Bu araştırmanın temel amacı, profesyonel ve rekreatif bale dansı yapan öğrencilerin bale dansı kavramına yönelik metaforik algılarının karşılaştırılmasıdır. Araştırma kapsamında profesyonel rekreatif bale dansçıları arasından ölçüt (kriter) örnekleme seçimi yoluyla seçilmiş 25 katılımcının bale dansı kavramına yönelik metaforik algıları, metafor sorusu kullanılarak toplanan veriler ışığında incelenmiştir. Bu katılımcıların 11’i profesyonel, 14’ü, ise rekreatif olarak bale sporu ile uğraşmaktadır. Araştırmaya katılan profesyonel ve rekreatif bale dansçılarının bale dansı kavramına ilişkin sahip oldukları algıları ortaya çıkarmak amacı ile her birine “Bale yapmak……benzer. Çünkü; …….” cümlesi verilerek bu cümleleri tamamlamaları istenilmiştir. Araştırmada nitel analiz yöntemlerinden betimsel ve içerik analiz yöntemleri kullanılmıştır. Elde edilen veriler, bilgisayar ortamına aktarılmış ve Nvivo for Windows programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Katılımcıların demografik bilgilerinin değerlendirilmesi amacıyla nicel analiz yöntemi kullanılmış, bu bulgular frekans ve karşılaştırmalı tablolar şeklinde sunulmuştur. Katılımcılar bale kavramına yönelik 17 farklı metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar; Uçmak, güneş ışıkları, nefes almak, yürüme, ruh, fotoğraf çekilme, rüya, çiçek yaprağı, cimnastik yapma, disiplin, özgürlük, vücudun çalışması, mutluluk, dans etme, yol, naziklik, yeni dünya şeklinde elde edilmiştir. Bu araştırma sonucunda rekreatif bale katılımcılarının gerek fiziksel, gerek sosyal gerekse psikolojik alanlarda önemli kazanımlar elde ettikleri görülmektedir. Bu nedenle özellikle çocuk yaşlarda ebeveynlerin çocuklarını bale dansına yönlendirmeleri öneri olarak sunulmaktadır.
MANİSA CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİK KURUL Onayı mevcuttur.
The main purpose of this study is to compare the metaphorical perceptions of professional and recreational ballet dancers towards the concept of ballet dance. Within the scope of the research, the metaphorical perceptions of 25 participants selected from among professional recreational ballet dancers through purposive sampling were examined in the light of the data collected using the metaphor technique. Of these participants, 11 were professional and 14 were recreational ballet dancers. In order to reveal the perceptions of the professional and recreational ballet dancers participating in the study about the concept of ballet dance, each of them was given the sentence “Doing ballet is similar to ......... Because; ...........” and they were asked to complete these sentences. Descriptive and content analysis methods, which are qualitative analysis methods, were used in the study. The data obtained were transferred to the computer environment and analysed using Nvivo for Windows software. Quantitative analysis method was used to evaluate the demographic information of the participants, and these findings were presented in the form of frequency and comparative tables. The participants produced 17 different metaphors for the concept of ballet. These metaphors were as follows: flying, sunlight, breathing, walking, spirit, being photographed, dream, flower petal, gymnastics, discipline, freedom, body work, happiness, dancing, path, gentleness, new world. As a result of this research, it is seen that recreational ballet participants have made significant gains in both physical, social and psychological areas. For this reason, it is suggested that parents should direct their children to ballet dance, especially at an early age.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports and Recreation |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | October 25, 2024 |
Publication Date | October 25, 2024 |
Submission Date | July 10, 2024 |
Acceptance Date | October 3, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 2 |