Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nde öğrenim gören 3229 öğrencinin
katılımıyla gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı, üniversite
öğrencilerinin mesleki kimlik durumunun VISA (Vocational Identity Status
Assesment) ölçeği ile değerlendirilmesidir. Çalışma sonuçlarına göre;
istediği bölümde okuyan katılımcılar (Beden Eğitimi, Psikoloji,
İlahiyat, Tıp, Elektrik Elektronik Mühendisliği) “dikey kariyer keşfi”,
“kariyer bağlılığı oluşturma” ve “kariyer bağlılığı ile özdeşleşme”
ölçeklerinde daha yüksek ortalama değerlere sahipken, okumak istediği
bölümde okumayan katılımcıların (Uygulamalı Bilimler, İletişim,
İşletme, İktisat ve Maliye) “kariyer şüphesi” ve “kariyer esnekliği”
ölçeklerinde daha yüksek ortalama değerlere sahip olduğu görülmektedir.
“Kariyer bağlılığı oluşturma” ve “kariyer bağlılığı ile özdeşleşme”
ölçeklerinde kamu sektöründe çalışmayı tercih edenlerin diğer gruplara
(özel ve kendi işi) göre daha yüksek ortalama değere sahip oldukları
görülmektedir. Bu durum günümüz koşullarında iş bulma olanakları
açısından daha avantajlı olarak görülen eğitim alanlarına ve sektöre
olan yönelimle ilişkilendirilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2018 |
Acceptance Date | May 8, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 14 Issue: 1 |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553