Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin çevre eğitimi
öz-yeterliklerinin çeşitli değişkenler (cinsiyet, kıdem, çalışılan yerleşim
yeri, eğitim durumu, proje çalışması yapma, çevreyle ilgili sivil toplum
kuruluşuna üyelik durumu) açısından belirlenmesidir. Bu araştırma betimsel bir
tarama çalışmasıdır. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim öğretim yılında
Afyonkarahisar il merkezi, ilçeleri, köy ve kasabalarında bulunan devlet
okullarında görev yapan 197 kadın ve 174 erkek olmak üzere toplam 371 sınıf
öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için Özlü, Keskin
ve Gül (2013) tarafından geliştirilen 24 maddelik "Çevre Eğitimi
Öz-Yeterlik Ölçeği" kullanılmıştır. Öğretmenlerin verdikleri cevaplar SPSS
paket programı ile analiz edilmiştir. Öğretmenlerin çevre eğitimine yönelik
öz-yeterlik düzeylerini çeşitli değişkenler (cinsiyet, kıdem, çalışılan
yerleşim yeri, eğitim durumu, proje çalışması yapma, çevreyle ilgili sivil
toplum kuruluşuna üyelik durumu) açısından incelemek amacıyla t-testi ve tek
yönlü varyans analizi yapılmıştır. Çalışma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin
çevre eğitimi öz-yeterliklerinin yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Sınıf
öğretmenlerinin çevre eğitimi öz-yeterliklerinin cinsiyet, eğitim durumu ve
çevre ile ilgili sivil toplum kuruluşuna üyelik değişkenlerine göre anlamlı bir
farklılık göstermediği belirlenmiştir. Bunun yanı sıra sınıf öğretmenlerinin
çevre eğitimi öz-yeterliklerinin kıdem, çalışılan yerleşim yeri ve proje
çalışması yapma değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2018 |
Acceptance Date | October 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 3 |