This study was carried out to determine whether there are differences between attitudes of 8thgrade students in primary school about the science course. This research was implemented to state schools of Amasya. An attitute scale which consists of 41 items was applied to 1088 students in these schools. Meaningfull differences were found in the attitudes of students about science course.
Bu çalışma, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları arasında fark olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla Amasya ili merkez ilçede bulunan ilköğretim okullarında öğrenim gören 1088 öğrenciye 41 maddelik Likert tipi tutum ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen verilere göre öğrencilerin, fen bilgisi dersine yönelik tutumlarında anlamlı farklılıklar olduğu bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 9 Issue: 1 |