Çalışmada öğrencilerin artırılmış gerçeklik
uygulamalarına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
amaçlanmıştır. Çalışma nicel ve nitel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma
yöntemsel yaklaşımla desenlenmiş ve 10 farklı okuldan toplam 618 lise öğrencisi
ile gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin toplanmasında, Küçük, Yılmaz, Baydaş
ve Göktaş (2014) tarafından geliştirilen “Artırılmış Gerçeklik Ölçeği”
kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanmasında ise yarı yapılandırılmış görüşme
formu hazırlanmış ve bu form aynı çalışma grubu içerisinde yer alan her bir
okuldan 2 öğrenci olmak üzere toplam 18 öğrenci ve biyoloji dersini veren 7
öğretmene uygulanmıştır. Nicel verilerin çözümlenmesinde bağımsız örneklem
t-testi ve tek-yönlü ANOVA testinden yararlanırken, nitel veriler içerik
analizi ile çözümlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin artırılmış
gerçeklik (AG) uygulamalarına karşı olumlu tutum içerisinde oldukları ve AG
uygulamalarına yönelik tutumlarının cinsiyet, okul türü ve günlük ortalama
internet kullanım süresi değişkenleri açısından anlamlı farklılık oluşturduğu
ortaya çıkmıştır. Öğrenci görüşlerinden elde edilen bulgulara göre AG
uygulamaların öğrenci öğrenmelerini kolaylaştırdığı, kalıcılığı arttırdığı,
görsellik sağlaması sebebiyle ilgi çekici olduğu ve öğrencilerin müfredat
içerisinde birçok farklı derslerde de bu tür uygulamaları kullanmak istedikleri
ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte öğretmenlerden alınan görüşler çerçevesinde
de derslerde AG uygulamalarının kullanılmasının, öğrencilerin derse yönelik
ilgisinde ve akademik başarılarında artış sağlama, kalıcı öğrenme, araştırma
yapmaya yönlendirme ve müfredata destek olma gibi olumlu durumlara imkân
verdiği görülmüştür.
This study aims to investigate the attitudes of students towards augmented reality applications. The study was designed with a mixed methodological approach where quantitative and qualitative methods were used together and carried out with 618 high school students from 10 different schools. For the collection of quantitative data, the Augmented Reality Applications Attitude Scale was used. In the qualitative data collection, a semi-structured interview form was prepared and applied to 18 students, two students from each school within the same working group, and seven teachers teaching biology. Independent sample t-test, one-way ANOVA test, and multiple comparison tests were used to analyze quantitative data. In analyzing qualitative data, the content analysis method was used. As a result of the analyses, it was found out that the students had a positive attitude towards augmented reality (AR) applications and their attitudes towards AR applications were significantly different with respect to gender, school type, and average daily internet usage. According to the findings obtained from the students’ views, it was found out that AR applications increased the permanence towards understanding the course better, supported student learning because of providing visuality and that students wanted to use such applications in many different courses in the curriculum. Likewise, according to the teachers’ opinions, it was determined that the use of AR applications gave advantages such as increasing students’ interest and academic achievement, persistent learning, directing them to research, and supporting the curriculum. In the study, various suggestions were made by teachers about the use of AR applications more effectively in the courses.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Acceptance Date | September 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 22 Issue: 3 |