Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Profesyonel ve rekreatif bale dansçılarının bale kavramına ilişkin metaforik algıları

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 2, 19 - 31
https://doi.org/10.70053/esas.1513878

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, profesyonel ve rekreatif bale dansı yapan öğrencilerin bale dansı kavramına yönelik metaforik algılarının karşılaştırılmasıdır. Araştırma kapsamında profesyonel rekreatif bale dansçıları arasından ölçüt (kriter) örnekleme seçimi yoluyla seçilmiş 25 katılımcının bale dansı kavramına yönelik metaforik algıları, metafor sorusu kullanılarak toplanan veriler ışığında incelenmiştir. Bu katılımcıların 11’i profesyonel, 14’ü, ise rekreatif olarak bale sporu ile uğraşmaktadır. Araştırmaya katılan profesyonel ve rekreatif bale dansçılarının bale dansı kavramına ilişkin sahip oldukları algıları ortaya çıkarmak amacı ile her birine “Bale yapmak……benzer. Çünkü; …….” cümlesi verilerek bu cümleleri tamamlamaları istenilmiştir. Araştırmada nitel analiz yöntemlerinden betimsel ve içerik analiz yöntemleri kullanılmıştır. Elde edilen veriler, bilgisayar ortamına aktarılmış ve Nvivo for Windows programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Katılımcıların demografik bilgilerinin değerlendirilmesi amacıyla nicel analiz yöntemi kullanılmış, bu bulgular frekans ve karşılaştırmalı tablolar şeklinde sunulmuştur. Katılımcılar bale kavramına yönelik 17 farklı metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar; Uçmak, güneş ışıkları, nefes almak, yürüme, ruh, fotoğraf çekilme, rüya, çiçek yaprağı, cimnastik yapma, disiplin, özgürlük, vücudun çalışması, mutluluk, dans etme, yol, naziklik, yeni dünya şeklinde elde edilmiştir. Bu araştırma sonucunda rekreatif bale katılımcılarının gerek fiziksel, gerek sosyal gerekse psikolojik alanlarda önemli kazanımlar elde ettikleri görülmektedir. Bu nedenle özellikle çocuk yaşlarda ebeveynlerin çocuklarını bale dansına yönlendirmeleri öneri olarak sunulmaktadır.

Etik Beyan

MANİSA CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİK KURUL Onayı mevcuttur.

Kaynakça

  • Acuner, A. (2012). Farklı dansları yapan bireylerin çeşitli değişkenlere göre özgüven ve öz-yeterliklerinin karşılaştırılması. (Yayın No. 321917) [Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Ağduman, F. (2014). Üniversite öğrencilerinin boş zaman motivasyon ve tatminlerinin incelenmesi (Yayın No. 379326) [Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Ahmad, A., Raish, M., Ganaie, M. A., Ahmad, S. R., Mohsin, K., Al-Jenoobi, F. I. & Alkharfy, K. M. (2015). Hepatoprotective effect of Commiphora myrrha against d-GalN/LPS-induced hepatic injury in a rat model through attenuation of pro inflammatory cytokines and related genes. Pharmaceutical biology, 53(12), 1759-1767. https://doi.org/10.3109/13880209.2015.1005754
  • Alp, S. İ. & Altınkaradağ, A. (2014). Okul Öncesi Çocuklarda Montessori ve Orff Temelli Müzik Eğitimi Sonrası Sosyal Becerilerin Değerlendirilmesi. Bilimsel Araştırma Projesi, Namık Kemal Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi, Tekirdağ.
  • Aşçı, F. H. (2004). Fiziksel benlik algısının cinsiyete ve fiziksel aktivite düzeyine göre karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 15 (1), 39-48.
  • Ayyıldız, T. (2015). Rekreatif dans faaliyetlerine katılan bireylerin serbest zaman tatmin düzeylerinin incelenmesi (Yayın No. 399203) [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Kocabıyık, Ö. Ö. (2016). Olgubilim ve gömülü: Bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1), 55-66.
  • Beggs, Brent A. & Elkins, Daniel J. (2010). "The Influence of Leisure Motivation on Leisure Satisfaction". Faculty Publications-Kinesiology and Recreation. 8. https://ir.library.illinoisstate.edu/fpknr/8
  • Burckhardt, P., Wynn, E., Krieg, M. A., Bagutti, C. & Faouzi, M. (2011). The effects of nutrition, puberty and dancing on bone density in adolescent ballet dancers. Journal of Dance Medicine & Science, 15(2), 51-60.
  • Büküşoglu, N. & Bayturan, A. F. (2005). Serbest zaman etkinliklerinin gençlerin psiko-sosyal durumlarina ilişkin algisi üzerindeki rolü. Ege tıp dergisi, 44(3), 173-177.
  • Cantekin, D. (2011). Dansta kullanılan hareketle ilgili terimlerin incelenmesi (Yayın No. 296126) [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Cruz-Ferreria, A., Marmeleira, J., Formigo, A., Gomes, D. & Fernandes, J. (2015). Creative dance improves physical fitness and life satisfaction in older women. Research on Aging, 37(8): 837-855. https://doi.org/10.1177/0164027514568103
  • Çiçek, S., Koçak, S. & Kirazcı, S. (2002). Beden eğitimi derslerinde çeşitli öğretmen ve katılımcı davranışlarının katılımcıların derse katılımındaki önemi ve sergileme sıklığı. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 4(4):12-13.
  • Ergun, Ö. (2017). Sosyal latin danslarının beden algısı, öz -yeterlik ve sosyal beceri üzerine etkisinin incelenmesi (Yayın No. 470377) [Yüksek Lisans Tezi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Esentaş, M. (2012). Serbest zaman etkinliği olarak uygulanan gençlik kamplarının program ve lider boyutunda analizi (Yayın No. 455961) [Yüksek Lisans Tezi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Gökçe, H. (2008). Serbest zaman doyumunun yaşam doyumu ve sosyo-demografik değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi (Yayın No. 248410) [Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Göksel, A. & Tomruk, Z. (2016 ) Akademisyenlerde stres kaynakları ile stresle başa çıkmada ve stres durumunda gösterilen davranışların ilişkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(2), 315-34.
  • Göral, M. (2010). Examining the effects of inttra-university training practices on the physical fitness of sedentary students. Journal of Applied Sciences, 3(2), 287-293.
  • Guss-West, C., Hum, B. & Wulf, G. (2016). Attentional focus in classical ballet: a survey of professional dancers. Journal of Dance Medicine & Science, 20(1):23– 29.
  • Güngörmüş, H. A. (2007). Özel sağlık-spor merkezlerinden hizmet alan bireyleri rekreasyonel egzersize güdüleyen faktörler (Yayın No. 225540) [Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Güngörmüş, H.A., Serdar, E., Beşikçi, T. ve Dirilik, Y. (2018). Fitness Merkezlerinden Hizmet Alan Bireylerin Serbest Zaman Doyumu ve Psikolojik İyi Oluş İlişkisi, Uluslararası Rekreasyon ve Spor Yönetimi Kongresi, Bildiriler Kitapçığı,10-13 Mayıs, Bodrum/Muğla, 425-426.
  • Haase, A., Staptoe, A., Sallis, J., F. & Wardle, J. (2004). Leisure time physical activity in university students from 23 countries: associations with health beliefs, r.sk awareness and national economic development”, Preventive Medicine. 186. https://doi.org/10.1016/j.ypmed.2004.01.028
  • Haines, D. J., Fortman, T. (2008). The college recreational sports learning environment. Recreational Sports Journal, 32, 52-61. https://doi.org/10.1123/rsj.32.1.52
  • Kaba, İ. C. (2009). Türkiye’deki üniversitelerde kampüs rekreasyonu’nun mevcut durumu ve kampüs rekreasyon modellemesi (Yayın No. 236739) [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Kadel, N. J. (2000). Anthropometric measurements of young ballet dancers. Journal of Dance Medicine and Science, 9 (3-4), 84-90.
  • Kalafat, T. & Kıncal, R.Y. (2008). Üniversite katılımcılarının beden memnuniyeti düzeyleri ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 41-47.
  • Kalfa, S. (2017). Spor bilimleri ve eğitim fakültesi katılımcılarının yaşam doyumu ve serbest zaman doyumunun incelenmesi (Uşak üniversitesi örneği) (Yayın No. 476465) [Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Karacan, Ç., Kaba, Z., Yenigün, Ö., Aydın, M. & Bayazıt, B. (2003). Kaynaştırma grubu ile eğitilebilir zihinsel engelli grubun ritm ve dans çalışmaları yoluyla beceri düzeylerinde meydana gelen değişimlerin incelenmesi. İ.Ü. Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 132-136.
  • Karadağ, D. (2013). Yüzme antrenörlerinin bir liderlik özelliği olan iletişim becerilerinin yüzücülerin motivasyonları üzerindeki etkileri (Yayın No. 340873) [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Karakuş, U. (2013). Depremi yaşamış ve yaşamamış katılımcıların deprem algılarının metafor analizi ile incelenmesi, Doğu Coğrafya Dergisi, 18(29), 97-116. https://doi.org/10.17295/ataunidcd.31309
  • Kardaş, N. T. (2015). Düzce ili sportif rekreasyon alanlarının haritasının çıkarılması ve örnek model oluşturulması (Yayın No. 489808) [Doktora Tezi, Düzce Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Kılıç, S. (2015). Kappa testi. Journal of Mood Disorders, 5(3): 142-145
  • Kline, K.L. (2012). Experiential Learning: Self-Efficacy of Students-Instructors in An Adapted Dance Program. Poster session presented at IUPUI Research Day, Indianapolis, Indiana.
  • Küçük Kılıç, S., Lakot Atasoy, K., Gürbüz, B. & Öncü, E. (2016). Rekreasyonel tatmin ve yaşam doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi, İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, Cilt.6, 56-70.
  • Marshall, C. & Rossman, G. B. (2014). Designing Qualitative Research. New York: Sage.
  • Özdinç, Ö. (2005). Çukurova Üniversitesi katılımcılarının sporun ve spora katılımın sosyalleşmeyle ilişkisi üzerine görüşleri, Spormetre Dergisi, Sayı, 2. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000043
  • Özevin, B. (2006). “Oyun, dans ve müzik” dersine ilişkin motivasyon ölçeği. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu (26-28 Nisan 2006). Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Park, Y.H. (2008). A case study of effective dance instruction for the deaf (PhD dissertation, The University of Georgia), Athens.
  • Serbescu, C., Flora, D, Hantiu, I., Greene, D., Benhamou, C.L. & Courteix, D. (2006). Effect of a six-mounth training programme on the physical capacities of Romanian school children. Acta Pediatrica, 95: 1258-1265.
  • Sönmezoğlu, U., Polat, E. & Aycan, A. (2014). Gençlik merkezi üyeleri ve bazı değişkenlere göre serbest zaman tatmin düzeyleri. International Journal of Science Culture and Sport. Special Issue 1, 219-229. https://doi.org/10.14486/IJSCS91
  • Şahan, H. (2007). Üniversite katılımcılarının sosyalleşme sürecinde spor aktivitelerinin rolü (Yayın No. 211047) [Doktora Tezi, Konya Selçuk Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Şahan, H. (2008). Üniversite öğrencilerinin sosyalleşme sürecinde spor aktivitelerinin rolü. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, (2), 248-266.
  • MEB (2007). Kişisel gelişim ders modülü, MEGEP. Hayat boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü (HBOGM).
  • Türkcan, K. & Pişkin, E. (2016) “Ticaret anlaşmalarının türkiye’nin ihracat dinamiğine etkisi: yaygın ve yoğun ticaret” Ekonomik Yaklaşım 27(99), 17-55.
  • Ünver, D. (2016). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Öğrenim Gören Katılımcıların Genel Öz Yeterlik İnançları İle Müzik, Dans ve Oyun Derslerine İlişkin Motivasyonlarının İncelenmesi (Yayın No. 440466) [Yüksek Lisans Tezi, Konya Selçuk Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Yanık E. (2010). Dans ve iletişim (Yayın No. 273135) [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Yıldırım,S., Özcan, G. (2011). Lisanslı olarak takım sporu ve bireysel spor yapan ile spor yapmayan ortaöğretim katılımcılarının sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Bolu, 2(23): 111-135. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.266
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık

Professional and recreational ballet dancers' metaphorical perceptions of the concept of ballet

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 2, 19 - 31
https://doi.org/10.70053/esas.1513878

Öz

The main purpose of this study is to compare the metaphorical perceptions of professional and recreational ballet dancers towards the concept of ballet dance. Within the scope of the research, the metaphorical perceptions of 25 participants selected from among professional recreational ballet dancers through purposive sampling were examined in the light of the data collected using the metaphor technique. Of these participants, 11 were professional and 14 were recreational ballet dancers. In order to reveal the perceptions of the professional and recreational ballet dancers participating in the study about the concept of ballet dance, each of them was given the sentence “Doing ballet is similar to ......... Because; ...........” and they were asked to complete these sentences. Descriptive and content analysis methods, which are qualitative analysis methods, were used in the study. The data obtained were transferred to the computer environment and analysed using Nvivo for Windows software. Quantitative analysis method was used to evaluate the demographic information of the participants, and these findings were presented in the form of frequency and comparative tables. The participants produced 17 different metaphors for the concept of ballet. These metaphors were as follows: flying, sunlight, breathing, walking, spirit, being photographed, dream, flower petal, gymnastics, discipline, freedom, body work, happiness, dancing, path, gentleness, new world. As a result of this research, it is seen that recreational ballet participants have made significant gains in both physical, social and psychological areas. For this reason, it is suggested that parents should direct their children to ballet dance, especially at an early age.

Kaynakça

  • Acuner, A. (2012). Farklı dansları yapan bireylerin çeşitli değişkenlere göre özgüven ve öz-yeterliklerinin karşılaştırılması. (Yayın No. 321917) [Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Ağduman, F. (2014). Üniversite öğrencilerinin boş zaman motivasyon ve tatminlerinin incelenmesi (Yayın No. 379326) [Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Ahmad, A., Raish, M., Ganaie, M. A., Ahmad, S. R., Mohsin, K., Al-Jenoobi, F. I. & Alkharfy, K. M. (2015). Hepatoprotective effect of Commiphora myrrha against d-GalN/LPS-induced hepatic injury in a rat model through attenuation of pro inflammatory cytokines and related genes. Pharmaceutical biology, 53(12), 1759-1767. https://doi.org/10.3109/13880209.2015.1005754
  • Alp, S. İ. & Altınkaradağ, A. (2014). Okul Öncesi Çocuklarda Montessori ve Orff Temelli Müzik Eğitimi Sonrası Sosyal Becerilerin Değerlendirilmesi. Bilimsel Araştırma Projesi, Namık Kemal Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi, Tekirdağ.
  • Aşçı, F. H. (2004). Fiziksel benlik algısının cinsiyete ve fiziksel aktivite düzeyine göre karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 15 (1), 39-48.
  • Ayyıldız, T. (2015). Rekreatif dans faaliyetlerine katılan bireylerin serbest zaman tatmin düzeylerinin incelenmesi (Yayın No. 399203) [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Kocabıyık, Ö. Ö. (2016). Olgubilim ve gömülü: Bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1), 55-66.
  • Beggs, Brent A. & Elkins, Daniel J. (2010). "The Influence of Leisure Motivation on Leisure Satisfaction". Faculty Publications-Kinesiology and Recreation. 8. https://ir.library.illinoisstate.edu/fpknr/8
  • Burckhardt, P., Wynn, E., Krieg, M. A., Bagutti, C. & Faouzi, M. (2011). The effects of nutrition, puberty and dancing on bone density in adolescent ballet dancers. Journal of Dance Medicine & Science, 15(2), 51-60.
  • Büküşoglu, N. & Bayturan, A. F. (2005). Serbest zaman etkinliklerinin gençlerin psiko-sosyal durumlarina ilişkin algisi üzerindeki rolü. Ege tıp dergisi, 44(3), 173-177.
  • Cantekin, D. (2011). Dansta kullanılan hareketle ilgili terimlerin incelenmesi (Yayın No. 296126) [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Cruz-Ferreria, A., Marmeleira, J., Formigo, A., Gomes, D. & Fernandes, J. (2015). Creative dance improves physical fitness and life satisfaction in older women. Research on Aging, 37(8): 837-855. https://doi.org/10.1177/0164027514568103
  • Çiçek, S., Koçak, S. & Kirazcı, S. (2002). Beden eğitimi derslerinde çeşitli öğretmen ve katılımcı davranışlarının katılımcıların derse katılımındaki önemi ve sergileme sıklığı. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 4(4):12-13.
  • Ergun, Ö. (2017). Sosyal latin danslarının beden algısı, öz -yeterlik ve sosyal beceri üzerine etkisinin incelenmesi (Yayın No. 470377) [Yüksek Lisans Tezi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Esentaş, M. (2012). Serbest zaman etkinliği olarak uygulanan gençlik kamplarının program ve lider boyutunda analizi (Yayın No. 455961) [Yüksek Lisans Tezi, Manisa Celal Bayar Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Gökçe, H. (2008). Serbest zaman doyumunun yaşam doyumu ve sosyo-demografik değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi (Yayın No. 248410) [Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Göksel, A. & Tomruk, Z. (2016 ) Akademisyenlerde stres kaynakları ile stresle başa çıkmada ve stres durumunda gösterilen davranışların ilişkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(2), 315-34.
  • Göral, M. (2010). Examining the effects of inttra-university training practices on the physical fitness of sedentary students. Journal of Applied Sciences, 3(2), 287-293.
  • Guss-West, C., Hum, B. & Wulf, G. (2016). Attentional focus in classical ballet: a survey of professional dancers. Journal of Dance Medicine & Science, 20(1):23– 29.
  • Güngörmüş, H. A. (2007). Özel sağlık-spor merkezlerinden hizmet alan bireyleri rekreasyonel egzersize güdüleyen faktörler (Yayın No. 225540) [Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Güngörmüş, H.A., Serdar, E., Beşikçi, T. ve Dirilik, Y. (2018). Fitness Merkezlerinden Hizmet Alan Bireylerin Serbest Zaman Doyumu ve Psikolojik İyi Oluş İlişkisi, Uluslararası Rekreasyon ve Spor Yönetimi Kongresi, Bildiriler Kitapçığı,10-13 Mayıs, Bodrum/Muğla, 425-426.
  • Haase, A., Staptoe, A., Sallis, J., F. & Wardle, J. (2004). Leisure time physical activity in university students from 23 countries: associations with health beliefs, r.sk awareness and national economic development”, Preventive Medicine. 186. https://doi.org/10.1016/j.ypmed.2004.01.028
  • Haines, D. J., Fortman, T. (2008). The college recreational sports learning environment. Recreational Sports Journal, 32, 52-61. https://doi.org/10.1123/rsj.32.1.52
  • Kaba, İ. C. (2009). Türkiye’deki üniversitelerde kampüs rekreasyonu’nun mevcut durumu ve kampüs rekreasyon modellemesi (Yayın No. 236739) [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Kadel, N. J. (2000). Anthropometric measurements of young ballet dancers. Journal of Dance Medicine and Science, 9 (3-4), 84-90.
  • Kalafat, T. & Kıncal, R.Y. (2008). Üniversite katılımcılarının beden memnuniyeti düzeyleri ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 41-47.
  • Kalfa, S. (2017). Spor bilimleri ve eğitim fakültesi katılımcılarının yaşam doyumu ve serbest zaman doyumunun incelenmesi (Uşak üniversitesi örneği) (Yayın No. 476465) [Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Karacan, Ç., Kaba, Z., Yenigün, Ö., Aydın, M. & Bayazıt, B. (2003). Kaynaştırma grubu ile eğitilebilir zihinsel engelli grubun ritm ve dans çalışmaları yoluyla beceri düzeylerinde meydana gelen değişimlerin incelenmesi. İ.Ü. Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 132-136.
  • Karadağ, D. (2013). Yüzme antrenörlerinin bir liderlik özelliği olan iletişim becerilerinin yüzücülerin motivasyonları üzerindeki etkileri (Yayın No. 340873) [Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Karakuş, U. (2013). Depremi yaşamış ve yaşamamış katılımcıların deprem algılarının metafor analizi ile incelenmesi, Doğu Coğrafya Dergisi, 18(29), 97-116. https://doi.org/10.17295/ataunidcd.31309
  • Kardaş, N. T. (2015). Düzce ili sportif rekreasyon alanlarının haritasının çıkarılması ve örnek model oluşturulması (Yayın No. 489808) [Doktora Tezi, Düzce Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Kılıç, S. (2015). Kappa testi. Journal of Mood Disorders, 5(3): 142-145
  • Kline, K.L. (2012). Experiential Learning: Self-Efficacy of Students-Instructors in An Adapted Dance Program. Poster session presented at IUPUI Research Day, Indianapolis, Indiana.
  • Küçük Kılıç, S., Lakot Atasoy, K., Gürbüz, B. & Öncü, E. (2016). Rekreasyonel tatmin ve yaşam doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesi, İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, Cilt.6, 56-70.
  • Marshall, C. & Rossman, G. B. (2014). Designing Qualitative Research. New York: Sage.
  • Özdinç, Ö. (2005). Çukurova Üniversitesi katılımcılarının sporun ve spora katılımın sosyalleşmeyle ilişkisi üzerine görüşleri, Spormetre Dergisi, Sayı, 2. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000043
  • Özevin, B. (2006). “Oyun, dans ve müzik” dersine ilişkin motivasyon ölçeği. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu (26-28 Nisan 2006). Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Park, Y.H. (2008). A case study of effective dance instruction for the deaf (PhD dissertation, The University of Georgia), Athens.
  • Serbescu, C., Flora, D, Hantiu, I., Greene, D., Benhamou, C.L. & Courteix, D. (2006). Effect of a six-mounth training programme on the physical capacities of Romanian school children. Acta Pediatrica, 95: 1258-1265.
  • Sönmezoğlu, U., Polat, E. & Aycan, A. (2014). Gençlik merkezi üyeleri ve bazı değişkenlere göre serbest zaman tatmin düzeyleri. International Journal of Science Culture and Sport. Special Issue 1, 219-229. https://doi.org/10.14486/IJSCS91
  • Şahan, H. (2007). Üniversite katılımcılarının sosyalleşme sürecinde spor aktivitelerinin rolü (Yayın No. 211047) [Doktora Tezi, Konya Selçuk Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Şahan, H. (2008). Üniversite öğrencilerinin sosyalleşme sürecinde spor aktivitelerinin rolü. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, (2), 248-266.
  • MEB (2007). Kişisel gelişim ders modülü, MEGEP. Hayat boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü (HBOGM).
  • Türkcan, K. & Pişkin, E. (2016) “Ticaret anlaşmalarının türkiye’nin ihracat dinamiğine etkisi: yaygın ve yoğun ticaret” Ekonomik Yaklaşım 27(99), 17-55.
  • Ünver, D. (2016). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Öğrenim Gören Katılımcıların Genel Öz Yeterlik İnançları İle Müzik, Dans ve Oyun Derslerine İlişkin Motivasyonlarının İncelenmesi (Yayın No. 440466) [Yüksek Lisans Tezi, Konya Selçuk Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Yanık E. (2010). Dans ve iletişim (Yayın No. 273135) [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi], Yükseköğretim Kurulu Tez Merkezi.
  • Yıldırım,S., Özcan, G. (2011). Lisanslı olarak takım sporu ve bireysel spor yapan ile spor yapmayan ortaöğretim katılımcılarının sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Bolu, 2(23): 111-135. https://doi.org/10.11616/AbantSbe.266
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor ve Rekreasyon
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Figen Gönül Bu kişi benim 0009-0004-0583-4116

Pınar Güzel Gürbüz 0000-0001-5982-2816

Erken Görünüm Tarihi 25 Ekim 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 10 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 3 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gönül, F., & Güzel Gürbüz, P. (2024). Profesyonel ve rekreatif bale dansçılarının bale kavramına ilişkin metaforik algıları. Education Science and Sports, 6(2), 19-31. https://doi.org/10.70053/esas.1513878

31711     Education Science and Sports © 2024 by İlyas Görgüt is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International