Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect Of Sports And Other Variances On The Anxiety Level Of Teacher Candidates

Year 2014, Volume: 16 Issue: 1, 305 - 315, 08.01.2014
https://doi.org/10.17556/jef.05512

Abstract

It is thought that the anxiety level of teacher candidates being high or low affects their success in professional life and their abilities to struggle with difficulties equally. In this sense, it is important to determine the factors that have effect on the anxiety level of teacher candidates.This study aims to research the effect of sports and other variances on the anxiety level of teacher candidates. 640 teacher candidates, 348 female and 292 male, who inhabit in different cities of Turkey participated in the study. Developed by Öner and Le Compte (1983), the state-trait anxiety inventory was used in data collection. In the analysis of the data, t test and ANOVA were used. The difference between the opinions of the groups was commented taking P 0.05 significance level into consideration. According to the results; it was established that the anxiety levels of male teacher candidates are lower than females. Teacher candidates doing sports have lower levels of anxiety than the ones who do not. Teacher candidates continuing to their education have lower levels of anxiety than those who do not. In addition, the anxiety levels of teacher candidates involved in nuclear or extended families are lower than those involved in broken families. As a result of the study, various studies can be performed to prevent the anxiety in teacher candidates. In order to lessen the anxiety levels of teacher candidates, they should be encouraged to do sports and the other factors effective in decreasing their anxiety levels should be determined.

References

  • Adana F. ve Kaya N. (2005). “Lise Öğrencilerinin Sınav Kaygısı Düzeyi Üzerine Sınav Kaygısı İle Başa Çıkma Eğitiminin Etkisi.”, Kriz Dergisi, 13, (2) 36.
  • Akandere M. (1997).”Üniversite Gençliğinde Görülen Kaygının Giderilmesinde Sporun Etkisi”, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimive Spor Ana Bilim Dalı, İstanbul.
  • Aracı H. (1999). “Okullarda Beden Eğitimi”. Ankara. Bağırgan Yayınevi.;2: 13.
  • Arlı M. & Nazik, M. H. (2001). “Bilimsel Araştırmaya Giriş”. Gazi Kitapevi, Ankara.
  • Aydemir Ö., Köroğlu E.(2000). “Psikiyatride Kullanılan Klinik Ölçekler”, Hekimler Yayın Birliği, Ankara.
  • Cohen L., Manion L. ve Morrison K. (2000). “Research methods in education” (5. Baskı). London: Routledge Falmer.
  • Doğan O. (2004). “Spor Psikolojisi” Ders Kitabı”. Sivas. Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları, s. 1: 97.
  • Gümüş A. (2003). “Kaygı”. Yayımlanmamış Ders Notları, İzmir: Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Ens.Psikiyatri Hemşireliği Doktora Programı, 2-5.
  • İkizler C. (1994).“Sporda Başarının Psikolojisi”. Alfa Yayıncılık, Genişletilmiş 2.Baskı, s,91.
  • Karasar, N. (2012). “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”. Ankara. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Mcmillan J. H. (2000). “Educational Research Fundamentals for the Consumer”. USA: Longman.
  • Morgan W P and Goldstone SE. (1987). “Exercise and Mental Healt”. New york. 155-187
  • Öner N.(1977). “Durumluluk, Sürekli Kaygı Envanterinin Türk toplumunda geçerliliği”, Doktora Tezi, Ankara,
  • Öner N. ve Le Compte A. (1983). “Durumluk / Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı”, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, s. 1 - 3, İstanbul.
  • Özgül F. (2003). “Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinde Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeyleri”, Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Sivas.
  • Özusta H.Ş. (1995).“Çocuklar İçin Durumlu-Sürekli Kaygı Envanteri Uyarlama”, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Türk Psikoloji Dergisi, 10(34): 32-44.
  • Şahin N.H., Batıgün A.D. ve Uğurtaş S. (2002). “Kısa Semptom Envanteri (KSE), Ergenler İçin Kullanımının Geçerlik, Güvenilirlik ve Faktör Yapısı”, Türk Psikiyatri Dergisi, 13(2),
  • Yavuz H.U.(2002).“Yüzme, Paletli Yüzme ve Atletizm Branşlarındaki Bazı Sporcuların Anksiyete ve Depresyon Durumları ile Reaksiyon Zamanlarının Belirlenmesi ve Karşılaştırılmaları”, Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sporcu Sağlığı Anabilim Dalı, Ankara.

Öğretmen Adayların Kaygı Düzeyleri Üzerinde Spor Ve Farklı Değişkenlerin Etkisi

Year 2014, Volume: 16 Issue: 1, 305 - 315, 08.01.2014
https://doi.org/10.17556/jef.05512

Abstract

Öğretmen adaylarının kaygılarının düşük VEYA YÜKSEK Olması Mesleki Alanda başarısını Toplum Içinde Diğer bireylere karsı tutumunu Yaşam sürecindeki zorluklarla Mücadele etmesini SIM Express paralellikte etkileyeceği düşünülmektedir ettik ettik. Bu dugbumda, öğretmen adaylarının kaygı düzeylerinin uzerinde etkili income unsurların BELİRLENMESİ importance teşkil etmektedir. Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarında spor farkli değişkenlerin kaygı düzeyine etkisini incelemektir ettik. Araştırmaya Türkiye'nin 348 KADIN Arası farkli illerinde ikamet eden 21-25 Yaş Olmak Üzere Toplam 640 öğretmen katılmıştır Adayı 292 erkek ettik. Veri toplamak amacı Ile Öner Le Compte (1983) Tarafından Gerçekleştirilme geliştirilen durumluluk kaygı ölçeği kullanıldı ettik. Verilerin analizinde t testi anova Varyans Analizinin tekniklerinden yararlanılmıştır ettik. Grupların gorusleri arasindaki fark P 0.05 anlamlılık Düzeyi dikkate alınarak yorumlanmıştır. Elde Edilen RESULTS; Cinsiyet, spor Yapma Durumu, Burslar Öğrenim Durumu Aile Yapısı açısından incelenmiştir ettik. İnceleme sonuçlarına GÖRE; Erkeklerin Kadınlardan, spor yapanların spor yapmayanlardan, öğrenime Devam etmekte olanların Mezun olanlardan, Çekirdek Aile Genis Ailede olanların Parçalanmış Ailede income öğretmen adaylarından kaygı düzeylerinin düşük oldugu bulunmuştur ettik. Çalışmadan Elde Edilen sonuçlara gore, öğretmen adaylarının kaygı düzeylerini azaltmak for spor Yapmaya teşvik edilerek, kaygı düzeylerinin düşürülmesinde etkili Olabilecek Diğer unsurlar belirlenerek, öğretmen adaylarında kaygının önlenmesi Üzerine farkli Çalışmalar yapılmalıdır.

References

  • Adana F. ve Kaya N. (2005). “Lise Öğrencilerinin Sınav Kaygısı Düzeyi Üzerine Sınav Kaygısı İle Başa Çıkma Eğitiminin Etkisi.”, Kriz Dergisi, 13, (2) 36.
  • Akandere M. (1997).”Üniversite Gençliğinde Görülen Kaygının Giderilmesinde Sporun Etkisi”, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimive Spor Ana Bilim Dalı, İstanbul.
  • Aracı H. (1999). “Okullarda Beden Eğitimi”. Ankara. Bağırgan Yayınevi.;2: 13.
  • Arlı M. & Nazik, M. H. (2001). “Bilimsel Araştırmaya Giriş”. Gazi Kitapevi, Ankara.
  • Aydemir Ö., Köroğlu E.(2000). “Psikiyatride Kullanılan Klinik Ölçekler”, Hekimler Yayın Birliği, Ankara.
  • Cohen L., Manion L. ve Morrison K. (2000). “Research methods in education” (5. Baskı). London: Routledge Falmer.
  • Doğan O. (2004). “Spor Psikolojisi” Ders Kitabı”. Sivas. Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları, s. 1: 97.
  • Gümüş A. (2003). “Kaygı”. Yayımlanmamış Ders Notları, İzmir: Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Ens.Psikiyatri Hemşireliği Doktora Programı, 2-5.
  • İkizler C. (1994).“Sporda Başarının Psikolojisi”. Alfa Yayıncılık, Genişletilmiş 2.Baskı, s,91.
  • Karasar, N. (2012). “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”. Ankara. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Mcmillan J. H. (2000). “Educational Research Fundamentals for the Consumer”. USA: Longman.
  • Morgan W P and Goldstone SE. (1987). “Exercise and Mental Healt”. New york. 155-187
  • Öner N.(1977). “Durumluluk, Sürekli Kaygı Envanterinin Türk toplumunda geçerliliği”, Doktora Tezi, Ankara,
  • Öner N. ve Le Compte A. (1983). “Durumluk / Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı”, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, s. 1 - 3, İstanbul.
  • Özgül F. (2003). “Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinde Durumluk ve Sürekli Kaygı Düzeyleri”, Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Sivas.
  • Özusta H.Ş. (1995).“Çocuklar İçin Durumlu-Sürekli Kaygı Envanteri Uyarlama”, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Türk Psikoloji Dergisi, 10(34): 32-44.
  • Şahin N.H., Batıgün A.D. ve Uğurtaş S. (2002). “Kısa Semptom Envanteri (KSE), Ergenler İçin Kullanımının Geçerlik, Güvenilirlik ve Faktör Yapısı”, Türk Psikiyatri Dergisi, 13(2),
  • Yavuz H.U.(2002).“Yüzme, Paletli Yüzme ve Atletizm Branşlarındaki Bazı Sporcuların Anksiyete ve Depresyon Durumları ile Reaksiyon Zamanlarının Belirlenmesi ve Karşılaştırılmaları”, Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sporcu Sağlığı Anabilim Dalı, Ankara.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Gökhan Bayraktar

Erdoğan Tozoğlu

Kürşat Acar This is me

Publication Date January 8, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Bayraktar, G., Tozoğlu, E., & Acar, K. (2014). Öğretmen Adayların Kaygı Düzeyleri Üzerinde Spor Ve Farklı Değişkenlerin Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 305-315. https://doi.org/10.17556/jef.05512