Bu araştırmanın amacı, otantik öğrenmenin incelendiği lisansüstü tezlerin genel eğilimlerini bütüncül bir yaklaşımla analiz ederek değerlendirmektir. Bu doğrultuda otantik öğrenme ile ilişkilendirilen lisansüstü tezler, Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi üzerinden incelenmiş ve bu tezlerden otuz bir tanesi araştırmaya dahil edilmiştir. Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği çalışma, tematik içerik analiziyle tespit edilen bulguların sentezlenmesiyle gerçekleştirilmiştir. Ulaşılan bulgular, çalışmalarda otantik öğrenmenin çoğunlukla etkinlik temelinde kullanıldığını böylece ilgili değişkenlere etkisinin incelenmesinin amaçlandığını; bağımlı değişkenlerin nicel boyutunda özellikle becerilerin, nitel boyutunda ise bilhassa görüşlerin incelendiğini; Fen Bilgisi Eğitimi’nde yoğunlaşıldığını; yöntem olarak karma yaklaşımların benimsendiğini; örneklemenin amaçlı ve rastgele örnekleme ile belirlendiğini; veri analizinde özellikle nitel veri analiz türlerinin tercih edildiğini; çalışma sürelerinin genelde 8 hafta olduğunu; öğretim tekniklerinden en çok gezi ile beyin fırtınasının, yöntemlerden tartışmanın, öğrenme yaklaşımlarından ise senaryo tabanlı öğrenmenin daha çok kullanıldığını; ölçme – değerlendirme araçları olarak çoğunlukla formların, ardından performans değerlendirme ve ölçeklerin, sonrasında ise testlerin işe koşulduğunu; elde edilen sonuçların ise büyük oranda olumlu olduğu sonucunu ortaya koymaktadır.
The aim of this research is to evaluate the general trends of graduate theses in which authentic learning is studied by analyzing them with a holistic approach. In this direction, graduate theses associated with authentic learning were examined through the Turkish National Thesis Center of the Higher Education Institution and thirty-one of these theses were included in the research. The study, in which qualitative research approach was adopted, was carried out by synthesizing the findings detected by thematic content analysis. The findings are that authentic learning is mostly used on the basis of effectiveness in studies, so that it is carried out to examine its effect on related variables; especially skills in quantitative dimension of dependent variables and opinions in particular in qualitative dimension; concentrated in Science Education; method of adopting mixed approaches; sampling is determined by purpose and random sampling; especially qualitative data analysis types are preferred in data analysis; working time is usually eight weeks; brainstorming with the most excursions from teaching techniques, discussion from methods, and scenario-based learning from learning approaches are used more; measurement – evaluation tools, mostly forms, followed by performance evaluations and scales, and then tests; it is the result that the results obtained are largely positive.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2021 |
Acceptance Date | May 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 23 Issue: 2 |