Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINING THE ATTITUDES OF 8th GRADE STUDENTS IN PRIMARY SCHOOLS ABOUT SCIENCE COURSE REGARDING TO SOME VARIABLES

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 1, 107 - 120, 01.06.2007

Öz

This study was carried out to determine whether there are differences between attitudes of 8thgrade students in primary school about the science course. This research was implemented to state schools of Amasya. An attitute scale which consists of 41 items was applied to 1088 students in these schools. Meaningfull differences were found in the attitudes of students about science course.

Kaynakça

  • Altınok, H. (2004). Öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik tutumlarına ilişkin öğ- renci algıları ve öğrencilerin fen bilgisi dersine yönelik tutum ve güdüleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 1-8.
  • Akpınar, E; Ünal, G., Ergin, Ö. (2005). Farklı alanlardan mezun fen bilgisi öğret- menlerin fen öğretimine yönelik tutumları. Milli Eğitim Dergisi, 33: 168, s. 202-214.
  • Bilgin, İ., Uzuntiryaki, E., Geban, Ö. (2002). Kimya öğretmenlerinin öğretim yakla- şımlarının lise 1 ve 2. sınıf öğrencilerinin kimya dersi başarı ve tutumlarına etkisinin incelenmesi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kong- resi Bildirileri, 16-18 Eylül 2002, ODTÜ. Ankara, s. 687-692.
  • Can T. (2004). Etkili fen bilgisi öğretimi. <http://www erg.sabanciuniv.edu/iok 2004/ bildiriler/ Tuba Can.doc> (16 Şubat 2005).
  • Çakır, Ö. S., Şahin, B., Şahin, T. (2000). Türkiye’de farklı coğrafi bölgede bulunan okullardaki öğrencilerin fen bilgisi dersinde bilişsel ve duyuşsal açıdan kar- şılaştırılmalı olarak incelenmesi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiri- leri, 6-8 Eylül 2000, H.Ü. Ankara, s. 201-205.
  • Çepni, S., Küçük, M., Ayvacı, H. Ş. (2003). İlköğretim birinci kademedeki progra- mın uygulaması üzerine bir çalışma, GÜ Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (3): 131-145.
  • Gürdal, A., Şahin, F., Macaroğlu, E. (1996). İlköğretimin ikinci kademe öğrencileri için fen bilgisi tutum ölçeği. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü- sü Öneri Dergisi, 5, 1-3. s. 9-11.
  • Gürkan,T., Gökçe, E. (2000). İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildirileri, 6-8 Eylül 2000, H.Ü. Ankara, s. 188-192.
  • Gürses, A, Yalçın, M., Doğar, Ç. (2003). Fen sınıflarında öğretmenin yeri. Milli Eğitim Dergisi, 57, s. 5-9.
  • Güzel, H. (2004). Fizik Derslerindeki Başarı ile Matematiğe Karşı Tutum Arasında- ki İlişki. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8 (2) s. 74-78.
  • Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. İstanbul: MEB Öğretmen Kitaplar Dizisi. Kaptan, F., Korkmaz, H. (2001). İlköğretimde Fen Bilgisi Öğretimi. Ankara: T.C.
  • MEB Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
  • Karaer, H. (2003). Amasya ili merkez ilçede bulunan ortaöğretim öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. XVII. Ulusal Kimya Kongresi Bildiri Özetleri, 8-11 Eylül 2003, İ.Ü. İstanbul, s. 494.
  • Karaer, H. (2005). Lise fen bölümü öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumları- nın belirlenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, Aralık (326), s. 23-30.
  • Kesercioğlu, T., Balım, A.G., Ceylan, A., Moralı, S. (2000). İlköğretim okulları 7. sınıflarda uygulanmakta olan fen dersi konularının öğretiminde görülen okullar arası farklılıklar. IV. Fen Bilimleri Kongresi Bildirileri, 6-8 Eylül 2000, H.Ü. Ankara, s. 125-130.
  • Mongan, C.T. (1991). Psikolojiye giriş. (Çev: H. Arıcı, O. Aydın ve diğerleri) An- kara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji bölümü yayınları.
  • Morgil, İ., Seçken, N. (2002). Kimya eğitiminde öğrenci tutumlarını etkileyen fak- törlerin ölçülmesi. V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül 2002, ODTÜ., Ankara, s. 171-176.
  • Özan, M. B., Turan, M. (2002). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin genel kimya dersi- ne yönelik görüşlerinin belirlenmesi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül 2002, ODTÜ. Ankara, s. 180-186.
  • Özçelik, D. A. (1992). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: ÖSYM yayınları. Ross, K., Lakin, L., Callaghan, P. (2002). Teaching secondary science. London:
  • David Fulton Publishers.
  • Sünbül, A. M., Afyon, A.,Yağız, D., Aslan, O. (2004). İlköğretim 2. kademe fen bilgisi derslerinde akademik başarıyı yordamada öğrencilerin öğrenme stra- teji, stil ve tutumlarının etkisi. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri 15- 18 Ekim 2003, G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Antalya, s.1573-1588.
  • Topsakal, S. (1999). Fen Öğretimi. Bursa : Alfa /Aktüel Kitapevleri.
  • Yiğit, N., Akdeniz, A. R. (2001). Lise fen grubu öğrencilerinin dershanelere yön- lenme nedenleri. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, 7-8 Eylül 2001, MÜ. İstanbul, s. 515-521.

İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLGİSİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 1, 107 - 120, 01.06.2007

Öz

Bu çalışma, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları arasında fark olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla Amasya ili merkez ilçede bulunan ilköğretim okullarında öğrenim gören 1088 öğrenciye 41 maddelik Likert tipi tutum ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen verilere göre öğrencilerin, fen bilgisi dersine yönelik tutumlarında anlamlı farklılıklar olduğu bulunmuştur.

Kaynakça

  • Altınok, H. (2004). Öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik tutumlarına ilişkin öğ- renci algıları ve öğrencilerin fen bilgisi dersine yönelik tutum ve güdüleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 1-8.
  • Akpınar, E; Ünal, G., Ergin, Ö. (2005). Farklı alanlardan mezun fen bilgisi öğret- menlerin fen öğretimine yönelik tutumları. Milli Eğitim Dergisi, 33: 168, s. 202-214.
  • Bilgin, İ., Uzuntiryaki, E., Geban, Ö. (2002). Kimya öğretmenlerinin öğretim yakla- şımlarının lise 1 ve 2. sınıf öğrencilerinin kimya dersi başarı ve tutumlarına etkisinin incelenmesi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kong- resi Bildirileri, 16-18 Eylül 2002, ODTÜ. Ankara, s. 687-692.
  • Can T. (2004). Etkili fen bilgisi öğretimi. <http://www erg.sabanciuniv.edu/iok 2004/ bildiriler/ Tuba Can.doc> (16 Şubat 2005).
  • Çakır, Ö. S., Şahin, B., Şahin, T. (2000). Türkiye’de farklı coğrafi bölgede bulunan okullardaki öğrencilerin fen bilgisi dersinde bilişsel ve duyuşsal açıdan kar- şılaştırılmalı olarak incelenmesi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiri- leri, 6-8 Eylül 2000, H.Ü. Ankara, s. 201-205.
  • Çepni, S., Küçük, M., Ayvacı, H. Ş. (2003). İlköğretim birinci kademedeki progra- mın uygulaması üzerine bir çalışma, GÜ Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (3): 131-145.
  • Gürdal, A., Şahin, F., Macaroğlu, E. (1996). İlköğretimin ikinci kademe öğrencileri için fen bilgisi tutum ölçeği. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü- sü Öneri Dergisi, 5, 1-3. s. 9-11.
  • Gürkan,T., Gökçe, E. (2000). İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildirileri, 6-8 Eylül 2000, H.Ü. Ankara, s. 188-192.
  • Gürses, A, Yalçın, M., Doğar, Ç. (2003). Fen sınıflarında öğretmenin yeri. Milli Eğitim Dergisi, 57, s. 5-9.
  • Güzel, H. (2004). Fizik Derslerindeki Başarı ile Matematiğe Karşı Tutum Arasında- ki İlişki. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8 (2) s. 74-78.
  • Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. İstanbul: MEB Öğretmen Kitaplar Dizisi. Kaptan, F., Korkmaz, H. (2001). İlköğretimde Fen Bilgisi Öğretimi. Ankara: T.C.
  • MEB Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
  • Karaer, H. (2003). Amasya ili merkez ilçede bulunan ortaöğretim öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. XVII. Ulusal Kimya Kongresi Bildiri Özetleri, 8-11 Eylül 2003, İ.Ü. İstanbul, s. 494.
  • Karaer, H. (2005). Lise fen bölümü öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumları- nın belirlenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, Aralık (326), s. 23-30.
  • Kesercioğlu, T., Balım, A.G., Ceylan, A., Moralı, S. (2000). İlköğretim okulları 7. sınıflarda uygulanmakta olan fen dersi konularının öğretiminde görülen okullar arası farklılıklar. IV. Fen Bilimleri Kongresi Bildirileri, 6-8 Eylül 2000, H.Ü. Ankara, s. 125-130.
  • Mongan, C.T. (1991). Psikolojiye giriş. (Çev: H. Arıcı, O. Aydın ve diğerleri) An- kara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji bölümü yayınları.
  • Morgil, İ., Seçken, N. (2002). Kimya eğitiminde öğrenci tutumlarını etkileyen fak- törlerin ölçülmesi. V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül 2002, ODTÜ., Ankara, s. 171-176.
  • Özan, M. B., Turan, M. (2002). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin genel kimya dersi- ne yönelik görüşlerinin belirlenmesi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül 2002, ODTÜ. Ankara, s. 180-186.
  • Özçelik, D. A. (1992). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: ÖSYM yayınları. Ross, K., Lakin, L., Callaghan, P. (2002). Teaching secondary science. London:
  • David Fulton Publishers.
  • Sünbül, A. M., Afyon, A.,Yağız, D., Aslan, O. (2004). İlköğretim 2. kademe fen bilgisi derslerinde akademik başarıyı yordamada öğrencilerin öğrenme stra- teji, stil ve tutumlarının etkisi. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri 15- 18 Ekim 2003, G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Antalya, s.1573-1588.
  • Topsakal, S. (1999). Fen Öğretimi. Bursa : Alfa /Aktüel Kitapevleri.
  • Yiğit, N., Akdeniz, A. R. (2001). Lise fen grubu öğrencilerinin dershanelere yön- lenme nedenleri. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, 7-8 Eylül 2001, MÜ. İstanbul, s. 515-521.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Hatice Karaer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karaer, H. (2007). İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLGİSİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 107-120.