Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PRESERVİCE PRİMARY TEACHERS’ PERCEPTİONS DEAL WİTH THE CONCEPT OF SET

Yıl 2009, Cilt: 11 Sayı: 1, 221 - 230, 01.06.2009

Öz

 

In school mathematics, the set concept, fundamental in modern mathematics, is generally performed in different instruction methods. A major difficulty deal with the set concept is perception of different reflections in mathematical world and daily life of the concept. In this study, it has been researched preservice primary teachers’ perceptions in differences between reflections of the set concept in two worlds. From data of the test developed by the aim, it has been determined that preservice primary teachers have serious difficulties in the subject.

Kaynakça

  • Fischbein, E., Baltsan M. (1999). The mathematical concept of set and the Collection model, Educational studies in mathematics, 37, s. 1-22
  • Fraenkel, A.A. (1966). Set Theory and Logic, Addison-Wesley P.Co.
  • Linchevski, L., Vinner, Sh. (1988). The naive concept of sets in elementary teach- ers, Proceedings of the 12th International Conference, Psychology of Mathematics Education, Vol 11, Vezprem, Hungary, s.471-478
  • Olkun, S., Toluk, Z. (2003). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi, Anı Yayıncılık, Ankara, s.221
  • Van De Walle, J.A. (1998). Elementary School Mathematics: Teaching Developmentally, Second Edition, Longman: New York

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KÜME KAVRAMIYLA İLGİLİ ALGILARI

Yıl 2009, Cilt: 11 Sayı: 1, 221 - 230, 01.06.2009

Öz

Modern matematiğin temeli olan küme kavramı, okul matematiğinde genellikle değişik öğretim metotlarıyla sunulmaktadır. Küme kavramıyla ilgili yaşanan sıkıntıların başında bu kavramın matematiksel dünya ve günlük yaşamdaki farklı yansımalarının algılanması gelmektedir. Çalışmada; sınıf öğretmeni adaylarının küme kavramının bu iki dünyadaki yansımaları arasındaki farklılıkları algılamaları araştırılmıştır. Bu amaçla geliştirilen testin verilerinden sın ıf öğretmeni adaylarının bu konuda ciddi sıkıntılar yaşadıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Fischbein, E., Baltsan M. (1999). The mathematical concept of set and the Collection model, Educational studies in mathematics, 37, s. 1-22
  • Fraenkel, A.A. (1966). Set Theory and Logic, Addison-Wesley P.Co.
  • Linchevski, L., Vinner, Sh. (1988). The naive concept of sets in elementary teach- ers, Proceedings of the 12th International Conference, Psychology of Mathematics Education, Vol 11, Vezprem, Hungary, s.471-478
  • Olkun, S., Toluk, Z. (2003). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi, Anı Yayıncılık, Ankara, s.221
  • Van De Walle, J.A. (1998). Elementary School Mathematics: Teaching Developmentally, Second Edition, Longman: New York
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

A.sabri İpek Bu kişi benim

Mustafa Albayrak Bu kişi benim

Cemalettin Işık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İpek, A., Albayrak, M., & Işık, C. (2009). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KÜME KAVRAMIYLA İLGİLİ ALGILARI. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 221-230.