Research Article
BibTex RIS Cite

Değişim ve Sekülerlik Üzerinden Kadim ve Modern Zihniyet Farkı

Year 2010, Issue: 17, 33 - 39, 10.06.2010

Abstract

Her dinin, her mezhebin, her meşrebin, her medeniyetin ve
her kültürün kendine özgü bir zihniyet dünyası vardır. Ancak modern zamanlarda
neredeyse iki kutuplu bir ayrışma meydana geldi: Anı yaşamada, geleceği
planlamada geçmişin tecrübesini önemseyen kadim zihniyet taraftarları ve geçmişi
göz ardı eden yeni ve sürekli değişim ve ilerleme peşinde olan modern zihniyet
sahipleri. Bu ayrışmayı gelenek ve modern biçiminde ifade etmek mümkün ise de,
geleneğin felsefede kazandığı özel anlam dolayısıyla kadım kavramını
kullanmanın daha uygun olduğunu belirtmek 
gerekir.

References

  • Ahmet Demirhan, Modernlik, İstanbul 2004.
  • Cağfer Karadaş, "İslam Düşüncesinde Değişim ve Sürekli­lik", Usül İslam Araştırmaları, sy. 8, Adapazarı 2007/2, s. 7-9.
  • İbrahim Kalın, "Seyyid Muhammed Nakib el-Attas", Çağdaş İslam Düşünürleri, edit: Cağfer Karadaş, İstanbul 2007, s. 193.
  • Adnan Arslan, "Seyyid Hüseyin Nasr", Çağdaş İslam Dü­şünürleri, edit: Cağfer Karadaş, İstanbul 2007, s. 210.
  • Cağfer Karadaş, İslam'ın İnanç Yapısı, Bursa 2006, s. 141.
Year 2010, Issue: 17, 33 - 39, 10.06.2010

Abstract

References

  • Ahmet Demirhan, Modernlik, İstanbul 2004.
  • Cağfer Karadaş, "İslam Düşüncesinde Değişim ve Sürekli­lik", Usül İslam Araştırmaları, sy. 8, Adapazarı 2007/2, s. 7-9.
  • İbrahim Kalın, "Seyyid Muhammed Nakib el-Attas", Çağdaş İslam Düşünürleri, edit: Cağfer Karadaş, İstanbul 2007, s. 193.
  • Adnan Arslan, "Seyyid Hüseyin Nasr", Çağdaş İslam Dü­şünürleri, edit: Cağfer Karadaş, İstanbul 2007, s. 210.
  • Cağfer Karadaş, İslam'ın İnanç Yapısı, Bursa 2006, s. 141.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Research
Authors

Cağfer Karadaş

Publication Date June 10, 2010
Submission Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Issue: 17

Cite

ISNAD Karadaş, Cağfer. “Değişim Ve Sekülerlik Üzerinden Kadim Ve Modern Zihniyet Farkı”. Eskiyeni 17 (June 2010), 33-39.