In this study biology and primary science student teachers’, and high school students’ knowledge about use of microscopes in biology laboratory was investi- gated. For this purpose, a questionnaire composed of 9 multiple choice and 2 open ended questions were used. The data gathered were analyzed with SPSS 11.0 soft- ware. The results suggest that the student success increases with the use of micro- scopes in laboratory and some suggestions were made in order to improve teaching.
Bu çalışmada fen bilgisi ve biyoloji öğretmenliği öğrencileri ile lise öğrenci-lerinin mikroskop çalışmaları ile ilgili var olabilecek bilgi düzeylerinin neler olduğu araştırılmıştır. Bunun için söz konusu öğrencilere 9 çoktan seçmeli ve 2 açık uçlu sorudan oluşan bir ölçek uygulanmıştır. SPSS 11.0 paket programı yardımıyla elde edilen analiz sonuçları değerlendirilmiştir. Bu sonuçlara göre mikroskop kul-lanılmasına paralel olarak başarının arttığı görülmüş ve laboratuvarların vazgeçil-mez bir materyali olan mikroskobun daha iyi öğretilebilmesine yönelik bazı öneri-lerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 6 Sayı: 2 |