BibTex RIS Cite

Investigation of Preservice Teachers' Communication And Classroom Management Skills

Year 2012, Volume: 14 Issue: 1, 183 - 196, 01.06.2012

Abstract

The aim of this study is to investigate the predictive effect of communication skills on classroom management skills. The existing study was carried out in 2011- 2012 fall semester in Erzincan university faculty of education with pre-service teachers taking the classroom management lesson. Studying in the 3rd grade classroom teaching department, 204 pre-service teachers participated to the study.

Within the scope of relational surveying model, it was used as a data collecting tool “Scale of opinionaboutclassroommanagement” developedby Özay Köse (2010) forthe purpose of determining pre-service teachers’ views on classroom management. With regards to communication skills of participants, it was used a scale developed by Öner (2009) for the aim of communicating in the classroom of first level elementary education.

The obtained data were analyzed by the techniques of descriptive, t-test, ANOVA and simple linear regression. They were then commented by the light of these techniques. According to the data, it was revealed that 66 % of classroom management skills of participants were predicted by communication skills. There was not revealed any meaningful correlation about classroom management skills between the gender and graduated high schools but also a meaningful correlation about communication skills between women and graduated schools such as Anatolian and Anatolian teacher training high schools. On the other hand, there was no meaningful correlation about reasons of teacher training choosing as a career in classroom management and communication skills.

References

  • Çetinkaya, Ö., Alparslan, A.M. (2011). Duygusal zekânin iletişim becerileri üzerine etkisi: üniversite öğrencileri üzerinde bir araştirma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Y.2011, C.16, S.1 s.363-377.
  • Çiftçi, S.,Taşkaya, S. M. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının öz yeterlik ve iletişim becerileri arasındaki ilişki. e-Journal of New World Sciences Academy Volume: 5, Number: 3, ArticleNumber: 1C0175.
  • Elizabeth A. Wilkins Canter (1997): Thenatureandeffectiveness of feedbackgivenbycooperatingteacherstostudentteachers, TheTeacherEducator, 32:4, 235-249.
  • Good, T. L.;Sikes, J. N.; Brophy, J. E. (1973). Effects of teachersexandstudentsex on classroominteraction. Journal of EducationalPsychology, Vol 65(1), 1973, 74-87.
  • Hamann, D. L.,Lineburgh, N., Paul, S. (1998). TeachingEffectivenessandSocialSkill Development Journal of Research in Music Education: Vol. 46 Issue 1, p87- 101, 15p.
  • Hasselhorn, M. Ve Gold, A. (2006).
  • PaedagogischePsychologie:ErfolgreichesLernenundLehren. (1.Auflage).KohlhammerVerlag.Stutgard.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel araştırma yöntemi (17.bs.). Ankara: Nobel. Nacar, F. S.,Tümkaya, S. (2011). Sınıf Öğretmenlerinin İletişim ve Kişilerarası
  • Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. ElementaryEducation Online,
  • (2), 493-511.
  • Oliveira, A.W. (2010). EngagingStudents in GuidedScienceInquiryDiscussions: ElementaryTeachers’ Oral Strategies. Journal of ScienceTeacherEducation21:747–765.
  • Öner, M. (1999).İlköğretim okulları I. Kademe öğretmenlerin sınıfta iletişimi sağlama etkinlikleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özay Köse, E. (2010). Sınıf yönetimine yönelik öğretmen adaylarının görüşleri.
  • Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 39, 20-27.
  • Poulou, M. S. (2009). ClassroomInteractıons: Teachers’ AndStudents’ Perceptıons.
  • Research in Education 82: p103-106. 4p.
  • Seidel, T. (2009).Klassenführung.In E. Wild ve J. Möller (2009).PaedagogischePsychologie. SpringerVerlag. Heidelberg.
  • Worley, D.,Titsworth, S., Worley D. W. ve MyrnaCornett-DeVito. (2007).
  • InstructionalCommunicationCompetence:LessonsLearnedfromAward- WinningTeachers. CommunicationStudiesVol. 58, No. 2, pp. 207–222.

Öğretmen Adaylarinin İletişim Becerileri ile Sınıf Yönetimi Becerilerinin İncelenmesi

Year 2012, Volume: 14 Issue: 1, 183 - 196, 01.06.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı; öğretmen adaylarının iletişim becerilerinin sınıf yönetimi becerilerini yordama gücünü belirlemek; sınıf yönetimi ve iletişim becerileri puanlarının cinsiyet, mezun olunan lise türü ve öğretmenlik mesleğini tercih etme nedenlerine göre değişip değişmediğini test etmektir. Çalışma2011–2012 öğretim yılı güz döneminde ErzincanÜniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenimlerine devam eden ve sınıf yönetimi dersini alan öğrencilerle gerçekleştirilmiştir.Bu çalışmaya sınıf öğretmenliği programında okuyan 3.sınıf öğrencilerinden 204 kişi katılmıştır. İlişkisel tarama modelinin uygulandığı bu araştırmada, Özay Köse (2010) tarafından öğretmen adaylarının sınıf yönetimine yönelik öğretmen görüşleri belirlemek için geliştirilen“Sınıf Yönetimi Dersine Yönelik Görüş Anketi” kullanılmıştır.Adayların iletişim becerileri ise, Öner (1999) tarafından geliştirilen İlköğretim okulları I. Kademe öğretmenlerinin sınıfta iletişimi sağlama etkinlikleri anketi kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen veriler bağımsız örnek t testi, tek yönlü Anova testi ve basit doğrusal regresyon analizi teknikleri kullanılarak değerlendirilmiştir.Analiz sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının iletişim becerileri puanları, sınıf yönetimi beceri puanlarını % 44 oranında yordamaktadır.Öğretmen adaylarının sınıf yönetimi becerilerinde cinsiyetlerine ve mezun oldukları lise türlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmayıp; iletişim becerilerinde kız öğrenciler lehine anlamlı fark bulunmuştur.Ayrıca, Anadolu ve Anadolu Öğretmen Lisesi mezunu öğretmen adaylarının iletişim beceri puan ortalamaları genel lise mezunu öğretmen adaylarının puan ortalamalarından anlamlı ölçüde yüksek bulunmuştur.Diğer taraftan, öğretmen adaylarının sınıf yönetimi ve iletişim becerilerinde öğretmenlik mesleğini tercih etme nedenlerine göre anlamlı bir farklılık görülmemiştir.

References

  • Çetinkaya, Ö., Alparslan, A.M. (2011). Duygusal zekânin iletişim becerileri üzerine etkisi: üniversite öğrencileri üzerinde bir araştirma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Y.2011, C.16, S.1 s.363-377.
  • Çiftçi, S.,Taşkaya, S. M. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının öz yeterlik ve iletişim becerileri arasındaki ilişki. e-Journal of New World Sciences Academy Volume: 5, Number: 3, ArticleNumber: 1C0175.
  • Elizabeth A. Wilkins Canter (1997): Thenatureandeffectiveness of feedbackgivenbycooperatingteacherstostudentteachers, TheTeacherEducator, 32:4, 235-249.
  • Good, T. L.;Sikes, J. N.; Brophy, J. E. (1973). Effects of teachersexandstudentsex on classroominteraction. Journal of EducationalPsychology, Vol 65(1), 1973, 74-87.
  • Hamann, D. L.,Lineburgh, N., Paul, S. (1998). TeachingEffectivenessandSocialSkill Development Journal of Research in Music Education: Vol. 46 Issue 1, p87- 101, 15p.
  • Hasselhorn, M. Ve Gold, A. (2006).
  • PaedagogischePsychologie:ErfolgreichesLernenundLehren. (1.Auflage).KohlhammerVerlag.Stutgard.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel araştırma yöntemi (17.bs.). Ankara: Nobel. Nacar, F. S.,Tümkaya, S. (2011). Sınıf Öğretmenlerinin İletişim ve Kişilerarası
  • Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. ElementaryEducation Online,
  • (2), 493-511.
  • Oliveira, A.W. (2010). EngagingStudents in GuidedScienceInquiryDiscussions: ElementaryTeachers’ Oral Strategies. Journal of ScienceTeacherEducation21:747–765.
  • Öner, M. (1999).İlköğretim okulları I. Kademe öğretmenlerin sınıfta iletişimi sağlama etkinlikleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özay Köse, E. (2010). Sınıf yönetimine yönelik öğretmen adaylarının görüşleri.
  • Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 39, 20-27.
  • Poulou, M. S. (2009). ClassroomInteractıons: Teachers’ AndStudents’ Perceptıons.
  • Research in Education 82: p103-106. 4p.
  • Seidel, T. (2009).Klassenführung.In E. Wild ve J. Möller (2009).PaedagogischePsychologie. SpringerVerlag. Heidelberg.
  • Worley, D.,Titsworth, S., Worley D. W. ve MyrnaCornett-DeVito. (2007).
  • InstructionalCommunicationCompetence:LessonsLearnedfromAward- WinningTeachers. CommunicationStudiesVol. 58, No. 2, pp. 207–222.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nusrettin Yılmaz This is me

Seda Altunbaş This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Yılmaz, N., & Altunbaş, S. (2012). Öğretmen Adaylarinin İletişim Becerileri ile Sınıf Yönetimi Becerilerinin İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 183-196.