylarının açıklamada en çok hata
yaptıkları ve yetersiz kaldıkları kavramların “düzlem” ve “açı” kavramları
olduğunu göstermektedir. Ayrıca öğretmen adaylarının temel geometri
kavramlarının özelliklerine ilişkin yüzeysel bilgilere sahip ve de genel alan
bilgilerinde eksikliklerin olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2019 |
Acceptance Date | March 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |