Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İİBF Öğrencilerine Yönelik Matematik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 2, 39 - 55, 30.10.2016

Öz

Araştırmanın amacı iktisadi ve idari bilimler fakültesindeki
öğrenciler için matematiğe yönelik tutum ölçeği geliştirilmesidir.
Öğrencilere 38 maddeden oluşan taslak ölçek uygulanmış ve elde edilen
veriler
analiz edilmiştir. Verilere öncelikle açımlayıcı faktör
analizi uygulanmıştır. Bu aşamada hiçbir faktör altında toplanmayan 14
madde ölçekten çıkarılmış ve sonuçta 24 maddeyi içeren 4 faktör
bulunmuştur.
Daha sonra belirlenen faktörlere doğrulayıcı faktör
analizi uygulanmıştır. Elde edilen modelin verilere mükemmel uyum
gösterdiği belirlenmiştir. Dolayısıyla, açımlayıcı faktör analizi ile
geliştirilen tutum ölçeğinin geçerliliği doğrulayıcı faktör analizi ile
de teyit edilmiştir. Ölçeğin Cronbach α katsayısı ise 0,715 olarak
hesaplanmış ve oldukça güvenilir olduğu sonucuna varılmıştır. Sonuç
olarak geliştirilen ölçeğin, öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarını
ölçmek için kullanılabileceğine karar verilmiştir.


Anahtar Sözcükler: Yapısal eşitlik modellemesi, Matematik tutum ölçeği


Kaynakça

  • ...
Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 2, 39 - 55, 30.10.2016

Öz

Kaynakça

  • ...
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yalçın Karagöz Bu kişi benim

Sait Bardakçı

Bekir Demir Bu kişi benim

Rahim Arslan

İbrahim Yemez

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karagöz, Y., Bardakçı, S., Demir, B., Arslan, R., vd. (2016). İİBF Öğrencilerine Yönelik Matematik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2), 39-55.

İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU

Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr

ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553