This study aims to determine the views of the students attending education faculty, primary teaching program about drama class applications. The research was conducted in a survey model, and the participants of the research consist of 3rd grade students at primary teaching department of education faculty at Adiyaman university in 2011-2012 academic year and attending the drama lectures given by the research-er. The conclusions showed that drama class applications had positive contribution to social and emotional development of teacher candidates; as for the views of criti-cal thinking, experience acquisition through various activities, communication and applying drama in their prospective career, significant difference was observed in favor of female teacher candidates on the basis of gender variable; and on the basis of accommodation variable, significant differences were also observed in favor of the teacher candidates abiding in State dormitories.
Bu araştırmanın amacı drama dersi uygulamaları ile ilgili olarak eğitim fakültesi ilköğretim sınıf öğretmenliği programı öğrencilerinin görüşlerini tespit etmektir. Araştırmada, 12 hafta boyunca iki saat teorik iki saat uygulama olarak araştırmacı tarafından uygulanan ders ile ilgili öğrencilerin görüşlerini ortaya koymak amacıyla anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, drama dersi uygulamalarının öğretmen adaylarının sosyal ve duygusal gelişimlerine olumlu katkı sağladığı gibi cinsiyet değişkenine göre; eleştirel düşünme, farklı olaylarla ilgili birikimler kazanma, daha rahat iletişim kurma ve dramayı öğretmenlik hayatında kullanma görüşlerinde kızlar lehine; adayların kaldıkları yer değişkenine göre ise Kredi Yurtlar Kurumunda kalanlar lehine anlamlı farklılık görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 |