Araştırmanın amacı iktisadi ve idari bilimler fakültesindeki
öğrenciler için matematiğe yönelik tutum ölçeği geliştirilmesidir.
Öğrencilere 38 maddeden oluşan taslak ölçek uygulanmış ve elde edilen
veriler
analiz edilmiştir. Verilere öncelikle açımlayıcı faktör
analizi uygulanmıştır. Bu aşamada hiçbir faktör altında toplanmayan 14
madde ölçekten çıkarılmış ve sonuçta 24 maddeyi içeren 4 faktör
bulunmuştur.
Daha sonra belirlenen faktörlere doğrulayıcı faktör
analizi uygulanmıştır. Elde edilen modelin verilere mükemmel uyum
gösterdiği belirlenmiştir. Dolayısıyla, açımlayıcı faktör analizi ile
geliştirilen tutum ölçeğinin geçerliliği doğrulayıcı faktör analizi ile
de teyit edilmiştir. Ölçeğin Cronbach α katsayısı ise 0,715 olarak
hesaplanmış ve oldukça güvenilir olduğu sonucuna varılmıştır. Sonuç
olarak geliştirilen ölçeğin, öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarını
ölçmek için kullanılabileceğine karar verilmiştir.
Anahtar Sözcükler: Yapısal eşitlik modellemesi, Matematik tutum ölçeği
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 12 Issue: 2 |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553