Günümüz öğretmen yetiştirme programları toplumun ihtiyaç duyduğu insan gücü çerçevesinde yeniden şekillenmektedir. Bu çalışma, farklı alanlarda öğrenimlerini sürdüren öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarını karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2004–2005 yılı bahar ve güz dönemlerinde Okul Deneyimi-I ve Okul Deneyimi-II derslerine devam eden 865 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır (α=0,92). Yapılan anket çalışması sonuçlarından öğretmen adaylarının devam ettikleri programa ve sınıflara göre öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında önemli bir farkın olduğu, ancak cinsiyet yönünden anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir.
Education systems have been reconstructed due to rapidly developments at science and technology and society the need for qualitative human. The aim of this study is to find out different prospective student teachers’ attitudes towards their professions. Sampling consists of 865 student teachers, which are attending “School Experience-I” and “School Experience-II” courses at semester of 2004-2005. The survey has been used as data collection tool (α=0.92). As a result, there is a signifi- cant difference among the student teachers’ attitudes considering the ongoing pro- grams and classes, but not gender at significant level of p<0.05.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 8 Issue: 2 |