Research Article
BibTex RIS Cite

AN EVALUATION OF THE EFFECTIVENESS OF COMMITEES OF TEACHERS BASED ON THE VIEWS OF TURKISH LANGUAGE TEACHERS (A SAMPLE OF ERZURUM)

Year 2011, Volume: 13 Issue: 1, 155 - 172, 01.06.2011

Abstract

Turkish language teachers form the Turkish language teachers‟ committees. Committee in these committees, they have made up their minds about how to make use of the staff at school, library, language laboratory if it exists, which criteria‟s they will use while setting their home works and which techniques they will use dur- ing lessons. These decisions play an important role to be successful in their affairs. In this study, it was aimed to determine the contribution of Turkish lan- guage teachers‟ committees based on the views of heads of Turkish language teach- ers‟ committees who work in Erzurum. The research was conducted by a survey method based on scales. The un- iverse of the study consisted of heads of Turkish language teachers‟ committees working at the primary schools in the city centre of Erzurum in the 2009-20010 aca- demic year. The sample of the study consisted of 31 heads of Turkish language teachers‟ committees working at 18 different primary schools who were selected ac- cording to the proportional clustering sampling system. As the data collection tool of the research, a three-pointed likert scale, “Teachers‟ Committees Evaluation Scale” used by Demirtaş and Cömert (2006) in their study was utilized. With regard to the results of the research, it has been reached that the opinions of the heads of Turkish teachers‟ coterie, related to efficiency of coterie meetings, are generally in “sometimes” level; indicated a considerable difference according to the variables of professional seniority and undergraduate program which the teachers have graduated; the thing which they are doing at the very least is to try to keep on education-teaching activities towards the program.

References

  • Akdemir, S. (2006). Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantı Tutanaklarına Göre Lise Tarih Derslerinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Baytekin, Ç. (2004). Öğrenme Öğretme Teknikleri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demirtaş, H., Cömert, M. (2006). Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantılarının Ertkililiğinin Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi: Ma- latya İli Örneği. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(25), 96–108.
  • Dönmez, B. (2001). “Bir Eğitim Kurumu Olarak Okul”. Y. Özden (Ed.), Öğretmenlik Mesleğine Giriş (s. 85–114). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Eryalçın, G. (1998). A Qualitative Assesment of Departmental Effectiveness From The Perspectives of Teachers and Department Heads: A Case Study of Turkish and Science Departments in a Private Middle School. Yayımlan- mamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Kaya A. (2005). “Çocuklar İçin Yalnızlık Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması”. Eğitim Araştırmaları (Euroasian Journal of Educational Research), 5 (19), 220-237.
  • Küçük, M., Ayvacı, H., Altıntaş, A. (2004). “Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantı Kararlarının Eğitim Ve Öğretim Uygulamaları Üzerindeki Yansımaları”.
  • XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya: İnönü Üniversitesi. MEB. (2003). İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. Resmi gazete, Sayı: 2552.
  • MEB (2005). İlköğretim 1–5. Sınıf Programları, (Online erişim: 18.05.2009)
  • .http://www.iogm.meb.gov.tr/files/io-15sinifprogramlaritanitimkit.doc.
  • Taymaz, H. (2003). İlköğretim ve Ortaöğretim Okul Müdürleri İçin Okul Yönetimi.
  • Ankara: PegemA Yayıncılık.

ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTILARININ ETKĠLĠLĠĞĠNĠN TÜRKÇE ÖĞRETMENLERĠNĠN GÖRÜġLERĠNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDĠRĠLMESĠ (ERZURUM ĠL ÖRNEĞĠ)

Year 2011, Volume: 13 Issue: 1, 155 - 172, 01.06.2011

Abstract

Türkçe dersi öğretmenleri, Türkçe dersi zümre öğretmenler kurulunu oluşt ururlar. Bu kurulda Türkçe dersinin programla paralel yürütülürken ders için gerekli olan araç-gereçlerden, kütüphaneden, hatta varsa dil laboratuvarından planlı bir şekilde yararlanılması; öğrenci performans ve projelerinin hangi kriterlere göre veril eceği, ders içinde izlenecek yöntem ve tekniklerin belirlenmesi, ders içi performans ödevlerinin nasıl verileceği ve ortak sınavların ne zaman yapılacağı gibi konularda kararlar alınır. Bu kararların, Türkçe dersi eğitim-öğretim çalışmalarının daha başarılı sonuçlara ulaşabilmesi için önemli bir etken olduğu söylenebilir. Bu çalışmada, Erzurum ili sınırlarında görev yapan Türkçe zümre başkanlarının görüşlerine dayalı olarak Türkçe dersi zümre öğretmenler kurulu toplantılarının Türkçe derslerine ve öğretmenlerine katkısının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ankete dayalı tarama yöntemi ile yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında, Erzurum ili merkez ilçedeki tüm ilköğretim okullarında görev yapan Türkçe dersi zümre başkanları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise oranlı küme örnekleme yolu ile seçilen, 31 ilköğretim okulunda görev yapan aynı sayıdaki Türkçe dersi zümre başkanları oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak Demirtaş ve Cömert (2006)‟in çalışmalarında kullandıkları, likert tipi ve üçlü olarak derecelendirilen „‟Zümre Öğretmenler Kurulu Derecelendirme Ölçeği‟‟ kullanılmıştır. Araştırmadan hareketle, Türkçe zümre başkanlarının zümre öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin görüşlerinin genel olarak “Bazen” düzeyinde olduğu, mesleki kıdem ve mezun oldukları lisans programı değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği, en az yaptıkları şeyin, program doğrultusunda eğitim-öğretim etkinliklerinin aksamadan sürdürülmesine çalışmak olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

References

  • Akdemir, S. (2006). Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantı Tutanaklarına Göre Lise Tarih Derslerinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Baytekin, Ç. (2004). Öğrenme Öğretme Teknikleri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demirtaş, H., Cömert, M. (2006). Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantılarının Ertkililiğinin Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi: Ma- latya İli Örneği. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(25), 96–108.
  • Dönmez, B. (2001). “Bir Eğitim Kurumu Olarak Okul”. Y. Özden (Ed.), Öğretmenlik Mesleğine Giriş (s. 85–114). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Eryalçın, G. (1998). A Qualitative Assesment of Departmental Effectiveness From The Perspectives of Teachers and Department Heads: A Case Study of Turkish and Science Departments in a Private Middle School. Yayımlan- mamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Kaya A. (2005). “Çocuklar İçin Yalnızlık Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması”. Eğitim Araştırmaları (Euroasian Journal of Educational Research), 5 (19), 220-237.
  • Küçük, M., Ayvacı, H., Altıntaş, A. (2004). “Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantı Kararlarının Eğitim Ve Öğretim Uygulamaları Üzerindeki Yansımaları”.
  • XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya: İnönü Üniversitesi. MEB. (2003). İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. Resmi gazete, Sayı: 2552.
  • MEB (2005). İlköğretim 1–5. Sınıf Programları, (Online erişim: 18.05.2009)
  • .http://www.iogm.meb.gov.tr/files/io-15sinifprogramlaritanitimkit.doc.
  • Taymaz, H. (2003). İlköğretim ve Ortaöğretim Okul Müdürleri İçin Okul Yönetimi.
  • Ankara: PegemA Yayıncılık.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Esin Şahin This is me

Sedat Maden This is me

Mehmet Gedik This is me

Publication Date June 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Şahin, E., Maden, S., & Gedik, M. (2011). ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTILARININ ETKĠLĠLĠĞĠNĠN TÜRKÇE ÖĞRETMENLERĠNĠN GÖRÜġLERĠNE DAYALI OLARAK DEĞERLENDĠRĠLMESĠ (ERZURUM ĠL ÖRNEĞĠ). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 155-172.