This study aims to identify geography and social studies teachers’ opinions about concept education, misconceptions and methods to eliminate these misconception. This study is accomplished with a sample of 20 social studies and 20 geography teachers in Trabzon, 40 teachers in total. Since situation anaylsis is performed in the research, survey methodology is used. Semi-structured interview forms are used to collect data. At the end of research, the similarity between the results about concept teaching in different teacher groups is observed. Concept teaching is understood to be teached mostly with traditional methods in classes. Besides, it is defined that most of the teachers don’t have sufficient information about how to define misconceptions and how to deal with them. Based on the results of the research, some recommendations are listed
Bu çalışma, coğrafya ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin kavram öğretimi, kavram yanılgıları ve kavram yanılgılarını gidermede kullanılan yöntemler hakkındaki görüşlerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada Trabzon ili ve ilçelerinde görev yapan 20’si sosyal bilgiler, 20’si ise coğrafya öğretmeni olmak üzere 40 öğretmen örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmada durum analizi yapıldığından, tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak, yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, her iki öğretmen grubunun, kavram öğretimi konusundaki görüşleri arasında uyum olduğu görülmüştür. Derslerde kavram öğretiminin, daha çok geleneksel öğretim yöntemlerine dayalı olarak yapıldığı anlaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin çoğunluğunun, kavram yanılgılarının tespiti ve onlarla mücadele yöntemleri konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlardan yola çıkılarak, bazı önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 8, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 15 Issue: 2 |