Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin değer
yönelimleri ile psikolojik dayanıklılık düzeyleri arasındaki ilişki
incelenmiştir.
Araştırma, iki ya da daha fazla değişken arasındaki değişim
varlığını ya da var olan durumu belirlemeyi amaçladığından ilişkisel tarama modelinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu 2016-2017 akademik yılında
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 3766 öğrenci
arasından tabakalı örneklem yöntemiyle belirlenen 200’ü erkek (%36,3) ve 351’ i
kız (%63,7) olmak üzere toplam 551 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri
toplama araçları olarak, Portre Değerler Anketi (PDA57), Psikolojik
Dayanıklılık Ölçeği (PDÖ) ve araştırma kapsamında hazırlanan Kişisel Bilgi
Formu kullanılmıştır. Araştırmadan
elde edilen veriler için Kısmi Korelasyon Analizi ve Çoklu Regresyon Analizi
yöntemleri uygulanmıştır.
Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; Uyarılma, Özyönelim-Düşünce,
Evrenselcilik-Hoşgörü, Başarı, Güç-Kaynaklar, Güvenlik-Toplumsal ve
Evrenselcilik-Doğa değer tipleri birlikte üniversite öğrencilerinin psikolojik dayanıklılık düzeyinin yaklaşık
% 33’ ünün anlamlı birer yordayıcıları olduğu tespit edilmiştir.
Journal Section | In This Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 7, 2017 |
Acceptance Date | November 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 3 |