The purpose of this study was to determine the perspectives of pre-service teachers for microteaching, and was to investigate the contribution of microteaching on pre-service teachers. 70 pre-service Elementary Mathematics Teachers and Instructional Technology and Computer Education were included in this study. This study has been conducted in the spring semester of 2011-2012 at Kahramanmaras Sutcu Imam University Faculty of Education from pre-service mathematics teacher and pre-service instructional technology and computer education teacher participation of the third year students. Among the 70 subjects who received micro-teaching, 70 participants’ presentations were recorded. The implementation lasted for 13 weeks. These subjects watched the video and received feedback. Finding showed that pre-service teachers enjoyed the microteaching experiences, learned about their teaching abilities. Also their self-confidence and teaching skills increased. exactly the same format.
Bu çalışmanın amacı, mikro öğretim tekniğinin öğretmen adaylarının öğretim davranışlarına ilişkin algısına etkisini belirlemektir. Bu amaçla çalışma; 2011-2012 öğretim yılı bahar dönemi başında Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı ve Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölmünde 3. sınıf öğrencilerinden (2 şube) Özel Öğretim Yöntemi II dersini alan 70 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarının Özel Öğretim Yöntemleri II dersinde mikro öğretim tekniğini kullanarak ders sunumlarını yapmışlardır. Bu uygulama 13 hafta süresince yapılmıştır. Sunumlar kayıt altına alınmış, çekimler sınıfta izlenerek öğretmen adayları eleştirilmiş ve daha iyi bir anlatımın nasıl olabileceği tartışılmıştır. Elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının genişletilmiş mikro öğretim uygulamalarından hoşlandıklarını, bu uygulama ile öğretme becerileri hakkında bilgi edindiklerini göstermiştir.Aynı zamanda öğretmen adaylarının öz güvenlerinin ve öğretme becerilerinin arttığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 16 Issue: 1 |