The aim of this study was to analyze the strategies used by prospective science teachers in the university when searching for information online. How online searching skills and internet use proficiency varied with gender online activity frequency, duration of use per day, academic average, and search strategies was examined. A cross-sectional survey method was used, and data collection was completed in one instance. The data were collected from 126 prospective science teachers. The data were analyzed using descriptive statistics, t-test, and one-way ANOVA. After the analysis of the obtained results, it was concluded that gender, academic average and search strategies showed had no significant difference in relation to internet usage duration. Based on the results of the study, suggestions were provided to increase the proficiency of the candidates in terms of online information search.
Primary Language | tr |
---|---|
Subjects | Education and Educational Research |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Dates |
Acceptance Date
: May 21, 2020
|
Bibtex | @research article { erziefd662788,
journal = {Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi},
issn = {2148-7758},
eissn = {2148-7510},
address = {},
publisher = {Erzincan University},
year = {2020},
volume = {22},
pages = {750 - 765},
doi = {10.17556/erziefd.662788},
title = {Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çevrim-İçi Bilgi Arama Stratejilerinin İncelenmesi},
key = {cite},
author = {Ergun, Mustafa and Çeti̇n, Şirin}
} |
APA | Ergun, M , Çeti̇n, Ş . (2020). Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çevrim-İçi Bilgi Arama Stratejilerinin İncelenmesi . Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 22 (3) , 750-765 . DOI: 10.17556/erziefd.662788 |
MLA | Ergun, M , Çeti̇n, Ş . "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çevrim-İçi Bilgi Arama Stratejilerinin İncelenmesi" . Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (2020 ): 750-765 <https://dergipark.org.tr/en/pub/erziefd/issue/58947/662788> |
Chicago | Ergun, M , Çeti̇n, Ş . "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çevrim-İçi Bilgi Arama Stratejilerinin İncelenmesi". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (2020 ): 750-765 |
RIS | TY - JOUR T1 - Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çevrim-İçi Bilgi Arama Stratejilerinin İncelenmesi AU - Mustafa Ergun , Şirin Çeti̇n Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.17556/erziefd.662788 DO - 10.17556/erziefd.662788 T2 - Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 750 EP - 765 VL - 22 IS - 3 SN - 2148-7758-2148-7510 M3 - doi: 10.17556/erziefd.662788 UR - https://doi.org/10.17556/erziefd.662788 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çevrim-İçi Bilgi Arama Stratejilerinin İncelenmesi %A Mustafa Ergun , Şirin Çeti̇n %T Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çevrim-İçi Bilgi Arama Stratejilerinin İncelenmesi %D 2020 %J Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 2148-7758-2148-7510 %V 22 %N 3 %R doi: 10.17556/erziefd.662788 %U 10.17556/erziefd.662788 |
ISNAD | Ergun, Mustafa , Çeti̇n, Şirin . "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çevrim-İçi Bilgi Arama Stratejilerinin İncelenmesi". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 / 3 (December 2020): 750-765 . https://doi.org/10.17556/erziefd.662788 |
AMA | Ergun M , Çeti̇n Ş . Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çevrim-İçi Bilgi Arama Stratejilerinin İncelenmesi. EUJEF. 2020; 22(3): 750-765. |
Vancouver | Ergun M , Çeti̇n Ş . Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çevrim-İçi Bilgi Arama Stratejilerinin İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020; 22(3): 750-765. |
IEEE | M. Ergun and Ş. Çeti̇n , "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Çevrim-İçi Bilgi Arama Stratejilerinin İncelenmesi", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 22, no. 3, pp. 750-765, Dec. 2021, doi:10.17556/erziefd.662788 |