Bu
araştırmanın amacı, ortaokul
6. sınıf seviyesinde Jigsaw I tekniğinin öğrencilerin Bloom Taksonomisi’nin
Bilişsel alan alt düzey, üst düzey ve toplam akademik başarılarına etkisini
tespit etmektir. Ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılan araştırma, 5 hafta
sürmüştür. Araştırmanın
örneklemini, 2015-2016 eğitim öğretim yılı birinci döneminde Eskişehir ilinde
bir ortaokulun 6. sınıfa ait iki farklı şubesinde öğrenim gören toplam 55
öğrenci oluşturmaktadır. Bu farklı şubelerden biri işbirlikli öğrenme
yöntemlerinden jigsaw I tekniğinin uygulandığı jigsaw grubu (JG) (n=28), diğeri
ise öğretmen merkezli geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu
(KG) (n=27) olarak rastgele bir şekilde belirlenmiştir. Araştırmada veri
toplama aracı olarak Bloom Taksonomisine uygun akademik başarı testi (BTUABT)
her iki gruba öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Verilerin analizi için
bağımsız gruplar t-test kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda JG ile KG
öğrencilerinin Bloom Taksonomisi’nin Bilişsel alan alt düzey akademik başarıları
açısından bir farklılık görülmemiştir. Ancak JG ile KG öğrencilerinin Bloom
Taksonomisi’nin Bilişsel alan üst düzey ve toplam akademik başarıları arasında
JG lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılığın olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
Journal Section | In This Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 2 |