Bu araştırmanın amacı, öğrenme stillerine uygun olarak tasarlanan sanal öğrenme ortamlarının öğrenci başarısına etkisini belirlemektir. Araştırmada deney gruplarına uygulanan öğrenme stillerine dayalı sanal ile kontrol grubuna uygulanan geleneksel öğrenme çevrelerinin; öğrenci başarısına etkisi incelenmiştir.
Araştırma sonucu elde edilen bulgulardan bazıları şunlardır: Deney-1 ve deney-2 grupları ile geleneksel öğrenme çevrelerinde yer alan kontrol gruplarının, testin tümünden aldıkları sontest puanlarının ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Ancak deney-2 grubunun sonteste ilişkin aritmetik ortalaması, deney-1 ve kontrol gruplarından yüksek çıkmıştır. Deney-1 ve deney-2 grupları ile geleneksel öğrenme çevrelerinde yer alan kontrol gruplarının, erişi puanları ortalamaları açısından aralarında anlamlı bir farklılık yoktur. Araştırma verilerinden yola çıkarak öğrenme stillerine uygun olarak düzenlenmiş sanal öğrenme ortamlarının tek başına kullanılmak yerine geleneksel eğitim ortamları ile beraber kullanıldığında başarıyı artırıcı özelliğe sahip olduğu söylenebilir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 18 Issue: 1 |