In school mathematics, the set concept, fundamental in modern mathematics, is generally performed in different instruction methods. A major difficulty deal with the set concept is perception of different reflections in mathematical world and daily life of the concept. In this study, it has been researched preservice primary teachers’ perceptions in differences between reflections of the set concept in two worlds. From data of the test developed by the aim, it has been determined that preservice primary teachers have serious difficulties in the subject.
Modern matematiğin temeli olan küme kavramı, okul matematiğinde genellikle değişik öğretim metotlarıyla sunulmaktadır. Küme kavramıyla ilgili yaşanan sıkıntıların başında bu kavramın matematiksel dünya ve günlük yaşamdaki farklı yansımalarının algılanması gelmektedir. Çalışmada; sınıf öğretmeni adaylarının küme kavramının bu iki dünyadaki yansımaları arasındaki farklılıkları algılamaları araştırılmıştır. Bu amaçla geliştirilen testin verilerinden sın ıf öğretmeni adaylarının bu konuda ciddi sıkıntılar yaşadıkları tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 11 Issue: 1 |