In this study biology and primary science student teachers’, and high school students’ knowledge about use of microscopes in biology laboratory was investi- gated. For this purpose, a questionnaire composed of 9 multiple choice and 2 open ended questions were used. The data gathered were analyzed with SPSS 11.0 soft- ware. The results suggest that the student success increases with the use of micro- scopes in laboratory and some suggestions were made in order to improve teaching.
Bu çalışmada fen bilgisi ve biyoloji öğretmenliği öğrencileri ile lise öğrenci-lerinin mikroskop çalışmaları ile ilgili var olabilecek bilgi düzeylerinin neler olduğu araştırılmıştır. Bunun için söz konusu öğrencilere 9 çoktan seçmeli ve 2 açık uçlu sorudan oluşan bir ölçek uygulanmıştır. SPSS 11.0 paket programı yardımıyla elde edilen analiz sonuçları değerlendirilmiştir. Bu sonuçlara göre mikroskop kul-lanılmasına paralel olarak başarının arttığı görülmüş ve laboratuvarların vazgeçil-mez bir materyali olan mikroskobun daha iyi öğretilebilmesine yönelik bazı öneri-lerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 6 Issue: 2 |